FANDOM

Premium-Eras-canon
Diğer kullanımları için şuraya bakın: Cal (belirsizlik).
"Bilirsin ben... bir süredir yalnızım. Hiçbir... amaç olmadan. Sadece saklanıyorum. Bu yaşamak için bir yol değil. Bir Jedi için değil. Ya da bir droid için. Belki Cere haklıydı. Belki saklanmayla işimiz bitti."
―Cal Kestis, BD-1'e[src]

Cal Kestis, Galaktik İmparatorluk yönetimi sırasında bir Jedi Şövalyesi olmuş Güç'e duyarlı erkek bir insandı. Jedi Düzeni'ni yok etmiş tasfiyeden kurtulan birkaç Jedi'dan birisi olan Kestis, Engizisyon'la karşılaşması onu İmparatorluk yönetimine açıkça karşı çıkmaya itene kadar yıllarca saklandı. Galaksi boyunca İmparator'un Jedi avcıları tarafından avlanan Kestis, Jedi Düzeni'ni restore etmek amacıyla Güç'ü bir kez daha kabul etti.

Jedi Ustası Jaro Tapal'ın bir Padawanı olan Kestis akıl hocasıyla birlikte Yüce Şansölye Sheev Palpatine'den 66. Emir komutunu alan Büyük Cumhuriyet Ordusu Jedi subaylarına karşı gelmeden kadar Klon Savaşları'nda hizmet verdi. Bunun sonucu olarak 13. Tabur klon askerleri, Galaktik Cumhuriyet'e ihanet ettiği gerekçesiyle Kestis'i infaz etmeye çalıştılar ve General Tapal öğrencisini kurtarmak için kendisini feda etti. Ustasının ölümünden sonra Kestis, İkinci Kardeş ve Dokuzuncu Kardeş tarafından bulunana kadar Bracca gezegeninde Kazıyıcı Loncası için bir kablocu olarak çalıştı.

Onu Engizisyonculardan kurtarmalarından sonra yıldız gemisi Stinger Mantis'in mürettebatına katıldı. Yolculukları boyunca Kestis; droid BD-1, eski Jedi Cere Junda, Mantis'in kaptanı Greez Dritus ve Nightsister Merrin ile arkadaşlık kurdu. İçinde yeni bir Jedi jenerasyonuna ilişkin hayati bilgiler içeren Eno Cordova'nın Jedi holokronunu bulmaya çalıştılar. Sith Lordu Darth Vader ile yaşadıkları bir karşılaşmadan sonra holokronu ele geçirmelerine rağmen Kestis, galaksinin Güç'e duyarlı çocuklarını Sith'den korumak için holokronu yok etmeyi tercih etti. Bu zamanda Kestis, akıl hocası Cere Junda tarafından tam bir Jedi olarak görülüyordu.

Biyografi

Erken hayat

Cal Kestis, Galaktik Cumhuriyet'in son yılları sırasında Jedi Düzeni'nin genç bir üyesiydi. Bir Jedi olmak için aldığı eğitim sırasında Kestis, Büyük Usta Yoda ile buz gezegeni Ilum'a gitti ve tüm Jedi gençlerinin ışın kılıçlarına kyber kristalleri bulduğu Buluşma isimli bir ayinde yer aldı.[1] Daha sonradan Jedi Ustası Jaro Tapal tarafından Padawan öğrenci olarak seçildi. Ustasından aldığı eğitim seanslarında Kestis inatçılık ve Güç ile karşısına çıkan her engeli aşabileceği öğretildi ve daha sonradan telekinezi üstüne eğitim aldı.[1]

Kişilik ve özellikler

İnsan bir erkek olan Cal Kestis, 66. Emir meydana gelmeden önce Jedi Düzeni'ne bir Padawan olarak hizmet ediyordu. Jedi'ın düşüşünden sonra Kestis, Kazıyıcı Loncası'nda fiziksel olarak zahmetli ve tehlikeli bir iş olan kabloculuğa başladı. Yine de sessiz ve çalışkan olan Cal, odaklanmış iş ahlakı ve alçak gönüllülüğü ile bilinirdi. Her ne kadar geçmişi hakkında konuşmayı reddetmesine rağmen, geçmişi tarafından bayağı avlanıyordu, Ustası'nı öldürttüğünü ve Ustası'nın ölümünü önlemek için daha fazlasını yapabileceğini hissediyordu; ne zaman kendi geçmişinden bahsedilse genellikle sinirli ve reddedici davranıyordu.[2] Sonunda Cal, geçmişi hakkında daha fazla açılmaya başladı ve ikinci kez efendisi biçiminde Dathomir'de karanlık tarafla karşı karşıya geldiğinde Cal, geçmişini tamamen kabullendi ve neredeyse öbürlerine karşı rehberlik edermiş gibi, çok daha fazla sağduyulu ve bilgece davranarak deneyimlerden oldukça fazla olgunlaştı.[1]

Görünümler

Kaynaklar

Şablon:Imagecat

Notlar ve referanslar

  1. 1,00 1,01 1,02 1,03 1,04 1,05 1,06 1,07 1,08 1,09 1,10 1,11 Star Wars Jedi: Fallen Order
  2. 2,0 2,1 2,2 2,3 StarWars-DatabankII Cal Kestis (yedek bağlantı)

Dış bağlantılar