Blue-exclamation-mark.png

Bu makalenin başlığı bir takma ad, çağrı işareti veya sahte isim.

Bu makale resmi bir isme sahip olmayan ve sadece bir takma ad, çağrı işareti veya sahte isim ile bilinen bir konuyu ele alıyor.

Vader's revelation.png

Hayır. Ben senin babanım!

Uyarı! Bu sayfa spoiler içeriyor–Star Wars: The Bad Batch. Dikkat ediniz.

Under-Construction.png

Bu makale bakımda!

Makalede eksik veya güncellenmesi gereken yerler var. Okuyacağınız metinler yanlış bilgi veriyor olabilir. Eğer makalenin bakım sıralamasında öne alınmasını istiyorsanız lütfen yorumlarda belirtin!

"Beni neden başa geçirdiklerini bilmek ister misin? Yapılması gerekeni yapmakta kararlı olduğum için."
―Crosshair, ES-01'i öldürmeden hemen önce ona[kaynak]

"Crosshair" lakaplı CT-9904, Klon Savaşları döneminde Büyük Cumhuriyet Ordusu'na Klon Kuvveti 99'da klon komando olarak hizmet etmiş bir klondu. Crosshair, kendisine eşsiz bir görme yetisi veren genetik mutasyonları sayesinde keskin nişancı olarak görev yapıyordu.

66. Emir'in devreye girmesiyle Crosshair, emri uygulamaya yeltenen tek Klon Kuvveti 99 mensubuydu. Ekibinin yeni kurulan Galaktik İmparatorluk'a yönelik umursamazlığına öfkelenen Crosshair, nihayetinde İmparatorluk'a hizmet etmesi için Amiral Wilhuff Tarkin tarafından seçildi ve Klon Komutan rütbesini alarak eski ekip arkadaşlarına karşı savaşmak zorunda bırakıldı.

Biyografi

Cumhuriyet Komandosu

"Crosshair" lakaplı CT-9904,[3] ödül avcısı Jango Fett'in[5] özürlü bir erkek klondu.[2] Fakat yine de Crosshair'in kusurları, askerî amaçlarla kullanılmaya oldukça yatkındı ve bu sebeple zamanla "gelişmiş klon" olarak anılmaya başladı.[3] Sonuç olarak Crosshair ve diğer birkaç olumlu mutasyona sahip klon komando, bir araya gelerek Klon Kuvveti 99 isimli bir mangayı oluşturdular. Fakat 99 mensupları, kendilerine gayriresmî olarak "Bad Batch" dediler. Sürekli birbirleriyle birlikte çalışan ancak çoğunlukla normal klon askerlerle çalışmayan Crosshair ve mangadaşları, katıldıkları operasyonlarda %100 başarı oranı sağladılar. Mangadaşlarından biri olan "Wrecker"a göre mangaları, "düz" askerlerle çalıştıkları her seferde başarısız olurlardı.[2] Bir noktada Crosshair ve mangası, Saleucami'da ikamet etmekte olan Cut Lawquane ve ailesiyle tanıştı.[6]

Anaxes Savaşı

Gizli operasyonlar

Crosshair ve Bad Batch, Anaxes'a varıyorlar.

"Genellikle 'düz'ler ile çalışmayız."
―"Crosshair" lakaplı CT-9904. "Jesse" lakaplı CT-5597'ye[kaynak]

Anaxes Savaşı sırasında Crosshair, Klon Kuvveti 99 ile beraber Jedi General Anakin Skywalker komutasına özel destek gücü olarak görevlendirildi. Bad Batch, savaşın gidişatını değiştirebilecek kadar önemli bir özel istihbaratı ele geçirmek üzere bir Siber Merkez'e atandı. Merkeze giderlerken, "Cody" lakaplı Klon Mareşal Komutan CC-2224 yaralandı. Bu sebeple "Rex" lakaplı Klon Yüzbaşı CT-7567 komutayı devralmaya çalışırken Crosshair, Wrecker ile beraber Rex'e itiraz etti. Fakat Klon Çavuş "Hunter"ın araya girip onları sakinleştirmesiyle, komuta kademesi resmen Rex'e geçti. Crosshair, siber merkeze vardıklarında çevreyi gözetlemek üzere dışarıda kaldı. Ekibinin Lola Sayu'da öldüğü sanılan "Echo" lakaplı CT-1409'un aslında Skako Minor'da hayatta olduğuna dair bilgi edinmesinden sonra ve Crosshair, bir mekik ele geçirerek mangasının gezegenden ayrılıp üsse dönmesini sağladı.[2]

