FANDOM

Tab-canon-white
Tab-legends-black
Premium-Eras-canon
We'redoomed

Biz mahvolduk!

Bu makale önemli bir konuyu kapsamaktadır ve büyük ilaveler ve/veya çalışmalara ihtiyaç duymaktadır.

Lütfen diğer makalelere devam etmeden önce bu makaleyi en yüksek kalitede tamamlayın.

Z-95 Headhunter

İçerik yaklaşıyor. Star Wars Battlefront II, Maz's Scoundrels, Age of Rebellion - Han Solo 1, Swoop Racers, Flight of the Falcon, Part 2: The Planet of Misfit Droids, From a Certain Point of View, Star Wars 37, Star Wars Book IX: The Ashes of Jedha, Star Wars: The Last Jedi – The Storms of Crait 1, Star Wars Book X: Mutiny at Mon Cala, Star Wars Book XI: Hope Dies, Star Wars 61, Star Wars Book XIII: The Scourging of Shu-Torun, Star Wars Vol. 12: Rebels and Rogues, Star Wars: Han Solo, An Echo of Victory, Star Wars 1, Bounty Hunted, An Imperial Feast, Age of Rebellion - Princess Leia 1, Last Shot, Force Collector, Star Wars: The Force Awakens: A Junior Novel, Tracker Trouble, Age of Resistance - Rey 1, Star Wars: Episode VIII The Last Jedi, Star Wars: The Last Jedi: Expanded Edition, Porg Problems, Porgs!, Life Lessons, Poe Dameron 27, Resistance Reborn, Allegiance 1, Spark of the Resistance, Pirate's Price, Black Spire: Return to a Shattered Planet, Star Wars: Episode IX The Rise of Skywalker, Star Wars: The Rebel Files, Solo: A Star Wars Story The Official Guide, Star Wars: Smuggler's Guide, A Race for Answers, Star Wars: The Rise of Skywalker: Expanded Edition, Helmet Collection logo small Star Wars Helmet Collection 10 (Databank A-Z: Chewbacca–Cloud City), ToppsDigitalLogoStar Wars: Card Trader (Card: Tarfful - Wookiee General - Base Series 1)–sınıfı.

"Chewbacca bize uyabilecek bir geminin ikinci kaptanı."
―Obi-Wan Kenobi[kaynak]

Arkadaşları arasında Chewie olarak bilinen Chewbacca, Wookiee bir savaşçı, kaçakçı ve Klon Savaşlarında, Galaktik İç Savaş ve İlk Düzen ile Direniş arasındaki savaşta savaşan bir direniş savaşçısıydı. Kashyyyk'te bir Wookiee askeri lideri oldu. Klon Savaşları sırasında Trandoshalı köle tacirleri tarafından Wasskah'da esir olarak tutuldu. Ancak onunla birlikte esir olarak tutulan Jedi Kumandanı Ahsoka Tano ile birlikte çalışarak kaçmayı başardı. Sonrasında Kashyyyk Savaşında Jedi Ustası Yoda tarafından liderlik edilen Büyük Cumhuriyet Ordusunun yanında savaşan Wookiee güçlerini komuta etti. Savaş sırasında, sağ kalan Jedi'lardan olan Yoda'nın klon askerleri, Şansölye Palpatine'den 66. Emir'yı aldı, Chewbacca'nın yardımı ile Yoda, Kashyyyk'ten ve Jedi Düzeninin yok oluşundan kurtuldu.

