Sithpedi
Sithpedi
Diğer kullanımları için şuraya bakın: Syndulla.

"Tıpkı annen gibisin. O da bir zamanlar hayalperestti."
"Fakat ben lider olmayı, seni izleyerek öğrendim.
"
―Cham Syndulla ve kızı Hera[kaynak]

Klon Savaşları sırasındaki kahramanlıkları sebebiyle Ryloth'un Çekici olarak da anılan Cham Syndulla, Klon Savaşları sırasında ve Galaktik İmparatorluk'a karşı isyanın ilk yıllarında hayatını bir direniş savaşçısı ve devrimci lider olmaya adayan erkek bir Twi'lek idi. Syndulla, başlarda yalnızca Ryloth Senatörü Orn Free Taa'nın yolsuzluğuna karşı çıkan siyasal bir devrimciydi. Fakat Klon Savaşlaru sırasında Bağımsız Sistemler Konfederasyonu'nun Ryloth'u işgal etmesiyle isyana yöneldi. Twi'lek Direnişi'ni kuran Syndulla, gezegeni istila eden savaş lordu Wat Tambor ve Ayrılıkçı Droid Ordusu'nu püskürtmek üzere ve Jedi Ustası Ima-Gun Di ve Büyük Cumhuriyet Ordusu ile omuz omuza savaştı. Fakat Cumhuriyet'in bu desteği fazlasıyla sınırlıydı ve Twi'lekler, Droid Ordusu'na göre sayıca oldukça azdı. Cumhuriyet'in desteğinin çok kısa ömürlü olması ve sonuç vermesiyle Syndulla, bir kez daha Cumhuriyet'e güvenmekten çekindi ve Cumhuriyet Askeriyesi'nin Ryloth'u istila edebileceğinden korktu. Fakat nihayetinde ikinci bir Cumhuriyet desteği gezegene ulaştı ve Syndulla, Jedi General Mace Windu ile iş birliği yaparak Ryloth'u Ayrılıkçılardan kurtardı.

Syndulla'nın Cumhuriyet hakkındaki endişeleri, Klon Savaşları'nın sonunda Yüce Şansölye Palpatine'in kendini İmparator ilan edip Cumhuriyet'i Galaktik İmparatorluk'a dönüştürmesiyle doğru çıktı. Ryloth'un İmparatorluk Askeriyesi tarafından istila edilmesiyle Syndulla, İmparatorluk'a karşı savaşmak üzere Özgür Ryloth Hareketi'ni kurdu. Syndulla ve direnişçileri, İmparator Palpatine ve çırağı Darth Vader'ın Ryloth ziyareti sırasında onlara suikast girişiminde bulunarak İmparatorluk'a ezici bir darbe vurmayı umdular fakat bu girişimleri başarısız oldu. Gerçekte bu ziyaret, İmparator'un Özgür Ryloth Hareketi'ni tuzağa çekmek için kurduğu bir oyundu. Syndulla'nın büyük miktarda direnişçisi, suikast girişimini takip eden çatışmalarda öldürüldü fakat Syndulla kaçmayı başardı.

Syndulla'nın eşi Eleni, Twi'lek isyanı sırasında bir noktada öldürüldü. Syndulla'nın oğlu da küçük yaşta öldü. Bu sebeple Syndulla, kendisini tamamen davasına adadı ve sadece Ryloth'u kurtarmakla ilgilendi. Bu durum sık sık Syndulla ile kızı Hera arasında gerilimlere sebep oldu ve nihayetinde Hera, başka gezegenlerde İmparatorluk'a karşı savaşmak üzere memleketinden ayrıldı. Yavin Savaşı'ndan üç yıl önce Syndulla, Ryloth üzerinde bulunan bir İmparatorluk taşıyıcısını çalıp asi filosuna aktarmak üzere Hera ve onun asi kuvvetleri ile bir araya geldi. Syndulla, Hera ve ekibinden farklı olarak Ryloth halkına direniş çağrısı yapmak üzere taşıyıcıyı patlatmaya niyetlendi. Bu sebeple Hera ve ekibine ihanet etse de kısa süre sonra ihanetinden dönerek onların taşıyıcıyı çalmasına yardım etti. Bu sırada bir Arquitens-sınıfı komuta kruvazörü yok edildi ve patlama, Syndulla'nın istediği direniş çağrısı işlevini gördü. Bu olaylar sonucu Syndulla, uzun süredir anlaşmazlık yaşadığı kızıyla barışabildi ve İmparatorluk'la savaşmanın Ryloth'tan ibaret olmadığını öğrendi. Galaktik İç Savaş'ın patlak vermesiyle Hera ve Jedi Şövalyesi Kanan Jarrus'ın Jacen isminde erkek bir insan-Twi'lek melezi çocuklarının olmasıyla Syndulla dede oldu.

Görünümler

  • TCW mini logo.jpg Star Wars: Klon Savaşları – "Supply Lines"
  • TCW mini logo.jpg Star Wars: Klon Savaşları – "Liberty on Ryloth" (İlk görünüm)
  • Catalyst: A Rogue One Novel (Sadece bahsi geçti)
  • Catalyst: A Rogue One Novel sesli kitabı (Sadece bahsi geçti)
  • Lords of the Sith
  • Lords of the Sith sesli kitabı
  • "Mercy Mission"—The Rise of the Empire (Sadece bahsi geçti)
  • A New Dawn (Sadece bahsi geçti)
  • A New Dawn sesli kitabı (Sadece bahsi geçti)
  • Asiler mini logo.png Star Wars Asiler – "Homecoming"
  • Asiler mini logo.png Star Wars Asiler – "Hera's Heroes"
  • Asiler mini logo.png Star Wars Asiler – "An Inside Man" (Sadece resim)
  • Asiler mini logo.png Star Wars Asiler – "Trials of the Darksaber" (Yalnızca dolaylı bahsedilme)
  • Aftermath: Life Debt (Sadece bahsi geçti)
  • Aftermath: Life Debt sesli kitabı (Sadece bahsi geçti)
  • Victory's Price (Sadece bahsi geçti)
  • Resistance Reborn (Sadece bahsi geçti)

Kaynaklar

SithpediFavicon.png
Sithpedi'nin bu makaleyi ele alan ses dosyalarını incele!

Notlatr ve referanslar

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 1,4 1,5 1,6 TCW mini logo.jpg Star Wars: Klon Savaşları – "Liberty on Ryloth"
  2. Star Wars: The Clone Wars: Character Encyclopedia - Join the Battle!
  3. Star Wars: Hakkında Bilmeniz Gereken Her Şey
  4. Lords of the Sith

Dış bağlantılar