FANDOM

Premium-Eras-canon
Chirrut Îmwe, YSÖ 52 yılında, Jedha ayında doğmuş olan kör insan bir erkekti. Whills Muhafızlarından biri, ruhani savaşçı-keşiş düzeni, Galaktik İmparatorluk günlerinde aktifti, gezgin bir rahip olarak Jedha Şehri'nde çalıştı.Arkadaşı ve koruyucusu Baze Malbus ile birlikte, Îmwe ilk Ölüm Yıldızı'nın planlarını çalmakla görevli gönüllü bir İsyancı grubunun parçası oldu. Îmwe Jyn Erso ve Cassian Andor'un İmparatorluk arşivlerine girmelerine yardımcı olduktan sonra, devam eden Scarif Savaşı'nda YSÖ 0'da öldü.

Biyografi

Erken Yaşam

YSÖ 52'de doğan Chirrut Îmwe, ebedi arkadaşı olan Baze Malbus'un yanında Whills Muhafızları üyesi haline geldiği yer olan Jedha Ay'ında yaşadı. YSÖ 1 yılında,İsyana katılmadan 1 sene önce, Îmwe'nin sesini Padawan Ezra Bridger zamanın ve uzayın arasında olan yerdeyken duydu.

İmparatorluk Devri

Saw'ın Partizanlarına Katılma

Saw Gerrera'nın Jedha'ya gelişinden kısa süre sonra, Baze ve Chirrut Saw'ın en iyi adamlarından biri olan Beezer Fortuna ile yakınlaştı. Arkadaşlarının işlettiği yetimhanenin ihtiyaç duyduğu tüm malzemeleri alması koşuluyla, onlara katılmayı kabul ettiler. Partizanlar, Chirrut kendi değerini kanıtlayana kadar, Chirrut'un yeteneklerini küçümsemiş ve onu bir çok görevden çıkarmıştır. Saw'un güçleri arttıkça, İmparatorluk Jedha vatandaşlarına daha fazla zarar vermeye başladı. Bu durum daha fazla yetime sebep oldu, bundan dolayıda daha fazla malzemeye ihtiyaç duymaları anlamına gelmekteydi; Chirrut ve Baze yetimlerin daha fazla burda kalmalarına izin vermeyeceklerini biliyordu ve onlarda İmparatorluk Sentinel Gemisini çalmak için partizanlarla bir anlaşma yaptılar. Ancak, planlarını uygulamaya koyulduklarında, Beezer ve diğer iki partizan Chirrut ve Baze'e ihanet ederek, gemiyi kentin üzerinde bulunan İmparatorluk Yıldız Destroyerine karşı dev bir patlayıcı olarak kullanmaları için çalmaya çalıştılar. Chirrut, Beezer'ı, eğer Saw'un yetimlerin kaçışını engellediğinin öğrenilmesi durumunda partizan hareketinin cazibesini kaybedeceğine ikna etti. Chirrt'un gerekçesine dayanarak, Beezer gemiyi teslim etti. Bu Saw ile olan ilişkilerini bitirdi, ancak, onları çok kötü şartlar altında bıraktı.

Jyn Erso ile tanışma

" En Güçlü yıldızların yüreğinde kyber vardır."

Jedha'da ilk tanıştıkları zaman Chirrut'tan Jyn Erso'ya

Sheev Palpatine Galaktik Cumhuriyet'i Galaktik İmparatorluk'a dönüştürdükten 19 sene sonra, Îmwe, Jyn Erso ile tanıştığı sırada dışarıda Güç ile ilgili vaazlar vermekteydi. Kolyesini sezdikten hemen sonra Kyber Kristallerinin ne olduğunu bilip bilmediğini sordu; Jyn'de ona Jedi ışın kılıçlarına güç verenin Kyber olduğunu söyledi. Sonrasında da Kaptan Cassian Andor ile oradan ayrıldılar.

İsyan'a Katılma

Chirrut Îmwe on Jedha

Chirrut Îmwe on Jedha

"Dalga mı geçiyosun ? Ben Körüm!"

―Chirrut Îmwe, Saw Gerrera'nın adamları gözlerini bağladıktan hemen sonra.

Daha sonra, Jedha Şehri'nde meydana gelen çatışmada, Îmwe; Andor,Erso ve K-2SO'yu bir grup Stormtrooper'dan kurtardı.