Sithpedi
Advertisement
Sithpedi
Bu makale Galaktik Cumhuriyet tarafından kullanılan istihbarat kuruluşlarından biri ile ilgili. Klon İstihbaratı, Cumhuriyet İstihbarat Bakanlığı veya Yeni Cumhuriyet'in kullandığı İstihbarat kuruluşu makalesini arıyor olabilirsiniz.

"Teller gibi yetenekli bir istihbarat subayı değil parmak izlerini, gemisini bile bulunabilecek bir pozisyonda bırakmaması gerektiğini biliyordur."
―Darth Vader, eski Cumhuriyet İstihbaratı subayı Berch Teller hakkında[kaynak]

Cumhuriyet İstihbaratı, Galaktik Cumhuriyet'in ajanlık servislerinden biriydi. Klon Savaşları sırasında Cumhuriyet İstihbaratı, Bağımsız Sistemler Konfederasyonu'nun faaliyetlerini baltalamak amacıyla sayısız operasyon yürüttü.

Tanım

Cumhuriyet İstihbaratı, Klon Savaşları sırasında Galaktik Cumhuriyet'in birincil istihbarat toplayıcı gizli operasyonlar kuruluşuydu. Cumhuriyet'in savaş sırasındaki birincil klon olmayan özel askerleri olan elit doğrudan eylem ajanları da dâhil çoğu İstihbarat mensubu, eskiden Cumhuriyet'in Yargı Güçleri'nde görevliydi.[2] İstihbarat mensupları neredeyse hiç Jedi Generallerle beraber çalışmasa da düzenli olarak stratejistler, filo komutanları ve Büyük Cumhuriyet Ordusu'nun diğer yüksek rütbeli subaylarıyla birlikte çalışıyordu.[4] Dodd Rancit, İstihbarat bünyesindeki yüksek rütbeli subaylardandı.[1]

Tarih

Rancit, savaş sırasında birçok operasyon düzenledi. Bu operasyonlardan birinde Rancit, Cumhuriyet İstihbaratı'nda istasyon şefi olarak görev yapan Yüzbaşı Berch Teller'ı denetliyordu.

Dooku'nun kız kardeşinin esir alınması

Cumhuriyet İstihbaratı, Klon Savaşları'ndan önce Kont Dooku'nun kız kardeşi Jenza'yı esir alması için Raz Fellidrone'u görevlendirdi. Fellidrone, Serenno Uzay Limanı'nın başkanı kılığına girdi ve Jenza'yı kaçırdı. Ancak Dooku'nun Sith çırağı olan Asajj Ventress tarafından öldürüldü. Ventress de Dooku tarafından Jenza'yı bulması için gönderilmişti.[5]

Kudo III araştırması

"Cumhuriyet İstihbaratı, Kudo'nun üçüncü ayında daha önceden varlığını bilmediğimiz bir droid dökümhanesi keşfetti."
―Amiral Wullf Yularen, General Anakin Skywalker'a[kaynak]

Savaş sırasında Cumhuriyet İstihbaratı, Kudo'nun üçüncü ayında bir droid dökümhanesi bulunduğu hakkında Amiral Wullf Yularen'i bilgilendirdi.[6]

Konfederasyon-Cumhuriyet barış girişimi

Cumhuriyet ve Konfederasyon arasındaki bir barış denemesinin ardından, tasarının mucidi Mina Bonteri öldürüldü. Bonteri'nin ölümünün ardından Kont Dooku, Ayrılıkçı başkentine yapılan bir Cumhuriyet saldırısı sonucunda Bonteri'nin öldürüldüğünü Cumhuriyet Senatosu'na bildirdi. Senato oturumu sonlandığında Senatör Bail Organa, Senatör Padmé Amidala ve Onaconda Farr'a Cumhuriyet İstihbaratı'nın Bonteri'nin Dooku'nun ajanları tarafından katledildiğini doğruladığını ve böylece Dooku'nun bildirisinin yalan olduğunun ortaya çıktığını söyledi.[7]

