FANDOM

Premium-Eras-canon
"Ben Güç'le birlikteyim ve Güç benimle birlikte."
―Chirrut Îmwe[kaynak]

Chirrut Îmwe, YSÖ 52 yılında, Jedha ayında doğmuş görme engelli erkek bir insandı. Galaktik İmparatorluk günlerinde ruhani savaşçı keşiş düzeni olan Whill Gardiyanları'nın bir üyesi olarak faaliyet gösteriyor ve gezgin bir rahip olarak Jedha Şehri'nde çalışıyordu. Arkadaşı ve koruyucusu Baze Malbus ile birlikte Îmwe, ilk Ölüm Yıldızı'nın planlarını çalmakla görevli gönüllü bir Asi grubunun parçası oldu. Îmwe, Jyn Erso ve Cassian Andor'un İmparatorluk arşivlerine girmelerine yardımcı olduktan sonra YSÖ 0 yılında Scarif Savaşı sırasında ölecekti.

Biyografi

Erken yaşam

YSÖ 52'de doğan Chirrut Îmwe, ebedi arkadaşı olan Baze Malbus'un yanında Whills Gardiyanları üyesi haline geldiği yer olan Jedha ayında yaşadı.[2] YSÖ 1 yılında Îmwe'nin sesi, Padawan Ezra Bridger tarafından zamanın ve uzayın arasında olan yerdeyken duyuldu.[4]

İmparatorluk Devri

Saw'un Partizanlarına katılma

Saw Gerrera'nın Jedha'ya gelişinden kısa süre sonra, Baze ve Chirrut Saw'ın en iyi adamlarından biri olan Beezer Fortuna ile yakınlaştı. Arkadaşlarının işlettiği yetimhanenin ihtiyaç duyduğu tüm malzemeleri alması koşuluyla, onlara katılmayı kabul ettiler. Partizanlar, Chirrut kendi değerini kanıtlayana kadar, Chirrut'un yeteneklerini küçümsemiş ve onu bir çok görevden çıkarmıştır. Saw'un güçleri arttıkça, İmparatorluk Jedha vatandaşlarına daha fazla zarar vermeye başladı. Bu durum daha fazla yetime sebep oldu, bundan dolayıda daha fazla malzemeye ihtiyaç duymaları anlamına gelmekteydi; Chirrut ve Baze yetimlerin daha fazla burda kalmalarına izin vermeyeceklerini biliyordu ve onlarda İmparatorluk Sentinel Gemisi'ni çalmak için partizanlarla bir anlaşma yaptılar. Ancak, planlarını uygulamaya koyulduklarında, Beezer ve diğer iki partizan Chirrut ve Baze'e ihanet ederek, gemiyi kentin üzerinde bulunan İmparatorluk Yıldız Destroyeri'ne karşı dev bir patlayıcı olarak kullanmaları için çalmaya çalıştılar. Chirrut, Beezer'ı, eğer Saw'un yetimlerin kaçışını engellediğinin öğrenilmesi durumunda partizan hareketinin cazibesini kaybedeceğine ikna etti. Chirrt'un gerekçesine dayanarak, Beezer gemiyi teslim etti. Bu Saw ile olan ilişkilerini bitirdi, ancak, onları çok kötü şartlar altında bıraktı.

Jyn Erso ile tanışma

" En Güçlü yıldızların yüreğinde kyber vardır."

Jedha'da ilk tanıştıkları zaman Chirrut'tan Jyn Erso'ya

Sheev Palpatine Galaktik Cumhuriyet'i Galaktik İmparatorluk'a dönüştürdükten 19 sene sonra, Îmwe, Jyn Erso ile tanıştığı sırada dışarıda Güç ile ilgili vaazlar vermekteydi. Kolyesini sezdikten hemen sonra Kyber Kristallerinin ne olduğunu bilip bilmediğini sordu; Jyn'de ona Jedi ışın kılıçlarına güç verenin Kyber olduğunu söyledi. Sonrasında da Kaptan Cassian Andor ile oradan ayrıldılar.

İsyan'a katılma

Chirrut Îmwe on Jedha

Chirrut Îmwe Jedha üzerinde

"Dalga mı geçiyorsun ? Ben körüm!"
―Chirrut Îmwe, Saw Gerrera'nın adamlarından birisi gözünü bağladıktan sonra[kaynak]

Daha sonra, Jedha Şehri'nde meydana gelen çatışmada, Îmwe; Andor, Erso ve K-2SO'yu bir grup Stormtrooper'dan kurtardı.

Görünümler

Canon dışı görünümler

Kaynaklar

Notlar ve referanslar

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 Star Wars: Rogue One: The Ultimate Visual Guide
  2. 2,0 2,1 2,2 2,3 2,4 2,5 2,6 2,7 2,8 Rogue One: Bir Star Wars Hikayesi
  3. Guardians of the Whills
  4. Rebels-mini-logo Star Wars Rebels – "A World Between Worlds"

Dış bağlantılar