"Şu an Jacen ne olursa olsun, o bir zamanlar bir kahramandı. Jacen Solo galaksiyi kurtardı."
―Leia Organa Solo[kaynak]

Jacen Solo olarak doğan Darth Caedus, ailesi ve arkadaşlarına karşı gelen, eski üstlerine ihanet eden ve bir zamanlar yönettiği Galaktik İttifak'ı bozulmuş galaksiye düzen ve barış getirmek amacıyla felaket durumuna düşüren erkek Sith Lordu bir insandı. Han ve Leia Organa Solo'nun oğlu olan Caedus, Yuuzhan Vong Savaşı sırasında galaksiyi korumak ve Yuuzhan Vong'u yenmekte önemli bir rol oynayan bir Jedi Şövalyesi idi. Sith olmasının nedeni Seçilmiş Kişi olan büyükbabası Anakin Skywalker gibi Solo'nun galaksiyi koruma ve bunu başarmak için her yolu göze almasıydı.

YSS 9'da doğan Jacen Solo hayatının erken yıllarını ünlü ebeveynlerine karşı yapılan çeşitli kaçırma planları ve entrikalarının merkezi olarak geçirmişti. On üç yaşındayken, o ve ikiz kardeşi Jaina, amcaları Luke Skywalker'ın onlara Güç'ün yollarını öğrettiği Yavin 4 üzerindeki Jedi Praxeum'a katılmaya başladılar. Orada içlerinde en çok etkilendiği Hapal prensesi Tenel Ka Djo'da bulunmak üzere birçok arkadaş edindi. Eğitim sırasında, o ve arkadaşları Yeni Cumhuriyet'e karşı sayısız entrikayı yendi ve YSS 24'de o ve küçük kardeşi Anakin, Skywalker'a çırak olarak verildi.

Şiddete karşı şiddet kullanma fikriyle mücadele eden bir filozof olan Solo, Yuuzhan Vong Savaşı'nın patlak vermesiyle kişisel bir krize girdi. Ön cephelerde savaşmayı tercih etti, ancak Myrkr'daki voxyn kraliçesini ortadan kaldırmak için toplanan saldırı timine gönüllü olmak zorunda hissetti. Orada Anakin Solo öldürüldü ve Jacen Solo Yuuzhan Vong tarafından yakalanmadan önce takıma liderlik edip, kraliçeyi öldürmek ve voxyn tehditini ortadan kaldırmak için adım attı.

Solo neredeyse bir yıl esaret altında geçirdi, bu süre zarfında haftalarca işkence gördü. Solo, onu tutsak eden ve akıl hocası olan Vergere'nin öğretileri ile koşullarıyla mücadele etti. Geri dönmeden ve evrene koşulsuz, her şeyi kapsayan sevgi ile yanıt verme fikrini kucaklamadan önce karanlık tarafa kaydı. Eski Cumhuriyet'in eski bir Jedi'ı olan Vergere ile birlikte Yuuzhan Vong'un gözetiminden kaçtı ve seferberliğe yeniden katıldı. Savaşın son muharebesinde Solo, Yüce Derebeyi Shimrra Jamaane'nin Hisarına saldırdı ve Yüce Derebeyi zihinsel olarak kontrol eden Onimi'yi yendi, Solo'nun kendisi Güç'le birlik anı yaşadı.

Daha sonra, çeşitli Güç-kullanan mezhepleri ziyaret etmek ve öğrenmek için beş yıl geçirdi. Zihin Yürüyüşçüler ile geçirdiği süre boyunca, galaksiyi yöneten karanlık bir figür görüsü deneyimledi ve gerçekleşmesini engellemeye kararlı hale geldi. Karanlık Yuva Krizi sırasında Jedi'lara geri döndü, daha büyük bir iyilik adına çeşitli fedakarlıkları kabul etmenin daha acımasız bir felsefe ile donanmış, başka bir galaktik savaş görüsünü önlemek ve Tenel Ka Djo ile gizlice tasarlanan bebek kızı Allana'yı korumak için, Killik'leri ortadan kaldırmak için komplo kurdu. YSS 40'da Solo, geleceği araştırdıktan ve bunu yapmazsa Luke Skywalker'ı öldüreceğini ve galaksinin kaos tarafından tüketileceğini keşfettikten sonra Lumiya'nın Sith çırağı olmayı kabul etti.

