FANDOM

Tab-canon-white
Tab-legends-black
Premium-Eras-canon
Diğer kullanımları için şuraya bakın: Bane.
"Sith'ler birbirlerini öldürdüler, bencilliğin kurbanları. Ama yıkımın küllerinden, hayatta kalan tek kişi bendim."
―Darth Bane'in hayaleti[src]

Darth Bane, Klon Savaşları'ndan binlerce yıl önce yaşanmış Jedi-Sith Savaşı sırasında Jedi Düzeni'nin elinde yok olan Sith Kardeşliği'nin hayatta kalan tek üyesi ve efsanevi Sith'in Kara Lordu erkek bir insandı. Yaşayan tek Sith olarak Bane, iç savaşların Sith'i güçsüzleştirdiğine ve Jedi'ların onları yenebilecek duruma düşürdüğünü anladı. Bane bunu önlemek için Sith'i reforma götürdü ve herhangi bir zamanda sadece iki Sith—bir Usta ve bir çırak—olabileceği kuralını koyan İkili Yönetim'i yarattı. Bu yeni Sith'ler, Jedi'ları gizlice yok etmek ve galaksiyi ele geçirmek için bir komploya başlayacaktı. İddiaya göre çırağı Darth Zannah'ın elinden İç Halka gezegeni Ambria'da Bane'in yenilmesiyle Jedi'lar, Sith'lerin yok olduğunu sandı.

Bane'in Jedi'lara karşı duyduğu nefret Klon Savaşları sırasında—aslında Sith'in Kara Lordu ve İkili Yönetim takipçisi Darth SidiousYüce Şansölye Sheev Palpatine'in Galaktik Cumhuriyet'i Galaktik İmparatorluk'a dönüştürmesi ve Jedi Düzeni'ni yok etmesiyle gerçekleşti. Ancak zafer kısa sürdü çünkü eskiden Sith Lordu Darth Vader olan arınan Jedi Şövalyesi Anakin Skywalker, yirmi üç yıl sonra Sith'i ortadan kaldırdı.

Biyografi

İkili Kural'ı Yaratmak

""Yarattın sen, İkili Yönetim'i""
Yoda, Darth Bane'in hayaletine
Darth Bane, Klon Savaşlarından binlerce yıl önce, Cumhuriyet'in Karanlık Çağında yaşayan bir Sith'in Kara Lordu idi. Onun zamanında, Sith'ler kişisel güç isteklerinin getirdiği açlık yüzünden iç savaşlar çıkarırdı. Bu iç savaşlar, Sith'in karanlık taraf düzeninin zayıflamasına ve sonuç olarak Jedi'ın Sith'i yok etmesine neden oldu. Darth Bane bu Jedi-Sith Savaşından sonra hayatta kalan tek Sith idi. 

Bu iç savaşların Sith'i güçsüzleştirdiğini anlayan Bane, yeni bir Sith felsefesi yarattı, İkili Yönetim. Aynı anda sadece iki Sith olabilecekti: Güç'ü elinde tutacak bir Usta, ve o gücü isteyecek bir çırak. Bane kendisine bir çırak aldıktan sonra gücü ve intikamı kovalayıp manipülasyon ve hileler ile Jedi'dan intikam almak olan yeni Sith yolunu döşerken bilgeliğini çırağına aktarmaya başladı. Jedi, Bane'in yeni felsefesini öğrenip Bane'i yenmiş olsa da Sith'i tamamiyle yok ettiklerine dair yanlış bir kanıya kapıldılar. Bane yenilse de, planları çırağı sayesinde var sürdürülmeye devam etti.

Bane'in ölümünden sonra kalıntıları, eski Sith anadünyası Moraband'daki Kara Lord'ların Vadisi'ndeki bir lahite yerleştirildi. Klon Savaşlarında Bane, Moraband'da gömülü olan son Sith Lordu idi.

Mirası

""İllüzyonsun, değilsin sen gerçek.""
Yoda, Darth Bane'in hayaletine
Bane'in ölümünü izleyen yıllarda Sith, gölgelerin içinde gizlice galaktik hakimiyetlerinin tohumlarını ekerek intikam arayışını sürdürdü.Planlar,  Galaktik Cumhuriyet'in üzerinde bir güç sahibi olmak için Klon Savaşları'nı düzenleyen ve halk arasında Yüce Şansölye Palpatine olarak bilinen Darth Sidious tarafından devam ettirildi. Ayrıca, halkın Büyük Cumhuriyet Ordusu'na liderlik eden Jedi'lar hakkındaki düşüncelerini değiştirmek için Cumhuriyet ve Ayrılıkçılar arasında olan savaşı manipüle etti. Bunu yaparak Jedi Düzeni'ni yok edişini normal bir olaymış göstermiş oldu.

