FANDOM

Tab-canon-black
Tab-legends-white
Premium-Eras-legends
"Merhamet dilenecek kadar zayıf olanlar onu hak etmezler."
―Darth Bane[src]

Dessel adıyla doğan Darth Bane, Sith’ari olarak İkili yönetim'i kuran Sith'in Kara Lordu'dur. YSÖ 1026’da doğan ve Dış Halka Bölgeleri'nde bulunan Apatros gezegeninde yaşayan fakir bir maden işçisi tarafından büyütülen Bane, YSÖ 1003’de gerçekleşen bir kavgada bir Cumhuriyet askerini öldürdükten sonra tutuklanma ve Cumhuriyet tarafından hapse atılma riski ile karşı karşıya kalır, bunun üstüne Groshik adlı arkadaşının yardımı ile Karanlığın Kardeşliği'ne katılmak için Apatros’dan kaçar. Başlangıçta bir piyade olarak Gloom Walkers birliğinde çalışmaya başlayan Bane, Güç’e hassaslığı fark edildikten sonra Korriban’daki Sith Akademisi'ne gönderildi. Olması gerektiği gibi Bane, kısa süre içinde akademideki en iyi öğrencilerden biri oldu, ancak bir süre sonra Güç’ün karanlık tarafına olan inancını kaybetti. İnancını kaybettikten sonra geri kazanmayı başarsa da Karanlığın Kardeşliğine olan güvenini kaybetti. Bu kusurlu organizasyonu yöneten Skere Kaan’ın korkak bir aptal olduğunu düşünmesi de, bu düzenden ayrılmasına neden oldu. Ardından Lehon gezegeninde Darth Revan’ın holokronunu buldu ve ondan eğitim almaya başladı. Bu eğitim sayesinde yeni ve güçlü bilgilerle donanan Bane, Kardeşliği yok etti. Bu sayede sadece iki Sith'in bulunabileceği, kendi Sith Düzeni olan İkili Yönetim’i kurmuş oldu. Bu düzenle birlikte Sith’lere milenyum boyunca bela olan iç çatışmaları durdurdu, Darth ünvanını aldı ve yeni çırağı Darth Zannah'ı buldu.

Kardeşliğin yok edilişinden on yıl sonra, YSÖ 990'da Bane, bilgisini sonraki Sith Lordları'na aktarabilmek için nasıl bir holokron yapılacağını araştırmaya başladı. Bane ve çırağı, antik Kara Lord Belia Darzu’nun holokronunu bulmak için derin çekirdek gezegeni olan Thyton’a yolculuğa çıktıktan sonra Jedi Düzeni, Sith’lerin varlığından haberdar oldu ve bir grup Jedi'ı Bane’i ve çırağını öldürmesi için Thyton’a gönderdi. Jedi’lar Thyton’a ulaştıklarında Darzu’nun kalesinde iki Sith ile karşılaştı. Sayıca az olmalarına rağmen Sith’ler Jedi’ları yenmeyi başardı. Ancak Bane ölümcül şekilde zarar gördü. Zannah onu şifacı Caleb’in olduğu gezegene, Ambria’ya götürdü. Zannah zor olsa da Caleb’i, Bane’i iyileştirmesi için ikna etti ancak Caleb, Jedi Kurulu'na bildiri yolladı. Bunun üzerine Zannah, Caleb’in asistanı ve kendi kuzeni olan Darovit’i Sith büyülerini kullanarak delirtti, Caleb’i öldürdü, sonra da Bane’i aldı ve saklandı. Jedi’lar, Ambria’ya ulaştığında Darovit’in Sith Lordu olduğuna inanıp onu öldürdü. Bunun üzerine de Sith’in yok edildiğine inanıldı.

On yıl sonra Bane, çırağının İkili Yönetim’in gerektirdiği gibi kendisini yenmesi ve Sith’in Kara Lordu ünvanını alabilmek için yeterli güce sahip olmadığını düşünmeye başladı. Bu yüzden Prakith’te Darth Andeddu’nun holokronunu bulup sonsuz yaşam için kendi özünü başka bir gövdeye aktarmanın yollarını öğrenmeye başladı. Prakith’ten dönüşünden hemen sonra Caleb’in kızı Serra tarafından tutulan bir grup suikastçinin saldırısına uğradı ve yakalandı. Doan’da hapsedilip sorgulandıktan sonra özgürlüğünü geri kazanan Bane, yeni Kara Lord olmak isteyen Zannah ile karşılaştı. Usta ve çırağı düello tutuştu. Düello, Bane’in kaçıp Ambria’ya gitmesi ile berabere bitti. Bane kaçarken yanında Karanlık Taraf’ta güçlü olan suikastçi bir Iktotchi’yi de almıştı. Planı, eğer Zannah kendisinin güçsüz olduğunu kanıtlarsa, Darth Cognus’u yeni çırağı yapmaktı. Ambria’da Bane, Zannah ile son düellosunu yaptı. Ölen kişi Sith’ari idi. Zannah yeni Kara Lord ünvanını aldı ve Darth Cognus’u çırağı olarak seçti. Bu olaylardan yaklaşık bin yıl sonra Bane’in Sith Düzeni, Jedi Düzeni’ni yenilgiye uğratacak ve Cumhuriyet'i ele geçirecekti.

Biyografi

"Hurst her seferinde senden bir halt olmayacağını söylerdi. Sende bir arıza olduğunu biliyordu... Bane"
―Gerd
İstismarcı bir madenci olan Hurst'ün oğlu olarak YSÖ 1026'da Dış Halka gezegeni Apatros'da doğan insan erkek Dessel, sonradan Darth Bane olarak bilinecekti. Des takma adıyla bilinen Dessel, babası ve diğer madenciler tarafından zorbalığa uğramıştı. Hurst, eşinin doğumda ölümünden çocuğunu suçluyordu. Hurst, bunun yanı sıra Apatros'daki acınası hayatı yüzünden de oğlunu suçluyordu ve onu hayatının felâketi olarak görüyordu.—Ona karşı negatif duyguları o kadar güçlüydü ki çocuğuna "bane" (felâket) diye seslenirdi. Dessel, YSÖ 1010'da, on altı yaşındayken Dış Halka Oreworks Şirketi'nin sahip olduğu Apatros kortosis madenlerinde çalışmaya başladı. Babası ve diğer madenciler tarafından kendisine verilen tehditleri ve hakaretleri görmezden gelerek kendisi için savaşmayı öğrendi ve kortosis madenlerinde çalıştıkça daha da kaslı bir vücuda sahip oldu. Dessel'in birkaç arkadaşından biri, yerel kantinin sahibi Neimoidialı Groshik'ti. Kimsenin bilmediği bir şey vardı, Dessel Güç'e hassastı ve zaman zaman Güç'ün karanlık tarafının çağrısını hissediyordu.