İlerleyen yıllarda, Galaktik İmparatorluk'un egemen olduğu süreçte, Chewbacca bir kaçakçı ve Millenium Falcon'da Han Solo'nun yardımcı pilotu oldu. İmparatorluk ile sıkıntıları atlatmak için bir kargoyu uzaya bırakana kadar bu yaptıkları yüzünden başlarına ödül koyan suçlu Jabba Desilijic Tiure'nin çalışanı olarak çalıştılar. Sonrasında Chewbacca ve Solo, Jedi Ustası Obi-Wan Kenobi tarafından kendisini, Luke Skywalker'ı, C-3PO ve R2-D2'yu Cumhuriyeti Yeniden Kurma İttifağı'nın hayatta kalması için hayati önemi olan bir göreve, Alderaan'a götürmesi için kiraladı. Alderaan'ın yok edildiğini öğrendikten sonra grup, Ölüm Yıldızı'na, Prenses Leia Organa'yı kurtarıp Yavin 4'deki Asi üssüne götürdüler. Solo ve Chewbacca, Asilere katılmayı reddedip Yavin 4'ten ayrılmalarına rağmen Yavin Savaşında Luke Skywalker'a Ölüm Yıldızı'nın yok edilişinde yardım edip Asilere büyük bir zafer kazandırdılar.

Savaş boyunca Chewbacca ve Solo, Cymoon 1 ve Vrosgas Vas'daki savaşlar dahil olmak üzere İmparatorluk ile çok fazla karşılaşmada çatıştı. İmparator Asi İttifağını Hoth'daki Asi üssüne kadar takip ettikten sonra Prenses Leia Organa ve C-3PO ile birlikte Echo Üssünden kaçtılar. Grup kurtuluşu Solo'nun eski bir arkadaşı olan Lando Calrissian'da buldular. Bulut Şehri'ne giden grup Calrissian tarafından ihanete uğradı. Calrissian grubu Darth Vader'a teslim etti. Bunun üstüne İmparatorluğun şehre gelmeyeceğinin belirtilmesine rağmen İmparatorluk Bulut Şehri'ne gelince Calrissian da ihanete uğradığını anladı ve diğerlerinin kaçmasına yardım etti. Bunun üstüne Han Solo karbonit ile donduruldu. Kaçan diğerleri Boba Fett tarafından Hutt Jabba'ya götürülen Solo'yu kurtarmayı başaramadılar. Buna rağmen Chewbacca ve Calrissian Jabba'nın kalesini ve Solo'yu bulmayı başardı. Chewbacca ve arkadaşları Solo'yu kurtardı ve Jabba'yı yok ettiler. Kısa süre sonra Endor Savaşında Chewbacca arkadaşları ile kalkan jeneratörünü yok ederek İsyancıların Ölüm Yıldızı II'yi yok etmesini sağladı. İmparator savaş istasyonunda ölerek İmparatorluğa ölümcül bir darbe indirdi.

Endor savaşından ve Yeni Cumhuriyet'in yükselişinden sonra Chewbacca ve Solo, Kashyyyk'i İmparatorluktan arındırmak için savaştı. Sonunda, savaş bittiğinde, Chewbacca ailesi ile evine, Kashyyyk’e döndü. Solo'nun oğlu karanlık tarafa geçip Skywalker'ların yeni Jedi jenerasyonunu yok ettikten sonra Chewbacca yıllarca birlikte kaçakçılık yaptığı arkadaşı ile tekrar buluştu. Millenium Falcon'u kaybedip Eravana adında bir gemi ile kaçakçılık yapmaya devam ettiler. Yine de Rey ve Finn adında iki insan ve BB-8 adında bir droid ile birlikte Millenium Falcon'ı geri aldı. Droid içinde Luke Skywalker'ın gittiği haritanın kayıp parçasını taşıyordu. Grup bu parçayı Galaktik İmparatorluk'un küllerinden doğan İlk Düzen’e karşı çıkan Direniş'e götürdü. Kısa süre sonra Chewbacca, yıkıcı bir süpersilah olan Starkiller Üssünü yok etmek için savaştı. Savaş süresinde Solo’nun kendi oğlu tarafından öldürüldüğünü gördü. Chewbacca, üs yok edildikten sonra Rey’e katılıp Luke Skywalker’ın olduğu Ahch-To gezegenine gitti.

Görünümler

Canon-dışı görünümler

Chewbacca-Conv

Chewbacca, Han Solo ile ilk günlerinde bir SX-21 dağıtıcı blaster kullandı.

Kaynaklar

Notlar ve referanslar

Dış bağlantılar