FANDOM

Premium-Eras-canon
Diğer kullanımları için şuraya bakın: Cal (belirsizlik).
"Bilirsin ben... bir süredir yalnızım. Hiçbir,,, amaç olmadan. Sadece saklanıyorum. Bu yaşamak için bir yol değil. Bir Jedi için değil. Ya da bir droid için. Belki Cere hakılydı. Belki saklanmaya işimiz bitti."
―Cal Kestis, BD-1'e

Cal Kestis, Klon Savaşları sırasında Ustası Jaro Tapal'ın kendini feda etmesi sebebi ile Emir 66'dan hayatta kalmayı başarmış; Güç'e duyarlı erkek insan Jedi Şövalyesi idi. Galaktik İmparatorluk'un hükmü sırasında Bracca gezegeninde sapancı olarak çalışan bir Kazıyıcı Loncası üyesi oldu. İmparator Palpatine 'nin yükselişi öncesinde Kestis, Galaktik Cumhuriyet'in son günlerinde Jedi Düzeni'ne hizmet eden bir Padawan idi. Akıl hocası olan Jedi Generali Tapal'ın yanında, galaksi çapında gerçekleşen Klon Savaşları'nda hizmet etti.

Jedi Düzeni'ni silip süpüren katliam, Emir 66'nın, yaşandığı gün, eğitimdeki genç Jedi için her şey değişti. Emirleri altında hizmet eden klon askerlerinin ihanetine uğrayan Tapal, eski yoldaşlarından çırağını korurken öldü. Çoğu Jedi yoldaşını kaybetmiş olan Kestis, Bracca'da gizlenmeye gitti ama 5 yıl sonra en sonunda Jedi avcılarından oluşan bir İmparatorluk grubu tarafından bulundu. Güç ile olan gizli bağlantısını ortaya çıkarmaya zorlanan Kestis, eğitimini bitirmeye çalışırken Jedi köklerine yeniden bağlanırdı. Bu amaçla, düşmüş Jedi Düzeni'ni yeniden inşa etme hedefiyle kendi başına gizli bir görevde olan esi Jedi Şövalyesi Cere Juda'yı kendine yeni bir akıl hocası olarak buldu.

Char-stub Bu makale bir stub. Bu sayfayı düzenleyerek Sithpedi'ye katkıda bulunabilirsiniz.

Kişilik ve özellikler

İnsan bir erkek olan Cal Kestis, 66. Emir meydana gelmeden önce Jedi Düzeni'ne bir Padawan olarak hizmet ediyordu. Jedi'ın düşüşünden sonra Kestis, Kazıyıcı Loncası'nda fiziksel olarak zahmetli ve tehlikeli bir iş olan sapancılığa başladı. Yine de sessiz ve çalışkan olan Cal, odaklanmış iş ahlakı ve alçak gönüllülüğü ile bilinirdi. Her ne kadar geçmişi hakkında konuşmayı reddetmesine rağmen, geçmişi tarafından bayağı avlanıyordu, Ustası'nı öldürttüğünü ve Ustası'nın ölümünü önlemek için daha fazlasını yapabileceğini hissediyordu; ne zaman kendi geçmişinden bahsedilse genellikle sinirli ve reddedici davranıyordu. Sonunda Cal, geçmişi hakkında daha fazla açılmaya başladı ve ikinci kez efendisi biçiminde Dathomir'deki karanlık tarafla karşı karşıya geldiğinde Cal, geçmişini tamamen kabullendi ve neredeyse öbürlerine karşı rehberlik edermiş gibi, çok daha fazla sağduyulu ve bilgece davranarak deneyimlerden oldukça fazla olgunlaştı.

Güçleri ve yetenekleri

Işın kılıcı yetenekleri

Bir Padawan olan Cal, klonlar tarafından gelen blaster atışlarını yansıtmayı denerken derin bir şaftın içine kaybedene kadar orjinal olarak tek kanatlı mavi bir ışın kılıcına sahipti. Bir kaçış podunda Jaro, Cal'e hasar görmüş ışın kılıcını verdi ve 5 yıl sonra kristali Dathomir'de kırılana kadar Cal, bu ışın kılıcını kendi üstünde taşıdı. Kalıntılarını kullanarak, Cere Junda'nın ışın kılıcı ve gezegende yeni bölünmüş bir Illum kristali, Cal, iki ayrı ışın kılıcına ayrılabilen çift kanatlı bir ışın kılıcı yaptı.

Sahne arkası

Cal Kestis, 15 Kasım 2019'da çıkacak Star Wars video oyunu Star Wars Jedi: Fallen Order oyununun kahramanı olacak.[3] Adı, Cameron Monaghan tarafından canlandırılacağıyla birlikte Chicago kutlamasında Jedi:Fallen Order paneli sırasında duyuruldu.[4][4]

Görünümler

Kaynaklar

Notlar ve referanslar

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 1,4 1,5 1,6 1,7 1,8 SWCustom-2011 StarWars.comStar Wars Jedi: Fallen Order
  2. 2,0 2,1 2,2 StarWars-DatabankII Cal Kestis (yedek bağlantı)
  3. EA Games/Jade Raymond. The Future of EA Star Wars Games. Retrieved on Haziran 13, 2016.
  4. Kaynak hatası Geçersiz <ref> etiketi; Jedi:_Fallen_Order_panel isimli refler için metin temin edilmemiş