Karanlık tarafa bir yıl süren bir iniş yaptı, yavaş yavaş Jedi ve ailesine karşı daha karanlık ve daha aşırı hale geldi. Galaktik ittifakın kontrolünü ele geçirdikten, Mara Jade Skywalker'ı öldürdükten, eski çırağı Ben Skywalker'a işkence ettikten, çok sayıda vahşet işledikten, Tahiri Veila'yı resmi Sith çırağı olarak aldıktan ve Darth Caedus olarak Sith Ustalığı yükseldikten sonra, sonunda ikiz kız kardeşi Jaina tarafından öldürüldü.

Biyografi

En erken yıllar

Doğumdan itibaren hedef

"Sadece çocukları düşünüyordum. Onları yetiştirmenin nasıl bir şey olduğunu hayal etmeye çalışıyorum. Bir ailenin karakterlerinin ne kadarının kalıplanabileceğini ve çocukların kendisinde ne kadar doğuştan olduğunu merak ediyorum. Bir ailenin geçmişindeki kötülüğün silinip silinemeyeceğini veya her zaman her yeni nesle geçip geçmediğini merak ediyorum."
―Leia Organa Solo, Kihm'bar klanından maitrakh'a[kaynak]

Jacen Solo, daha doğmadan önce galaktik politik öneme sahip bir figürdü. Eski kaçakçı, emekli general ve İsyancı ikon Han Solo ve Alderaan'ın Prensesi ve Yeni Cumhuriyet Devlet Başkanı Leia Organa Solo'nun oğlu olan Jacen Solo ve onun ikiz kız kardeşi Jaina hemen kamuoyunun ilgisini çekti ve hamilelik haberi Yeni Cumhuriyet'e yayıldı.[19] Galaktik İmparatorluk'un ordusunun yeni lideri Büyük Amiral Mitth'raw'nuruodo, gelişmekte olan ikizlere farklı bir ilgi duyarak, Organa Solo'nun güçlü Jedi çocuklarını, Jedi Ustası Jorus C'baoth'un çılgın klonu Joruus C'baoth'a vaat etti, C'baoth'un Büyük Amiral'in planlarına katılması karşılığında çıraklarını yetiştirmesi ve yapmasına söz verdi. Bu, Büyük Amiral Thrawn'ın Noghri ajanlarının hamileliği sırasında Organa Solo'ya karşı birkaç kaçırma girişimine neden oldu.[20] Organa Solo hepsinden kaçtı ve Noghri'ye sadakatlerini değiştirmeleri için başvurabildi, Thrawn'ın insanlarının manipülasyonlarını ortaya çıkardı ve Organa Solo'nun babası olan Darth Vader'a hürmet gösterme rolünü oynadılar.

Yenidoğan Solo

Jacen ve Jaina solo annelerinin rahminde gelişirken Güç'e duyarlı oldukları ortaya çıktı ve Organa Solo Güç aracılığı ile beyinleriyle zihinsal temas kurabildi. Heyecanlandıklarında onları sakinleştirmek için çok sık temas kurdu.[21] Jacen Solo YSS 9 yılında Coruscant'taki İmparatorluk Sarayı'nın tıbbi merkezinde doğduğunda, Organa Solo aynı şeyi on-saatlik doğum boyunca yaptı, ta ki Solo kız kardeşinin ardından kahverengi gözlü ve kahverengi saçlı şekilde rahimden çıkana kadar.

Çocuklar Soloların İmparatorluk Sarayı dairesinde büyüdü ve Organa Solo'nun evlatlık kız kardeşi Winter hemşire olarak hizmet etti.[21] Amcaları Luke Skywalker, Güç potansiyellerini test etti ve şaşırtıcı buldu.[22] Doğumlarından Kısa bir süre sonra, bir İmparatorluk İstihbaratı ekibinin başka bir kaçırma girişiminin hedefi oldular. Kaçakçı müttefiki Mara Jade müdahale edip aileyi kurtarmadan önce dairelerinde mahsur kalmışlardı ve neredeyse yakalanıyorlardı. Bu olaydan sonra bir Wookiee olan Chewbacca— Sololara bir hayat borçluydu— ve Skywalker, Thrawn ve C'baoth'un yenilgisini öngördüğü bir görev için Coruscant'tan ayrılmak zorunda kaldığında, Vader'ın hattını savunmak için hayatları üzerine yemin ederek Winter ve Noghri muhafızları ile beraber kaldılar.[21]

