FANDOM

Premium-Eras-canon
"Yaptığım her şeyi Birlik için yaptım ve ne zaman unutmak istediğim bir şeyden uzaklaşmak istesem, kendime bunu bir amaç uğruna yaptığımı söyledim. Uğruna değen bir amaç. O olmadan biz kayıbız. Yaptığımız her şey bir hiç olurdu. Şu an pes edersem kendimle yüzleşemem."
―Cassian Andor, Jyn Erso'ya onu Scarif'e götüreceğini söylüyor[src]

Takma isimleri Willix, Aach, Joreth Sward ve Fulcrum olarak da bilinen Cassian Jeron Andor, Klon Savaşları sırasında Bağımsız Sistemler Konfederasyonu'nda ve daha sonra Çatlak Operasyonu ile Galaktik İç Savaş sırasında Cumhuriyet'i Yeniden Kurma İttifakı'nda asker, pilot ve istihbarat subayı olarak hizmet vermiş erkek bir insandı. Andor, Galaktik İmparatorluk tarafından inşa edilen bir süper silah olan Ölüm Yıldızı'nın planlarını çalmak için bir Asi görevine katıldı. Görev başarılı olmasına rağmen Rogue One bölüğünün geri kalanı gibi Andor da hayatını kaybetti.

Biyografi

Erken hayat

"Birdenbire Birlik senin için gerçek mi oldu? Bazılarımız içinde yaşıyor. Altı yaşımdan beri bu savaşın içindeyim! Her şeyini kaybeden tek kişi sen değilsin. Bazılarımız bunun hakkında bir şey yapmaya karar verdi."
―Cassian Andor, Jyn Erso'ya[src]

Cassian Jeron Andor, YSÖ 26 yılında Fest gezegeninde insan bir baba ve bilinmeyen bir anneye doğan erkek bir insandı. Klon Savaşları sırasında Andor, Bağımsız Sistemler Konfederasyonu tarafından desteklenen ve Dış Halka Bölgeleri'nde faaliyet gösteren bir asi hücresine katılıp Galaktik Cumhuriyet'e karşı savaştı. Andor ilk muharebe tecrübesini YSÖ 20 yılında Cumhuriyet walkerları ve klon askerlerine taş ve şişe atarak bu hücrede yaşadı. Klon Savaşları sırasında bir zamanda Andor henüz gençken,[4] Andor'un babası Carida Akademisi'nde Cumhuriyet militarizmine karşı yapılan bir protesto sırasında öldürüldü.[1]

Görünümler

Canon dışı görünümler

Kaynaklar

Notlar ve referanslar

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 1,4 1,5 1,6 Star Wars: Rogue One: The Ultimate Visual Guide
  2. 2,0 2,1 2,2 2,3 2,4 2,5 2,6 2,7 Rogue One: A Star Wars Story
  3. StarWars-DatabankII Captain Cassian Andor (yedek bağlantı)
  4. Star Wars: Rogue One Graphic Novel Adaptation