Sithpedi
Advertisement
Sithpedi
Bu makale, bu konunun Canon versiyonunu ele alıyor.
Bu konunun Legends makalesine gitmek için buraya bas.
Diğer kullanımları için şuraya bakın: İmparatorluk (belirsizlik).

"Ancak bir gerçek her zaman kalıcı oldu: Chiss toplumuna saygı ve güç alanından yaklaşılmalı. Birisi güce sahip olmalı, çünkü Chiss sadece sözlerini tutabilecek olanlar ile ilgilenir. Birisi saygıya sahip olmalı, çünkü Chiss bu sözlerin tutulacağına inanmalı."
Thrawn'un güncesinden bir bölüm[kaynak]

Chiss Yükselişi, galaksinin Bilinmeyen Bölgeler'inde bulunan insanvari Chiss türünün oligarşik otokrasisi ve imparatorluğuydu. Oldukça gizli ve yabancılara karşı soyutlama taraftarı olan Yükseliş, dış galaksiye yönelik özgürlükçü bir yaklaşımı tercih ediyordu ve önceden saldırıları yasaklayan katı yasalara sahipti. Yükseliş, Bilinmeyen Bölgeler'de bile bir efsane olarak kabul ediliyordu.

Chiss Yükselişi; Galaktik Cumhuriyet ve Sith İmparatorluğu arasında yaşanan Sith Savaşları kadar eskiye dayanan uzun ve antik bir tarihe sahipti. Ancak Yükseliş, soyutlama taraftarı olduğu için sınırları dışındaki neredeyse hiçbir çatışmaya dâhil olmuyordu. Yükseliş'in soyutlamacılığı, devletin varlığını galaksideki diğer güçlerden gizli tutacak kadar güçlüydü. Yükseliş doğası gereğince yayılımcı olmamakla beraber, sınırları dışında yalnızca keşif ve araştırmalar yürütüyordu. Önceden saldırıları yasaklayan katı yönergelerin yanı sıra, Yükseliş'e yönelik yaklaşan bir saldırı olduğu doğrulanmadığı müddetçe Yükseliş Filosu'nun bir hedefe saldırmasını yasaklayan çatışma kuralları mevcuttu.

Chiss Yükselişi'nin hükûmetine ve siyasetine, Chiss ailelerinin yapıları yön veriyordu. Her Chiss ailesinin bir hiyerarşisi olmasının yanı sıra, aileler arasında da başka bir hiyerarşi düzeni vardı. Müşavirlik'i oluşturan Dokuz İdari Aile; en yüksek idari, yasal ve ekonomik güce sahipti. Bu İdari Aileleri Kırk Büyük Aile; bu Büyük Aileleri de en az nüfuza sahip olan diğer aileler takip ediyordu. Hem aile içindeki hem de aileler arasındaki aile siyaseti, Yükseliş'in birçok politikasına yön veriyor ve bazı zamanlarda haddini aşarak Chiss Savunma Gücü'nün operasyonlarında söz sahibi oluyordu.

Chiss Yükselişi daha sonradan Bilinmeyen Bölgeler'de gizemli bir tehdit keşfetti ve Galaktik İmparatorluk'un hem uygun bir müttefik hem de saldırı olduğunda Yükseliş yerine saldırılacak iyi bir av olduğuna karar verdi.

Görünümler

  • Thrawn Ascendancy: Chaos Rising
  • Thrawn Ascendancy: Chaos Rising sesli kitabı
  • Thrawn Ascendancy: Greater Good
  • Thrawn Ascendancy: Lesser Evil
  • Thrawn (İlk görünüm, Thrawn sesli kitabı ile aynı anda)
  • Thrawn sesli kitabı (İlk görünüm, Thrawn ile aynı anda)
  • Thrawn 1 (Yalnızca dolaylı bahsedilme)
  • Thrawn 6 (İlk resmedilişi)
  • Thrawn: Alliances
  • Thrawn: Alliances sesli kitabı
  • Thrawn: Treason
  • Thrawn: Treason sesli kitabı

Kaynaklar

Notlar ve referanslar

  1. Thrawn
  2. 2,0 2,1 2,2 2,3 2,4 2,5 2,6 Thrawn Ascendancy: Chaos Rising
  3. Thrawn Ascendancy: Greater Good
  4. Thrawn: Treason
Advertisement