YSS 10'da ebeveynleri ve kardeşleriyle genç Solo

Thrawn'ın yenilgisinden kısa bir süre sonra yeni bir tehdit ortaya çıktı: İmparator Palpatine Derin Merkez'den ortaya çıktı ve Coruscant'ı fethetti. İkizler gezegenden tahliye edildi ve yeniden kurulan İmparatorluktan ve Yeni Alderaan'ın keşfedilmemiş güvenli dünyasında Güç'ün Karanlık Tarafı'nın büyüyen tehdidinden saklandı.[2][6][23] Winter onlarla ilgileniyordu ve Noghri savaşçılarından oluşan bir grup onların güvenliğini sağladı.[24] Han ve Leia Organa Solo, üçüncü çocukları olan Anakin Solo'nun doğumu için çocuklarıyla birlikte inzivaya çekilmek için Millennium Falcon'a gelmeden önce, ebeveynlerini YSS 10'da sadece iki kez gördüler. Onlar, Sith'in Kara Lordu için çalışan Palpatine'in Elite Karanlık Taraf üyeleri tarafından hemen takip edildiler. Jedi Kam Solusar, Empatojayos Brand ve Rayf Ysanna tarafından savunulan ikizler, Ysanna onları serbest bırakmadan ve anneleri Gthull'u öldürmeden önce Kvag Gthull tarafından kaçırıldı ve Kara Jedi'ların geri kalanının kaçmasına neden oldu. İmparatorluk Arazisel Zırhlı Nakliye Araçları'nın gelmesiyle, Organa Solo çocukları alıp kaçmak zorunda kaldı. Nespis VIII'e tahliye edilen ikizler, kardeşleri Anakin doğduğunda oradaydı.[23] Palpatine, Galaksi Tabancası süper silahıyla Yeni Cumhuriyet'in gizli karargahının bulunduğu Nespis VIII'i hedef aldığında bir kez daha kaçmak zorunda kaldılar. Onderon'a yolculuk ederken, ruhunu ölmekte olan bedeninden Anakin'e aktarmaya çalışan Organa Solo'nun odasına gizlice girmeyi başaran Palpatine onları takip etti. Brand, Palpatine'i ilk ve son olarak yenmek için kendini feda etti ve İmparatorluğun yeniden canlanması sona erdi.[25]

Skywalker, küçük Solo çocukların karanlık tarafa daha fazla maruz kalmaktan kalıcı olarak etkilenebileceğinden korktuğu için, bir kez daha koordinatları sadece Winter, Skywalker ve Amiral Gial Ackbar tarafından bilinen Anoth'un ücra dünyasında bir kez daha saklandılar. İçine gelişmiş güvenlik sistemleriyle donatılmış bir ev inşa edilen, yaşanması güç olan bir kayanın üzerinde sadece çocuklar ve Winter yaşıyordu. YSS 11'de Ebeveynleri onları birkaç ayda bir ziyaret ediyordu ta ki ikizler iki yaşına bastıktan sonra Coruscant'a aileleriyle birlikte yaşamak için geri dönüp ve Skywalker'ın görüşüne göre en büyük kırılganlık noktası olan karanlık tarafa geçene kadar.[3]

Winter, Solo ve kız kardeşi ile birlikte anneleri tarafından karşılandıkları yer olan Coruscant'a gitti. Winter ile uzun süredir temas kurduklarından, dadıları Winter'a daha bağlıydılar. Solo'nun yatma vakti hikayesini anlatma isteğini reddeden C-3PO, onu yatağa yatırmadan önce İmparatorluk Sarayı çevresi ve yeni evlerinde bir tur attırdı. O haftanın ilerleyen günlerinde Skywalker geri döndü ve Solo amcasını tanıdı. Winter, Anakin'e bakmak için Anoth'a döndüğünde, Solo, kendisini büyüten kadından ayrılmaktan son derece rahatsız oldu ve onu yeni rutinine ve bakıcılarına alıştırmak için çok fazla düzenleme yapılması gerekiyordu.[3]

Organa Solo, ertesi gün Caridan elçisi Furgan'ı kabul etmesi için çocuklardan uzaklaştırıldı. Çocuklarından uzakta vakit geçirmek zorunda kaldığı için öfkelenerek onları o gece Skydome Botanik Bahçeleri'nde düzenlenen diplomatik resepsiyona götürdü ve C-3PO onlara yol göstericilik yaptı. Solo ve kız kardeşi hızlı bir şekilde protokol droidinden uzaklaşıp botanik sergilere girdiler, burada dokunaç kaktüsünün dikenlerini geçerek merkezine güvenle yaslandılar. C-3PO onları kurtarmaya çalıştığında, dokunaç-kaktüs droidi yakalarken güvenli bir şekilde gizlice uzaklaştılar.[3]