Arşidük Poggle'ın sorgulanması

YSÖ 21'deki İkinci Geonosis Savaşı'ndan sonra Cumhuriyet, İdari Ayrılıkçı Konseyi mensubu Arşidük Poggle'ı esir aldı. Yakalanışından sonra Poggle, Cumhuriyet tarafından Cumhuriyet Askerî Operasyonlar Merkezi'nde nezarete alındı. Cumhuriyet hapsindeyken Poggle, sık sık Cumhuriyet İstihbaratı'nın sorgularına maruz kalıyordu. Bu sorguların odak noktası, "Nihai Silah" kavramıydı.[2]

Kaptan Tarkin'den bilgi alınması

Teller dâhil bir grup Cumhuriyet İstihbaratı ajanı, Kaptan Wilhuff Tarkin'in Nexus Rotası'na dair koordinatlarla beraber Hisar'dan kaçmasının ardından koordinat bilgilerini Tarkin'den aldı. Daha sonra Teller ve bir taşeron olan Knotts, Ayrılıkçılara katılmış gezegenlerdeki Cumhuriyet sadığı türlerle beraber çalışarak onları Cumhuriyet adına birer direniş savaşçısı olarak eğitti. Bu Ayrılıkçı dünyalar arasında Gotal ayı Antar 4 de vardı.[1]

Merj görevi

Bazı Cumhuriyet subaylarının, GKK askerleri ve klon komandolar gibi özel klon kuvvetleri yerine Cumhuriyet İstihbaratı bünyesindeki doğrudan eylem ajanlarını kullanmayı tercih ettiği düşünülüyordu. Teğmen Komutan Orson Krennic'in Merj görevi sırasında kendisine yardım etmeleri için özellikle ve dikkatlice Matese önderliğindeki bir Cumhuriyet İstihbaratı ekibini seçmesi, Has Obitt'i böyle düşündürmüştü.[2]

D-Mangası'nın seferber edilmesi

YSÖ 20'de Cumhuriyet İstihbaratı, General Grievous tarafından gönderilen şifreli bir mesaj ele geçirdi. Jedi Konseyi, bir şifreleme modülünün ele geçirilmesi için D-Mangası'nı görevlendirerek küçük bir operasyon yürüttü.[3]

Miras

Savaşın sonlanması ve Galaktik İmparatorluk'un kurulmasıyla Cumhuriyetr İstihbaratı, İmparatorluk İstihbaratı'na dönüştürüldü. Teller, eğittiği yandaşlarının savaş sırasındaki sadık hizmetlerinden ötürü İmparatorluk tarafından cezalandırılmayacağını düşünüyordu. Fakat Tarkin komutasındaki İmparatorluk güçleri, Antar 4'te eski Ayrılıkçıların yanında Teller'ın sadık direniş savaşçılarını da öldürdü. Bu olay, medya tarafından "Antar Vahşeti" olarak adlandırıldı ve Teller'ı öfkelendirdi. Teller bu sebeple İstihbarat'tan firar etti ve İmparatorluk'a karşı savaşmak üzere kendi direniş hücresini kurdu.[1]

Görünümler

  • Dooku: Jedi Lost
  • Dooku: Jedi Lost taslağı
  • Cumhuriyet Çağı - Anakin Skywalker 1 (Sadece bahsi geçti)
  • Catalyst: A Rogue One Novel (İlk görünüm)
  • Catalyst: A Rogue One Novel sesli kitabı
  • TCW mini logo.jpg Star Wars: Klon Savaşları – "Pursuit of Peace" (İlk bahsedilme)
  • "Pursuit of Peace"—The Clone Wars: Stories of Light and Dark (Yalnızca dolaylı bahsedilme)
  • TCW mini logo.jpg Star Wars: Klon Savaşları – "Secret Weapons" (Sadece bahsi geçti)
  • Tarkin (Sadece bahsi geçti)
  • Tarkin sesli kitabı (Sadece bahsi geçti)

Kaynaklar

Notlar ve referanslar

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 1,4 1,5 1,6 Tarkin
  2. 2,0 2,1 2,2 2,3 2,4 2,5 Catalyst: A Rogue One Novel
  3. 3,0 3,1 TCW mini logo.jpg Star Wars: Klon Savaşları – "Secret Weapons"
  4. 4,0 4,1 Star Wars: Rogue One: The Ultimate Visual Guide
  5. Dooku: Jedi Lost
  6. Cumhuriyet Çağı - Anakin Skywalker 1
  7. TCW mini logo.jpg Star Wars: Klon Savaşları – "Pursuit of Peace"
Advertisement