Echo'nun kurtarılması

"Özledin mi beni? Ne kadar da dokunaklı."
―Crosshair, iki sıra savaş droidini kurşuna dizmeden önce[kaynak]

Crosshair'in de dâhil olduğu Klon Kuvveti 99 ile Rex ve Skywalker, Echo'yu Skako Minor'daki Tekno Birliği'ne bağlı Purkoll şehrinden kurtarmak üzere oraya gitti. Gezegene indiklerinde bir grup keeradakın saldırısına uğradılar. Crosshair, Skywalker'ı yakalayıp uzaklaşmaya çalışan bir keeradak üzerine kancasını fırlattı ve böylece Hunter'ın kuşa tutunup peşinden uçmasını sağladı. Keeradak Skywalker'ı alıp götürünce Crosshair ve mangası, bir Poletec köyünün sınırında Hunter ile buluştu. Poletecler ve klonlar arasında yaşanan kısa bir çatışmanın ardından taraflar silahlarını indirdiler ve Şef Qin Yazal, Tekno Birliği tesisine sızmalarında klonlar ve Skywalker'a yardım etmeye karar verdi.[7]

Purkoll Kule Üssü'ne vardıklarında Crosshair, bir tuzağa yürüyor olabileceklerini ve Echo gibi basit bir "düz"ü isteyerek ölüme terk edebileceğini söyledi. Bu lafa öfkelenen Rex, Crosshair'e saldırdı fakat Skywalker çıkan kavgayı yatıştırdı. Üsse yaklaşırlarken Crosshair, yol üzerinde büyük bir D1-serisi hava savaş droidi grubunun icabına baktı. Crosshair, Skywalker'ı az kalsın köşeye sıkıştıran bir diğer droid grubunu da Skywalker'ın desteğiyle alt etti.[7]

Rex ve Tech Echo'yu bulmaya çalışırken Crosshair, Skywalker ve diğer mangadaşları, kendilerine yaklaşan hava savaş droidleriyle savaşmaya devam ettiler. Echo kurtarılınca klonlar ve Skywalker, görevlerinin onaysız olması sebebiyle destek güçlerinden yoksun bir şekilde tesisten kaçmaya başladılar. Skywalker ve Wrecker'ın yardımıyla ekip üyeleri Echo'nun açtığı bir havalandırmaya girdikten sonra Wrecker, tesisi patlattı. Skywalker ve klonlar havalandırmada ilerlemeye devam ettiler ve neticede bir ince borunun üzerine ulaştılar. Crosshair, boru üzerinde dengesini kaybettiği anda Wrecker sayesinde düşmekten kurtuldu. Ekip daha sonra borunun altında uçmakta olan bir keeradak sürüsüne binerek Poletec köyüne döndü.[8]

Köye döndüklerin de Crosshair, kendilerini yol boyunca takip etmiş bir grup D-wing savaş droidini fark etti. Biri hariç hepsinin icabına bakabildi fakat elinden kaçırdığı droid, ekibin konumunu Tekno Birliği Ustabaşısı Wat Tambor'a iletti. Klonlar ve yerli Poletecler, kısa bir tartışmanın ardından birlikte Tekno Birliği'ne karşı köyü korumaya karar verdiler. Crosshair ve ekibi, çıkan çatışmada bir D-wing savaş droidi lejyonu ile iki octuptarra tri-droidi alt etti. Çatışmanın hemen ardından Anaxes'a dönmek üzere Havoc Marauder'a döndüler.

İmparatorluk'un yükselişi

Kamino'ya dönüş

Crosshair ve mangadaşları, İmparatorluk'un kuruluş bildirgesine şahit olacakları Kamino'ya geri çağrıldılar.