Sadece birkaç gün sonra, Han Solo diplomatik görevinden Kessel'a döndü, bu da onu önce Moruth Doole ve daha sonra İmparatorluk'tan Amiral Natasi Daala tarafından yakalandığını gördü; böylece yeniden bir araya gelen, Jacen Solo her iki ebeveyni ile yeniden bağlanmaya başlayabilirdi.[3] Han çocukları C-3PO ile karda oynayabilecekleri, Coruscant'ın kutup bölgesine götürdü ancak tatilleri, Vortex'te diplomatik bir görev sırasında trajik bir kazaya karışmış olan annelerini selamlamak için başkent bölgesine dönme ihtiyacı nedeniyle kısa kesildi.[7]

Organa Solo güvendeydi ve sonunda genç Solo yeni akşam yemekleri, banyolar ve uyku hikayeleri rutinine yerleşti. Dönek İmparatorluk Amirali Daara'nın saldırısı sırasında, anneleri Mon Calamari'de mahsur kaldığında ve Han Solo onu kurtarmak için koşarak uzaklaştığında bir başka Solo aile krizi hayatlarına girdi; Jacen ve Jaina, C-3PO ve Chewbacca ile kalıyorlardı. İkizleri meşgul etmek için C-3PO ve Chewbacca onları Soyu Tükenmiş Hayvanların Holografik Hayvanat Bahçesi'ne götürdü. Orada, genç Solo'lar çabucak sıkıldı ve koruyucularından kaçtılar. Eve gitme hayaliyle, İmparatorluk Sarayı'ndaki turboliftler gibi onları eve götüreceğini düşünerek bir turbolift'e bindiler. Bunun yerine, Solo ilk seviye için düğmeye bastığında, onları Coruscant'ın uzun süredir terk edilmiş olan yüzeyine götürdü. Evlerine ulaşmak için en sevdikleri uyku masalı olan "Küçük Kayıp Bantha Yavrusu'ndan" öğrendiği dersleri kullanmaya çalışarak, terk edilmiş ve ölümcül olan yeraltında dolaştılar. Sonunda, yiyecek bulmak için underdwellerlardan biri tarafından yapılan tuzağa yakalandılar. Yenilmek yerine, kafeslerini bir arada tutan iğneleri çıkarmak için Güç kullanarak iş birliği yaptılar. Yaratık'ın vahşi evcil hayvanı tarafından takip edilen, onlar küçük bir çatlağa sığınmak zorunda kaldı. Küçük bir tünelden geçerek, yeraltı şehrinin sakinlerinden oluşan bir kampa geldiler. Yerleşimi yaratan, İmparatorluk'tan gelen mültecilerin kralı Onibald Daykim, hemen çocuklara sempati duydu. Onlara yiyecek verdi ve daha sonra havalandırma bacalarını ve diğer yardımcı sistemleri kullanarak, ikizleri Coruscant'ın dünya çapındaki şehrinin birçok hikayesine taşıdı ve ebeveynlerinin eve geri döndüğünü öğrendiklerinde, güvenli bir şekilde evlerine döndü.[7]

Skywalker, ele geçirilmiş öğrencisi Kyp Durron tarafından saldırıya uğradığında, Sololar bir hafta içinde Yavin 4'teki Jedi Praxeum'a gitti.[26] Skywalker bu durumda, komada yatıyordu ve hiçbir çaba onu diriltememişti. Skywalker'ın Jedi öğrencileri ile akşam yemeğinde Solo ve Güç'e duyarlıların geri kalanı, Durron'un Carida'yı Sun Crusher süper silahıyla yok etmesiyle Güç'te hissedilen bir ölüm dalgasıyla sarsıldı. Han Solo, Organa Solo ve ikizleri Yavin 4'te bırakarak Durron'un izini sürmek ve konuşmak için yola çıktı. Solo ve kız kardeşi, harap olmuş Massassi tapınaklarını keşfederken, bir sürü woolamander ile karşılaştı; Solo, Güç sayesinde onlarla "konuşmayı" başardı, bu onun ilgisini çok çekmişti. O gece, her iki Solo ikiz de Güç aracılığıyla Skywalker'ın tehlikede olduğunu hissetti. Ağlamaları, birkaç öğrencinin yardımıyla Skywalker'ı Sith Lordu Exar Kun'un ruhu tarafından yönetilen stajyer Streen'den kurtarmayı başaran annelerini uyandırdı.[27]

Solo, bilinçsiz Luke Skywalker'ın vücudunu koruyor.

