"Kanalizasyondan çıkabilen herkesin gözümde değeri yüksek. Özellikle Corellia gibi bir kanalizasyon."
Dryden Vos, Han Solo'ya[kaynak]

Corellia, galaksinin Merkez Dünyalar bölgesinde bulunan, as pilotları ve büyük yıldız gemileriyle[18] ünlü bir gezegendi. Millennium Falcon[19] ve İmparatorluk yıldız gemileri gibi gemiler Corellia'da inşa ediliyordu.

Han Solo, Qi'ra,[4] Wedge Antilles, Crix Madine, BoShek,[20] Besalisk Gadren,[14] İdari Kayıt Subayı Winshur Bratt,[13] ödül avcıları Dengar[21] and Mercurial Swift,[22] the Jedi Adayı Kalifa[23] ile Petro,[24] ve İlk Düzen'den Wanten'in[25] ana gezegeni Corellia idi.

Tasvir

Corellia bayrağı

Corellia, Merkez Dünyalar'da yer alan Corellia sektöründe[2] bulunuyordu. Ilıman bir iklime sahipti ve yağmur ormanı, ormanlar ve şehir merkezlerine sahipti.[1] Büyük şehirlerden birisi ve başkent olan Coronet Şehri, Galaktik İmparatorluk'un TIE savaşçıları ve Yıldız Destroyerlerini inşa etmek için kullanılan tersanelere ev sahipliği yapıyordu.[8]

Gezegenin insan yerleşimcilerine Corellialı[14] deniyordu ve seyahat tutkuları ile biliniyorlardı.[1] Corellia insanların yanı sıra Barbadelan,[8] Besalisk,[14] Czerialuslu, Grindalid,[8] Kel Dor, Pa'lowick, Rodialı, Sullustlı,[4] Twi'lek ve Ugor[8] gibi türler için bir yuvaydı. Buna ek olarak Corellia tazısı[1] ve fleek yılan balığı[12] gibi diğer birçok yerli türe de sahipti.

Görünümler

Canon dışı görünümler

Kaynaklar

Notlar ve referanslar