Kamino'ya döndükten sonra Crosshair, Hunter'ın 66. Emir'i uygulamayı reddetmesinden şikâyet etti. Mangadaşları, Crosshair'in önceki görevlerde aynen kendileri gibi emirleri umursamadığını söyleyerek duruma şaşırdı. Ekip, yatakhanelerine döndükten kısa bir süre sonra Cumhuriyet'in mevcut vaziyetiyle ilgili bir bildirgeyi dinlemek üzere bir toplanma alanına çağrıldı. Toplantı sırasında Crosshair, yeni İmparator Palpatine'in Galaktik İmparatorluk'u kurulduğunu ilan etmesini izledi. Bildirgenin ardından Crosshair ve mangadaşları, dişi bir genetiğiyle oynanmış klon olan ve kendilerini tanıyan Omega ile tanıştılar. Daha sonra Omega yanlarından ayrılınca da bir şeyler yemek üzere yemekhaneye gittiler. Yemekhanede Omega da onların yanına yemek yemek için oturdu. Crosshair Omega'nın davranışlarından ve kendilerine yanaşmasından rahatsızlık duydu. Sonrasında bir grup normal klon asker, masanın yanından geçerken Klon Kuvveti 99'u aşağıladı. Omega ve Wrecker kavga çıkaracakmışçasına karşılık verirken Crosshair, yalnızca oturup yemek yemeye devam etti. Fakat çıkan kavgada Echo'nun masanın üzerine fırlatılıp Crosshair'in yemeğini devirmesiyle Crosshair de kavgaya karıştı.[3]

Kavganın ardından Başbakan Lama Su ile konuşmaya giderlerken Echo, Amiral Wilhuff Tarkin'in Kamino'da olduğunu söyledi. Ekip Başbakan'a ulaşamadan eğitim tesisine yönlendirildi. Burada Tarkin, ekibin yemekhanedeki kavgasını gözlemledikten sonra onların muharebe yeteneklerini değerlendirmeye karar verdiğini söyledi. Birincil eğitim egzersizinde Crosshair önce alandaki taretleri teker teker yok etti, ardından da taretlerden birine çıkarak düşman eğitim droidlerine ateş etti. İkincil egzersizde Tarkin'in gerçek mermi kullanılmasını emretmesiyle Crosshair, zemine inerek burada mangasına yardım etmeye çalıştı. Sadece bir eğitim droidi kaldığında Crosshair, Wrecker'dan bıçağını havaya fırlatmasını istedi. Crosshair bıçağı havada vurdu ve bıçak, kalan son eğitim droidinin kafasına saplanarak onu etkisiz hâle getirdi.[3]

Sadakat testi

"Bir çocuk için emirlere itaatsizlik mi ediyorsun? Kötüsün, Hunter."
―"Crosshair" lakaplı CT-9904[kaynak]

Bir noktada Crosshair, 66. Emir'i gerekli biçimde uygulamayan mangadaşlarının başarısızlıklarını bildiren bir rapor hazırladı. Bu raporu gören Tarkin de, Bad Batch'in sadakatini sınamak üzere onları yeni bir göreve göndermeye karar verdi. Mangadaşlarıyla Crosshair, Ayrılıkçıları destekleyen bir grup isyancının icabına bakmak üzere gönderildiklerini sanarak Onderon'a gitti. Ortadan kaldırmaları istenen grubun başlıca sivillerden oluştuğunu öğrendiklerinde Crosshair, mangadaşlarının aksine yine de aldığı emirleri uygulamaya niyetliydi. Hunter, emirleri uygulamayacaklarını söyledi ve Crosshair'den silahını istemesini istedi fakat Crosshair buna itiraz etti. Bu sırada kamptaki sivilleri güvenli bir ortama taşımaya çalışan Saw Gerrera ve yandaşları, çalılıkların ardından çıkagelerek ekibi esir aldı.[3]

Gerrera İmparatorluk'un yeni düzeni hakkında Bad Batch ile konuşurken Crosshair, hâlen aldığı emirleri uygulama taraftarıydı; Gerrera'nın İmparatorluk hakkındaki iddialarına karşı çıkıyordu ve ona karşı düşmancıldı. Klonlar salındıktan ve Gerrera ayrıldıktan sonra Crosshair, emirleri uygulamış olmaları gerektiği konusunda ısrar etti fakat mangadaşları tarafından daha fazla itiraz etmesi önlendi. Onderon'dan ayrıldıktan sonra ekip, Omega'yı zarar görmeden Kamino'dan kaçırmak üzere Tipoca Şehri'ne döndü.[3]

Bad Batch'ten firar

"Büyük resmi hiçbir zaman göremedin, şimdi teslim ol."
―"Crosshair" lakaplı CT-9904, "Hunter"a[kaynak]

Tarkin'in emri üzerine Crosshair'in inhibitör çipinin etkisi artırıldı. Böylece Crosshair'in İmparatorluk'a tamamıyla sadık olması sağlandı.

