Bu makale, bu konunun Canon versiyonunu ele alıyor.
Bu konunun Legends makalesine gitmek için buraya bas.
Bu makale Sith unvanı "Darth" ile ilgili. Diğer benzer Sith unvanları olan "Sith'in Kara Lordu" ve "Sith Lordu" veya karakter Anakin Skywalker makalesini arıyor olabilirsiniz.

"Bundan böyle… Darth… Vader olarak bilineceksin."
―Darth Sidious, Anakin Skywalker'ı yeni çırağı yaparken[kaynak]

Darth, Sith Düzeni'nin Sith Lordlarına verilen ve doğum isimlerinden farklı bir lakaptan önce gelen bir unvandı. Kabaca "Kara Lord" olarak çevrilebilirdi. Sheev Palpatine, Kont Dooku ve Anakin Skywalker'ın Sith isimleri sırasıyla Darth Sidious, Darth Tyranus ve Darth Vader idi.

Genel bakış

"Darth" unvanı, Jedi Şövalyeleri'nin antik düşmanları olan Sith Lordları'na verilirdi.[2] Unvan, kabaca "Kara Lord"[3] şeklinde çevrilirdi ve Sith Lordu'nun orijinal adının yerini alan lakaptan önce gelirdi. Sith Lordları Sheev Palpatine, Kont Dooku ve Anakin Skywalker'ın isimleri sırasıyla Darth Sidious, Darth Tyranus ve Darth Vader idi.[2]

Tarih

Sith Devri

Sith'lerin çok sayıda ve güçlü olduğu zamanlarda erkek bir Sith Lordu olan Darth Atrius, Darth unvanını elinde tutuyordu.[4]

Eski bir Jedi Düzeni ve daha sonradan Kayıp Yirmi adı verilen bir grubun üyesi olan Radaki, Jedi'ların aile ilişkilerini ve varlıklarını ellerinde tutabilmeleri gerektiği fikrine kapılarak Güç'ün karanlık tarafına düşmüştü. Düzene olan bağlılığını terk edip Darth Krall ismini alarak güçlü bir Sith Lordu haline gelmişti.[5]

Gizli Tehlike

Sith Lordları'nın, Jedi'lar tarafından yok edildiği büyük çaplı Jedi-Sith Savaşı'ndan yıllar sonra hayatta kalan tek Sith olan Darth Bane, İkili Yönetim sistemini kurdu ve unvanı eski değerine kavuşturdu.[6] En az iki durumda (Kont Dooku ve Anakin Skywalker) Darth unvanı ve beraberindeki yeni lakap, Usta tarafından Sith çırağına veriliyordu.[2][7]

İmparatorluk Devri

Jedi Ustası Obi-Wan Kenobi, YSÖ 0[8] yılındaki Prenses Leia'nın kurtarılışı sırasında, Darth Vader[9] ile konuşurken atıf amacıyla "Darth" kelimesini kullanmıştı.[9]

Görünümler

Canon dışı görünümler

Kaynaklar

Notlar ve referanslar