Ertesi sabah Organa Solo, hain Terpfen tarafından Carida'daki İmparatorluk kalıntılarına Anoth'un yerini verdiğini öğrendikten sonra Anakin'i kurtarmak için yola çıktı. Solo ve kız kardeşi, Skywalker'ın öğrencilerinin bakımına bırakıldı. Skywalker'ın tabutunu ziyaret eden Solo, kız kardeşi gibi odada ayakta duran amcasının ruhunu görebildi ve duydu. Bakıcıları Jedi stajyeri Cilghal'e haber verdiler, ama o onlara inanmadı. O gece Skywalker'ın ruhu Solo'ya göründü ve onu Kun'un başka bir çabası yüzünden vücudunun tehlikede olduğu konusunda uyardı. Diğerlerini yetiştirmeye başlayan kız kardeşini uyandırırken Solo, Kun'un saldırmak için gönderdiği üç Sithspawn savaş hidrasının karanlık taraf atmosferini anında hissettiği Büyük İzleyici Odasına koştu. Genç Solo korkusuzca yaratıkları uzaklaştırmak için onları harekete geçirdi. Skywalker'ın ısrarı üzerine, Jedi Ustasının ışın kılıcını aldı ve Skywalker ile savaşırken üç yaratığı da yendi. Sonrasında, öğrencilerin geri kalanı Soloların'un Skywalker'ı görebildiğini fark etti ve Solo, Skywalker'ın saldırıların arkasında Kun olduğu ve Skywalker'ın vücuduna dönmeden önce durdurulması gerektiğini söyledi.[27]

Öğrenciler Kun için bir tuzak kurarak ruhunu Büyük İzleyici Odasına çekip onu çevrelediler. İkizler, Kun'u çevreleyen çemberin bir parçasıydı, ruhunu aydınlık taraf enerjisi ile eziyordu ve Skywalker ve Kun'un çoktan ölmüş Üstadı Vodo-Siosk Baas'ın ruhları ile birleşerek Sith Lordu'nu tamamen ortadan kaldırdılar. Skywalker vücuduna döndü ve Solo'nun sevinciyle uyandı. Organa Solo, Anot'taki Anakin'i kurtarmayı başardı ve bundan sonra tüm çocuklar, Winter ve ebeveynleriyle birlikte Coruscant'ta kaldı.[27]

Ne Coruscant ne de ebeveynleri Solo'nun gelişmekte olan yaşamında mutlak sabitler değillerdi; YSS 12'de ailesinin Drub McKumb tarafından karşılandıkları, Buluşma Zamanı için Ithor'a seyehat ettiklerini gördü. Deli olan McKumb, çocukları Winter ve Chewbacca ile güvenlik için kreşe gönderen ve Solo'nun ebeveynlerini Plett'in Kuyusu'na bir göreve gönderen karışıklığa sebep oldu..[28] Aynı yıl, Karakılıç krizi ve İmparatorluk Kalıntısının yaratılması, yetişkin Solo'ları ve Chewbacca'yı karıştırırken Solo Winter ve C-3PO ile kaldı.[29] Bununla birlikte, çoğu zaman aile ile geçirildi. Skywalker Solo'nun Güç yeteneklerini geliştirmeye başladı ve onu temel Güç kullanımları konusunda eğitti. Ancak, kötüye kullanımı önlemek için Güç'ün kullanılmasına yalnızca Skywalker'ın gözetimi altında izin verildi.[30]

Solo çocukları bir konsey toplantısı sırasında annelerinin dikkatini dağıtıyor.

YSS 13'de, Mirith Sinn, Başkan Leia Organa Solo'nun İmparatorluk Sarayı'ndaki güvenlik detayından sorumluydu ve Jacen Solo ve kardeşlerinin güvenliğinden sorumluydu. Bir akşam, konsey oturumu sırasında Başkan'ın dikkatini dağıttıktan sonra, böylece Rhommamool,[31] temsilcisini rencide etmesine neden olarak, tüm Solo ailesinin hayatına yönelik bir girişimde bulunuldu. Suikastçılar, savaşta modifiye edilmiş bir TDL dadı droidi olan Sinn ve Nanna tarafından engellenmiş olsa da,[32] Luke Skywalker Coruscant'a gitti. Usta Skywalker, Jedi Vima-Da-Boda tarafından kendisine tedarik edilen suikastçıları, gönderen adamın kimliğini getirdi: "Restore İmparatorluk'un" lideri,[31] Devian.[33] Bazı nedenlerden dolayı, Jacen Solo ve Skywalker-Solo klanının diğer tüm üyeleri bu sefer tembel gözlerden etkilendi.

