FANDOM

Premium-Eras-canon
"Ben Chiss Savunma Filosu'ndan Amiral Ar'alani."
―Ar'alani[kaynak]

Yayılımcı Savunma Filosu veya Yükseliş Savunma Filosu olarak da bilinen Chiss Savunma Filosu, Chiss Yükselişi'nin silahlı kuvvetleriydi. Filo galaksinin Bilinmeyen Bölgeler'inde faaliyet gösteriyordu ve dişi bir Chiss subay olan Amiral Ar'alani ile Galaktik İmparatorluk'a katılmadan önce Komutan olan Mitth'raw'nuruodo'yu içeriyordu. İmparatorluk Askeriyesi'nde bir komutan ve Thrawn'ın arkadaşı olan insan Eli Vanto, Thrawn tarafından Yükseliş'e katılması için gönderildi. Filo ayrıca özel bir askeri üniformaya sahipti.

Tarih

"Ben Yayılımcı Savunma Filosu subayı ve Chiss Yükselişi hizmetkarı Komutan Mitth'raw'nuruodo."
―Mitth'raw'nuruodo kendini Anakin Skywalker'a tanıtıyor.[kaynak]

Yayılımcı Savunma Filosu olarak da bilinen Chiss Savunma Filosu,[1] Chiss Yükselişi'nin Klon Savaşları zamanında aktif olan silahlı kuvvetleriydi. Savaş sırasında Chiss Savunma Filosu subayı Komutan Mitth'raw'nuruodo, Galaktik Cumhuriyet'ten Jedi Şövalyesi Anakin Skywalker ile karşılaştığında Batuu yakınında bir görevdeydi.[3] Chiss Savunma Filosu, Galaktik İç Savaş sırasında aktif kaldı ve Batonn ayaklanmasından sonra Amiral Ar'alani, Mitth'raw'nuruodo tarafından gönderilen İmparatorluk Komutanı Eli Vanto ile buluştu. İmparatorluk-Grysk çatışması sırasında Chiss Savunma Filosu güçleri, Grysk güçlerine karşı savaş'ı gözlemledi.[3]

Organizasyon

Yönetim

Chiss Savunma Filosu, Chiss Yükselişi'nin silahlı kuvvetleriydi ve Aristokra tarafından yönetiliyordu. Chiss Savunma Filosu'nda amiral ve komutan da dahil kullanılan birçok askeri rütbe vardı. Chiss Savunma Filosu'nun rolünün bir parçası Chiss kolonilerini korumak ve diğer hükümet ve hizipler arasında yaşanan savaşları gözlemlemekti.[3]

Personel

Ekipman

Aralani and Vanto

Chiss Savunma Filosu'nun Chiss ve Chiss olmayan subayları.

Chiss Savunma Filosu'nun subayları enerjiyi emebilen ve giyeni blaster atışlarından koruyan bir tür üniforma ile donatılmıştı.[3] Chiss üniformaları genellikle siyah oluyordu ve omuzda Chiss Yükselişi amblemini taşıyordu.[2] Rütbe ise üniformanın yakasına yerleştirilen gümüş çubuklarla gösteriliyordu.[2] Normal Chiss üniformasına Amiral Ar'alani'nin giydiği tamamen beyaz gibi istisnalar vardı.[2]

Chiss Savunma Filosu yıldız gemileri

Chiss Savunma Filosu içinde Chiss savaş gemisi de bulunan birçok yıldız gemisi türü kullanıyordu.[1] Steadfast bir Chiss savaş gemisi örneğiydi[2] ve Chiss gemisi Whirlwind filonun bir parçasıydı.[5] Chiss kurye gemisi olarak da bilinen Chiss mekikleri de kullanılıyordu.[3] Chiss savunma platformları da kullanılan araçlar arasındaydı.[5] Chiss tarafından kullanılan bir başka savaş gemisi Nightdragon man-of-war idi.[5]

Sahne arkası

Chiss Savunma Filosu ilk olarak Timothy Zahn tarafından yazılan 2017 tarihli Star Wars canon romanı Thrawn'da ortaya çıktı.[1] Savunma Filosu'nun kökeni Zahn tarafından yazılmış 1998 Star Wars Legends romanı Vision of the Future'a dayanıyordu[6] ve ilk olarak 2004 tarihli Survivor's Quest romanında gözükmüştü.[7]

Görünümler

Notlar ve referanslar

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 1,4 1,5 1,6 Thrawn
  2. 2,00 2,01 2,02 2,03 2,04 2,05 2,06 2,07 2,08 2,09 2,10 2,11 Thrawn: Treason
  3. 3,0 3,1 3,2 3,3 3,4 3,5 3,6 3,7 Thrawn: Alliances
  4. 4,0 4,1 Whitbrook, James (2020-08-18). Star Wars Ventures Deep Into Thrawn's Past in This Ascendancy: Chaos Rising Excerpt. io9. Archived from the original on Ağustos 18, 2020. Retrieved on Ağustos 18, 2020.
  5. 5,0 5,1 5,2 5,3 5,4 SWCustom-2011 StarWars.comWar Begins in Thrawn Ascendancy: Chaos Rising – Exclusive Excerpt (yedek bağlantı)
  6. Vision of the Future
  7. Survivor's Quest