Sithpedi
Advertisement
Sithpedi
Diğer kullanımları için şuraya bakın: Bane.

"Cad Bane hizmetinizde. Doğru ücret için... her işi üstleneceğim."
―Cad Bane[kaynak]

Cad Bane, Klon Savaşları döneminde galakside faaliyet göstermiş bir ödül avcısı olan erkek bir Durostu. YSÖ 22'de yaşanan Geonosis Savaşı'nda Jango Fett'in ölmesi sebebiyle Bane, Klon Savaşları sırasında galaksinin en önde gelen ödül avcısı olarak nitelendiriliyordu. Özellikle Klon Savaşları sırasında kötü şöhreti artsa da Bane, diğer ödül avcıları arasında çokça sayugı görüyor ve savaşın başlangıcından yıllar önce bile Aurra Sing gibileriyle birlikte çalışıyordu. Sith Lordu Maul ile geçici bir ittifak bile kurmuştu. Jedi'lara karşı savaşmakta uzmanlaşmış olan Bane, Klon Savaşları sırasında Obi-Wan Kenobi ve Anakin Skywalker gibi birçok yetenekli Jedi ile karşı karşıya geldi. Bane'in şanı, onun iki defa Sith Lordu Darth Sidious tarafından kiralanmasını sağladı. Bane, Sidious için Jedi Tapınağı'na sızıp bir holokron çalmak ve galaksinin çeşitli bölgelerindeki Güç'e hassas çocukları kaçırmak gibi birçok işe girişti.

Bane bir süre sonra Hutt türüne mensup gangster Ziro Desilijic Tiure'u Cumhuriyet hapishanesinden kaçırmak üzere Ziro'nun yeğeni Jabba tarafından işe alındı. Bane Ziro'yu başarıyla kaçırıp Huttlara teslim ettikten sonra Ziro Huttların elinden kaçtı ve Bane yeniden Ziro'yu yakalamakla görevlendirildi. Ziro'yu Teth gezegeninde ölü olarak buldu ve burada Kenobi ile Quinlan Vos'a karşı savaştı. Dövüş sırasında türlü türlü silahlar kullanarak bir süre kendisini Jedi'lara karşı savundu ve nihayetinde onlardan kaçabildi. Savaşın ilerleyen zamanlarında Bane, Kont Dooku'nun isteği üzerine Kutu'ya katıldı. Kutu, içinden sağ çıkanların Dooku'nun Yüce Şansölye'yi kaçırma komplosunda yer edineceği ölümcül bir meydan okumaydı. Bane Kutu'dan sağ çıktı ve Dooku tarafından Şansölye Palpatine'i kaçırma operasyonunun başına geçirildi. Naboo'da gerçekleşen kaçırma girişimi, Bane'in önderlik ettiği ödül avcıları ekibine Kenobi'nin kılık değiştirmiş hâlde sızmış olmasından ötürü başarısız oldu ve Bane diğer ödül avcılarıyla birlikte tutuklandı.

Galaktik İmparatorluk'un kuruluşunun ardından Kamino Başbakanı Lama Su, klon bir çocuk olan Omega'yı ele geçirmesi için Bane'i kiraladı. Bu iş sırasında Bane, Omega'yı kendi yanlarında tutmaya çalışan Klon Kuvveti 99 ve rakip ödül avcısı Fennec Shand ile çatışmaya girdi.

Bane, İmparatorluk'un çöküşü ve Yeni Cumhuriyet'in kuruluşunu takiben de faaliyetlerini sürdürmeye devam etti. YSS 9'da Bane, Tatooine'de Pyke Sendikası adına çalışıyor ve çetenin baharat ticaretini gezegene yaymasında yardımcı oluyordu. Eski çırağı Boba Fett ile bir yüzleşmeden sonra Mos Espa sokaklarında göğsüne aldığı bir yarayla hayatını kaybetti.

Biyografi

Erken yaşam

Bane, Darth Maul ile tanışıyor.