Yeniden Doğan İmparatorluk

"Sevgili aileniz gitti, çocuklarım. Cumhuriyet benden sizi almamı, tutmamı, korumamı ve size öğretmemi istedi. Çok üzgünüm…anneniz ve babanız öldü."
―Hethrir, Jacen Solo, Jaina Solo, ve Anakin Solo'ya[kaynak]

YSS 24'de, Solo çocukları Mon Kalamari, Gbu ve sonra Munto Codru'yu ziyaret ettikleri diplomatik bir turda anneleri ve Chewbacca ile birlikte seyahat ettiler. Orada, Solo vaktini Doktor Hyos ile geçirdi ve tıp hakkında bilgi sahibi oldu. Munto Codru'nun uzun bir politik kaçırma geleneği olduğu için—kaçırmalar bir dizi geleneksel kuralla oynandı—çocuklar çok güvende tutuldu. Yine de, Chewbacca ve Chamberlain Iyon'un oğlu ile dışarıda oynarken kaçırıldılar.—yerli Codru-Ji tarafından değil, eski İmparatorluk Adalet Vekili Hethrir'in Yeniden Doğan İmparatorluk'un hizipinin ajanları tarafından. Çocuklar bilinçsizce uzaklaşırken, bir basınç bombası Chewbacca'yı yere serdi.[30]

Görünümler

Kaynaklar

Şablon:GACOS

Notlar ve referanslar

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 Son Emir
  2. 2,0 2,1 Dark Empire
  3. 3,0 3,1 3,2 3,3 3,4 3,5 Jedi Search
  4. StarWarsDotComBlogsLogoStacked.png "Major Character Birth Years" – Keeper of the Holocron's Blog, Leland Chee's StarWars.com Blog (content now obsolete; backup link on Archive.org)
  5. 5,0 5,1 5,2 5,3 5,4 5,5 5,6 5,7 5,8 Legacy of the Force: Invincible
  6. 6,0 6,1 6,2 The New Essential Guide to Characters
  7. 7,0 7,1 7,2 Dark Apprentice
  8. Junior Jedi Knights: The Golden Globe
  9. 9,0 9,1 The New Jedi Order: Destiny's Way
  10. Legacy of the Force: Kan Bağıs
  11. 11,0 11,1 11,2 11,3 11,4 11,5 Legacy of the Force: Betrayal
  12. The Crystal
  13. The New Jedi Order: Traitor
  14. Fate of the Jedi: Omen
  15. Fate of the Jedi: Outcast
  16. Dark Nest I: The Joiner King
  17. Dark Nest II: The Unseen Queen
  18. 18,00 18,01 18,02 18,03 18,04 18,05 18,06 18,07 18,08 18,09 18,10 18,11 18,12 18,13 18,14 Legacy of the Force: Revelation
  19. Dark Force Rising
  20. Heir to the Empire
  21. 21,0 21,1 21,2 Kaynak hatası Geçersiz <ref> etiketi; The Last Command isimli refler için metin temin edilmemiş
  22. The Last Command Sourcebook
  23. 23,0 23,1 Dark Empire II
  24. Dark Empire Sourcebook
  25. Empire's End
  26. I, Jedi
  27. 27,0 27,1 27,2 Champions of the Force
  28. Children of the Jedi
  29. Darksaber
  30. 30,0 30,1 The Crystal Star
  31. 31,0 31,1 Crimson Empire III: Empire Lost 1
  32. Crimson Empire III: Empire Lost 2
  33. Crimson Empire III: Empire Lost 3
  34. 34,0 34,1 34,2 34,3 Kaynak hatası Geçersiz <ref> etiketi; Claws of the Dragon isimli refler için metin temin edilmemiş
  35. The Emperor's Pawns
  36. 36,00 36,01 36,02 36,03 36,04 36,05 36,06 36,07 36,08 36,09 36,10 36,11 Kaynak hatası Geçersiz <ref> etiketi; Sacrifice isimli refler için metin temin edilmemiş
  37. Star Wars: Legacy: Vector

Dış bağlantılar