Savaş sırasında Jedi Büyük Ustası Yoda, ölümsüzlüğün sırrını bulmak için Moraband'daki Darth Bane'in mezarına girdi ve mezarda Kara Lord'un hayaletimsi bir vizyonunu gördü. Güç Rahibeleri tarafından kontrol edilen vizyon, Yoda'nın ölümsüzlüğü öğrenme yolundaki sınavının bir parçası olarak Jedi Ustası'nı karanlık tarafa geçmeye ikna etmeye çalıştı. Yoda bu çabayı reddedip Bane'in öldüğünü ve önünde beliren şeyin hiçbir şey teklif edemeyecek bir illüzyon olduğunu vurguladı, bunun üzerine hayalet yok oldu ve Yoda yoluna devam etti.

Savaş'ın sonu, Sith'in Jedi'dan almak istediği intikamı alması ile sonuçlandı. Sidious kendisini İmparator ilan etti ve Cumhuriyet'i Galaktik İmparatorluk'a dönüştürdü. Sidious, Jedi'ı yok etmek için Büyük Cumhuriyet Ordusu'nun klon askerlerinin Jedi'a ihanet edip onları öldüreceği emir, 66. Emir'yı bildirdi. Sidious, buna ek olarak Jedi'ın Sith'i yok edecek seçilmiş kişi olduğuna inandığı Jedi Şövalyesi Anakin Skywalker'ı karanlık tarafa geçirdi. Böylece, Darth Bane ile başlayan planlar başarıyla tamamlandı.

Yine de, Sidious'un yirmi-üç yıl sonra yenilmesi ile Sith'in zaferi kısa sürdü. Geri dönen bir Skywalker, kendiyle birlikte İmparator'u da öldürdü ve Darth Bane'in binlerce yıl önce harekete geçirdiği Sith'i yok etmiş oldu.

Kişilik ve yetenekler

Darth Bane bir insandı. Sith'in yok edilişine tanık olması, iç savaşların ve bencilliğin buna neden olduğunu fark etmesini sağladı. Tek hayatta kalan Sith olarak Sith'in devamlılığını sürdürmesi için sadece bir ustanın ve bir çırağın olabileceği İkili Yönetim'i benimsedi. Bu sayede gizlice Jedi'dan alacakları intikamın tohumlarını ekebilirlerdi.

Sahne arkası

Darth Bane Klon Savaşları

Darth Bane neredeyse Star Wars: Klon Savaşları animasyonunun "Mortis'in Hayaletleri" bölümünde Legends'daki görünümüyle ortaya çıkacaktı.

Tasarım

Darth Bane, George Lucas tarafından prequel üçlemesi için tasarlanmış ve ilk olarak Terry Brooks tarafından yazılan ve 1999'da basılan Star Wars: Bölüm I Gizli Tehlike'nin romanında ortaya çıkmıştır. Bane'in hikayesi, Drew Karpyshyn'ın yazdığı Yıkım Yolu, İkili Yönetim ve Kötülüğün Hanedanı kitapları çıkmadan önce birkaç referans kitabında ve çizgi roman sayesinde genişletilmişti. Bu hikayeler eskiden Genişletilmiş Evren olarak bilinen ve artık resmi canon (geçerli) olmayan Legends evreninin parçasıdır.

Görünümler

Kaynaklar

Notlar ve referanslar

  1. Encyclopedia-Logo Encyclopedia'da Darth Bane (eski bağlantı; yedek bağlantı)
  2. 2,0 2,1 2,2 2,3 Helmet Collection logo small Star Wars Helmet Collection 2 (Databank A-Z: Ambria)
  3. Ultimate Star Wars
  4. StarWars-DatabankII Darth Bane (yedek bağlantı)
  5. 5,0 5,1 SW Destiny Template Star Wars: Destiny – Covert Missions (Card: Darth Bane—Ancient Master)
  6. TCW mini logo Star Wars: Klon Savaşları – "Sacrifice"
  7. Star Wars: The Dark Side, Jedi-Sith Savaşı sırasında Darth Bane'in Sith ordusunda savaştığını belirtmektedir ve Helmet Collection logo small Star Wars Helmet Collection 28 (Databank A-Z: The Jedi Order) bunu Sith Kardeşliği olarak tanımlamaktadır.
  8. Kaynak hatası Geçersiz <ref> etiketi; Dark_Side isimli refler için metin temin edilmemiş
  9. Star Wars Propaganda: A History of Persuasive Art in the Galaxy, Galaktik Cumhuriyet'in Ultimate Star Wars'a göre Darth Bane'in tek Sith olarak kurtulduğu Jedi-Sith Savaşı'nın sonunda kurulduğunu belirtmektedir. İlk kitap ayrıca Cumhuriyet'in Star Wars: Galaksi Atlası'nın YSÖ 19 olarak tarihlediği Yeni Düzen Bildirgesi'nden önce varlığı boyunca bin yıla asla ulaşmadığını belirtmektedir. Star Wars: Klon Savaşları'nın "Sacrifice" bölümü Bane'in İkili Yönetim'i Jedi-Sith Savaşı'ndan sonra yarattığını belirttiği için YSÖ 1019'dan sonra kurulmuş olması gerekmektedir.