Diğer kullanımları için şuraya bakın: İmparatorluk (belirsizlik).

"Ancak bir gerçek her zaman kalıcı oldu: Chiss toplumuna saygı ve güç alanından yaklaşılmalı. Birisi güce sahip olması çünkü Chiss sadece sözlerini tutabilecek olanlar ile uğraşır. Birisi saygıya sahip olmalı çünkü Chiss bu sözlerin tutulacağına inanır."
―Mitth'raw'nuruodo Thrawn'un güncesinden bir pasaj[kaynak]

Chiss Yükselişi, galaksinin Bilinmeyen Bölgeler'inde oldukça gizli ve yabancılara karşı soyutlama taraftarı olan insansı Chiss türünün oligarşik otokrasisi ve imparatorluğuydu. Daha çok özgürlükçü bir yaklaşımı tercih eden hükümet, Bilinmeyen Bölgeler'de bile bir efsane olarak kabul ediliyordu.

Yükseliş'in tarihi Galaktik Cumhuriyet ve Sith İmparatorluğu arasında yaşanan Sith Savaşları kadar eskiye dayanıyordu. Ancak soyutlama taraftarı olduğu için sınırları dışındaki neredeyse hiçbir çatışmaya dahil olmuyordu ve yalnızca genişleme ile araştırmaya odaklanarak kendini gizli tutuyordu.

Chiss Yükselişi daha sonradan Bilinmeyen Bölgeler'de gizemli bir tehdit keşfetti ve Galaktik İmparatorluk'un hem uygun bir müttefik hem de saldırı olduğunda Yükseliş yerine saldırılacak iyi bir av olduğuna karar verdi.

Görünümler

Kaynaklar

Notlar ve referanslar