Sithpedi
Advertisement
Sithpedi
Bu makale, bu konunun Canon versiyonunu ele alıyor.
Bu konunun Legends makalesine gitmek için buraya bas.
Bu makale Sith unvanı "Darth" ile ilgili. Diğer benzer Sith unvanları olan "Sith'in Kara Lordu" ve "Sith Lordu" veya karakter Anakin Skywalker makalesini arıyor olabilirsiniz.

"Bundan böyle… Darth… Vader olarak bilineceksin."
―Darth Sidious, Anakin Skywalker'ı yeni çırağı yaparken[kaynak]

Darth, Sith Düzeni'nin Sith Lordlarına verilen ve doğum isimlerinden farklı bir lakaptan önce gelen bir unvandı. Kabaca "Kara Lord" olarak çevrilebilirdi. Sheev Palpatine, Kont Dooku ve Anakin Skywalker'ın Sith isimleri sırasıyla Darth Sidious, Darth Tyranus ve Darth Vader idi.

Genel bakış

"Bu, Sith’in yoludur. Seni, kendini Sith’e adaman sonucu “Vader” olarak adlandırdım. Bu ismi hak ettiğini kanıtlamıştın. Şimdi de çırağım olmayı hak ettiğini kanıtlayacağından eminim."
―Darth Sidious,Darth Vader'a[kaynak]

"Darth" unvanı, Jedi Şövalyeleri'nin antik düşmanları olan Sith Lordları'na verilirdi.[2] Unvan, kabaca "Kara Lord"[3] şeklinde çevrilirdi ve Sith Lordu'nun orijinal adının yerini alan lakaptan önce gelirdi. Sith Lordları Sheev Palpatine, Kont Dooku ve Anakin Skywalker'ın isimleri sırasıyla Darth Sidious, Darth Tyranus ve Darth Vader idi.[2]

Tarih

Sith Devri

Sith'lerin çok sayıda ve güçlü olduğu zamanlarda erkek bir Sith Lordu olan Darth Atrius, Darth unvanını elinde tutuyordu.[4]

Eski bir Jedi Düzeni ve daha sonradan Kayıp Yirmi adı verilen bir grubun üyesi olan Radaki, Jedi'ların aile ilişkilerini ve varlıklarını ellerinde tutabilmeleri gerektiği fikrine kapılarak Güç'ün karanlık tarafına düşmüştü. Düzene olan bağlılığını terk edip Darth Krall ismini alarak güçlü bir Sith Lordu haline gelmişti.[5]

Gizli Tehlike

Sith Lordları'nın, Jedi'lar tarafından yok edildiği büyük çaplı Jedi-Sith Savaşı'ndan yıllar sonra hayatta kalan tek Sith olan Darth Bane, İkili Yönetim sistemini kurdu ve unvanı eski değerine kavuşturdu.[6] En az iki durumda (Kont Dooku ve Anakin Skywalker) Darth unvanı ve beraberindeki yeni lakap, Usta tarafından Sith çırağına veriliyordu.[2][7]

İmparatorluk Devri

Jedi Ustası Obi-Wan Kenobi, YSÖ 0[8] yılındaki Prenses Leia'nın kurtarılışı sırasında, Darth Vader[9] ile konuşurken atıf amacıyla "Darth" kelimesini kullanmıştı.[9]

Görünümler

Canon dışı görünümler

  • Star Wars Epic Yarns: A New Hope
  • Star Wars Epic Yarns: The Empire Strikes Back
  • Star Wars Epic Yarns: Return of the Jedi
  • LEGO Star Wars: Droid Tales Episodes I-III (Geri dönüşlerde Güç ruhu olarak görülüyor)

Kaynaklar

Notlar ve referanslar

  1. 1,0 1,1 StarWars-DatabankII.png Sith (yedek bağlantı)
  2. 2,0 2,1 2,2 Star Wars: Bölüm III Sith'in İntikamı
  3. Star Wars Made Easy: A Beginner's Guide to a Galaxy Far, Far Away
  4. Star Wars Annual 4
  5. Dooku: Jedi Lost
  6. StarWars.com Encyclopedia Encyclopedia'da Darth Bane (eski bağlantı; yedek bağlantı)
  7. StarWars-DatabankII.png Emperor Palpatine/Darth Sidious (yedek bağlantı)
  8. Star Wars: Galaksi Atlası
  9. 9,0 9,1 Star Wars: Bölüm IV Yeni Bir Umut