Duro gezegeninde doğan[1] Cad Bane, nihayetinde bir ödül avcısı oldu. Kariyerinin ilk yıllarında Bane, kısa süreliğine diğer bir ödül avcısı olan Jango Fett'in rehberliği altına girdi.[15]

Naboo Savaşı'ndan önce belli bir noktada, Cad Bane Nar Shaddaa'da Sith Lordu Darth Maul ile tanıştı. Ortak ödül avcıları Aurra Sing, Troo-tril-tek ve Vorhdeilo ile beraber Xev Xrexus'un açık artırmasından Jedi Padawan Eldra Kaitis'i satın alma konusunda Maul'a yardım ettiler. Açık artırma sırasında Bane ve Vorhdeilo, Shekelesh -sınıfı nakliye gemisinin içinde birçok Jee Kra'nın mürettebatından öldürdüler. Bane Maul, Sing ve Vorhdeilo ile beraber daha sonra Kra ve Kra'nın gemisinde Kaitis ile buluştu. Maul Kra'nın adamlarını zapt ettikten sonra Bane Kra'nın gemisini uçurdu. Bane ve Sing daha sonra Maul'u öldürmek konusunda görüştüler.

Yine de, gemileri sabotaja uğradı ve Drazkel'in ayı'na zorunlu iniş yapmak zorunda kaldılar. Bane Maul, Kaitis, Sing ve Vorhdeilo ile beraber kazadan sağ kurtuldu. Bane daha sonra Xrexus'un onlarla oyun oynadığını ve onlardan kar çıkardığını gördü. Maul'un Kaitis'i kendisine almasıyla Bane, Sing ve Vorhdeilo da Xrexus'un müşterileriyle dövüşmeye hazırlandılar. Bane, Vorhdeilo ve Sing ile beraber birçok Trandoshalı ile dövüştü. Bane son Trandoshanlıları da indirdekten sonra, Sing ve Vorhdeilo ile beraber Ohnaka Çetesi'nden bir gemi çaldı. Bane ve diğerleri Maul'u aldılar ve Xrexus'u sığınağında indirmek için Maul'u bıraktılar.

Klon Savaşları

"Cad Bane, tanıtılmaya ihtiyacı olmayan kişi."
―Kont Dooku, Bane'i tanıtıyor.[kaynak]

Bane Klon Savaşları döneminde Jango Fett'in Geonosis'teki vefatından sonra lider ödül avcılarından biri oldu. Sonradan Bane, Bağımsız Sistemler Konfederasyonu ve Hutt Jabba'yı da içeren galaksinin en yüce teklifçilerinin çoğu tarafından kiralandı. Bane aynı zamanda Tekno servis droidi Todo 360'ı edinmişti.

Görünümler

SithpediFavicon.png
Sithpedi'nin bu makaleyi ele alan medyalarını incele:
Sesler · Resimler
Dosya:FACadBane.png

Cad Bane

Canon dışı görünümler

  • Disney Infinity 3.0
  • LEGO Star Wars: The Force Awakens (DLC)

Kaynaklar

Notlar ve referanslar

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 StarWars-DatabankII.png Databank'ta Cad Bane (yedek bağlantı)
  2. Star Wars: Scum and Villainy: Case Files on the Galaxy's Most Notorious, Cad Bane'in 7945 C.R.C. yılında Neva Kee'nin ortadan kaybolduğu Boonta Arifesi Klasiği'nden 11 yıl sonra 7956 CRC'de 41 yaşında olduğunu belirtmektedir. Star Wars: Galaksi Atlası da o yarışı YSÖ 32'ye tarihlendirdiğinden, Bane'in YSÖ 62'de doğduğu hesaplanabilir.
  3. Şablon:BoBFDate Bu yüzden "Chapter 7: In the Name of Honor" bölümünde gösterilen Cad Bane'in ölümünün de aynı yılda yaşanmış olması gerekmektedir.
  4. TCW mini logo.jpg Star Wars: Klon Savaşları – "Holocron Heist"
  5. Star Wars: Hakkında Bilmeniz Gereken Her Şey
  6. Asiler mini logo.png Star Wars Asiler – "Fighter Flight"
  7. Star Wars Character Encyclopedia: Updated and Expanded
  8. StarWars.com StarWars.com"Deception" Episode Guide – The Clone Wars
  9. 9,0 9,1 Star Wars Bad Batch.jpg Star Wars: The Bad Batch – "Bounty Lost"
  10. Darth Maul 2
  11. Ultimate Star Wars
  12. TCW mini logo.jpg Star Wars: Klon Savaşları – "Hunt for Ziro"
  13. TCW mini logo.jpg Star Wars: Klon Savaşları – "Deception"
  14. The Book of Boba Fett logo.png The Book of Boba Fett – "Chapter 6: From the Desert Comes a Stranger"
  15. 15,0 15,1 15,2 Helmet Collection logo small.png Star Wars Helmet Collection 41 (Helmets: Jango Fett)

Dış bağlantılar

Advertisement