Kamino'ya gelir gelmez Crosshair ve mangadaşları, Omega ile beraber tutuklandılar ve gözaltına alındılar. Crosshair, içinde bulundukları durumun sebebinin Hunter'ın emirlere itaatsizliği olduğunu söyleyerek öfkeli bir biçimde Hunter'a söyledi. Tartışma yatıştığında Omega, Crosshair'e yaklaşıp onu avutmaya çalıştı ve Crosshair'in isteklerinin kendisinin suçu olmadığınnı söyleyerek kardeşlerine ihanet etmemesini sağlamayı denedi. Fakat Tarkin'in Crosshair'in sadakatini fark etmesi sonucu Crosshair, kısa süre sonra nezarethaneden çıkartıldı ve tıbbi bölüme götürüldü. Crosshair'in mangadaşlarınınkine göre daha az mutasyona uğrayan inhibitör çipiyle, tıbbi bölümde Tarkin'in emirleri doğrultusunda Crosshair'i İmparatorluk'a daha sadık yapacak biçimde oynandı.[3]

Yeni bir zırh giyen Crosshair, şehrin hangarlarından birine gönderildi. Burada, Omega'yı da yanlarına alıp kaçmaya çalışan eski mangadaşlarıyla yüzleşti. Crosshair'in eski mangadaşlarına ateş açmasıyla, Bad Batch hangarın çeşitli bölgelerinde kendini korumaya çalıştı. Bad Batch kaçmaya çalışırken Crosshair, Wrecker'ı vurarak kısa süreliğine onu etkisiz hâle getirdi. Crosshair diğer Bad Batch mensuplarına da zarar veremeden Omega, Crosshair'in tüfeğine ateş ederek silahı Crosshair'in elinden düşürdü. Crosshair daha sonrasında tabancasıyla ateş açtı, fakat netiecede eski mangadaşlarının kaçışlarını önleyemedi.[3]

Crosshair'in ayrılışından ve Kamino'dan kaçışlarının ardından Bad Batch, Saleucami'da ikamet eden Cut Lawquane'i ziyaret etti. Lawquane Crosshair'in neden gelmediğini sorduğunda Hunter, durumun "karışık" olduğunu söyledi.[6]

Yeni bir manga

Klon Kuvveti 99'un kaçışının ardından Crosshair ve Tarkin, Koramiral Rampart ile buluştular. Rampart, Crosshair'in komutasında elit eğitim almaları için seçilen 4 klon olmayan insanı Tarkin ve yeni komutanlarına takdim etti. Manga üyelerinden biri olan ES-01, Crosshair'in komutasına karşıttı ve kısa süre içerisinde manganın komutasını devralacağı konusunda açıkça kendine güveniyordu. Tarkin, Crosshair ve yeni mangasının verimliliğini test etmek amacıyla onları Klon Kuvveti 99'un başaramadığı son görevi tamamlamakla görevlendirdi.[4]

Crosshair ve yeni mangası, ilk görevlerinde

Onderon'a dönen Crosshair ve mangası, kalan Onderonlu asileri hızlıca etkisiz hâle getirdiler ve hayatta kalanları tutukladılar. Crosshair hayatta kalanlardan birine silah doğrulttu ve Gerrera'nın nerede olduğunu sordu. Kadın bilmediğini söylediğinde Crosshair ona inandığını söyleyip onu vurdu. Sonrasında da mangasına dönüp kalan insanları öldürmelerini emretti. ES-01, kalan insanların sadece tutuklanması gerektiğini söyleyerek emre karşı geldi ve diğer mangadaşlarına bu yönde farklı emirler vermeye başladı. Crosshair bunun üzrine kendisinin her işi tamamlayabilecek düzeyde olduğu için komutan yapıldığını söyleyerek ES-01'i öldürdü. Akabinde diğer manga üyeleri, Crosshair'in emri doğrultusunda kamptaki herkesi katletti.[4]

Kanmino'ya döndüklerinde Crosshair, isyancıların icabına bakıldığı fakat Gerrera'nın önceden kaçtığı hakkında Tarkin ve Rampart'ı bilgilendirdi. Crosshair ve mangası, lafı uzatmadan eskiden Klon Kuvveti 99'un kaldığı yatakhaneye gidip dinlenmeye çekildi. Burada Crosshair, yatağına oturup düşüncelere daldı.[4]

Bu sıralarda Klon Kuvveti 99, Ord Mantell'de yürüttükleri bir görev sırasında Crosshair'in eski telsizini Omega'ya verdi.[9] Klon Kuvveti 99 daha fazla paralı asker işine giriştikçe Wrecker, çeşitli mekânlara girmede öncülük eden kişinin eskiden Crosshair olduğunu söyleyerek öncülük görevini yapmasının emredilmesinden yakındı.[10]

Kişilik ve özellikler

"İyi askerler, emirleri uygularlar."
―Crosshair, kontrol çipinin etkisinde[kaynak]

Crosshair, hem nişancılık hem de şüphecilikte ustalaşmıştı.

Crosshair, takma adını üst düzey nişancılık yetenekleri sayesinde almıştı.[kaynak?] Çavuş Hunter'a göre kendisi hedefini 16 kilometre öteden vurabilirdi.[2] Bir 773 Ateşyumruğu tüfeği taşımaktaydı. Nişancılık yeteneklerinden dolayı Crosshair, bir üstünlük duygusuna sahipti ve mutasyona uğramamış klonlarla çalışmayı sevmezdi.[11]

Soğuk davranışları ile de bilinen Crosshair "düzler"i ("klasik klon askerler" için kullandığı kısaltma) küçümserdi ve eleştirilerini alaycı bir şekilde belirtme konusunda hep hazırdı. Soğuk mizah anlayışı, takım arkadaşı Wrecker ile sık sık ters düşmesine neden olurdu ancak ikili görevlerde kimin daha fazla savaş droidi yok edebileceği konusunda yarış yaptığı için birlikte oldukça yüksek performans gösterirdi. Bu, Crosshair bir grup savaş droidini saniyeler içinde yok ettiğinde görülmüştü.[12]

Beceriler ve yetenekler

"Öte yandan Crosshair, pek fazla konuşmayı sevmez. Fakat belirli bir hedefi 10 klik öteden vurman gerekirse, Crosshair senin adamındır."
―Hunter[kaynak]

Kusurlu bir klon olduğu için keskin görme duyusuna sahip olan[3] Crosshair, bu sebeple üstün isabet ettirme becerilerine sahipti.[11]

Sahne arkası

Crosshair Kashyyyk'te geçen tamamlanmamış bölümlerde görülen canavarları hedef alıyor.

George Lucas'ın Bad Batch üzerine çok net bir planı vardı, The Dirty Dozen'ın klon versiyonunu istiyordu. Dave Filoni görünüşlerini Brent Friedman ve Matt Michnovetz ile tasarladı, bu sayede Bad Batch'in sesleri ve kişilikleri daha kolay hayal edilecekti. Matt ve Brent, Filonu ile birlikte karakterleri daha da derinleştirme üzerinde çalışırken Hunter karakteri için Clint Eastwood'u baz almışlardı, karakter Cad Bane'in bir klon versiyonu olacaktı.[13]

Crosshair, normalde Michnovetz tarafından yazılan ve Bad Batch'in yanlarında "Echo" ve Yoda ile birlikte Kashyyyk'te bulunduğu dört bölümlük bir hikayede görünecekti.[14] Anaheim Kutlaması'ndaki "Untold Clone Wars" panelinde Dave Filoni bu hikayenin konusu hakkında bir konuşma yapmıştı. Karakterlerin Wookieelerin kutsal gördüğü "dev kuyruksuz maymun kertenkeleleri" süreceğini ve başka bir sahnede Tarfful'un ağaç ruhlarına Ayrılıkçı Birliği üyesi bir Trandoshalı düşman ile savaşa girmek için izin alacağını söylemişti -Düşmanı şehirlerinden çıkarmak için ağaçların bir kısmını yakmaları gerekiyordu-. Bu durum klonları rahatsız etmemişti ancak Wookieeleri ediyordu. Hikâyenin bir bölümü klon ve Wookieelerin Ayrılıkçılara karşı olan amaçları sayesinde ortak nokta bulmalarıyla ilgiliydi. Hikayenin panelde gösterilen bir kısmında Bad Batch ve diğer Wookieeler Star Wars: Knights of the Old Republic oyunundaki bir canavarı baz alarak tasarlanmış yeni bir canavara karşı "kuyruksuz maymun kertenkeleleri" sürüyordu.[15]

Görünümler

SithpediFavicon.png
Sithpedi'nin bu makaleyi ele alan resimlerini incele!

Crosshair'ın konsept tasarımı

Kaynaklar

Notlar ve referanslar