FANDOM

"Ölüm ile karşı karşıye geldim ve ölümü fethettim. Gücümün çoğalması ile geri döndüm. Güç'ün karanlık tarafı benimle yaşar ve tazhür eder! Şimdi karanlık tarafa ulaşıyorum ve karanlık tarafa hizmet eden herkese dalgalanmalar gönderiyorum—yaşadığımı bilin!"
―Darth Krayt

A'Sharad Hett olarak doğan Darth Krayt, Galaktik Cumhuriyet'in can çekişen günlerinde bir Jedi Ustası olarak hizmet veren erkek bir insandı. Efsanevi Jedi Şövalyesi Sharad Hett ve eşi K'Sheek, Tatooine'de Tusken Yağmacıları arasında yaşadı. A'Sharad Hett sonunda Jedi Ustaları Ki-Adi-Mundi ve sonrasında An'Ya Kuro'nun Padawan'ı oldu. A'Sharad'ın gençlik yıllarında babası, Jedi suikastçisi Aurra Sing tarafından öldürüldü ancak A'Sharad sonradan bir düelloda Sing'i yenmeyi başardı. Klon Savaşları sırasında Cumhuriyet'e bir General olarak hizmet etti ve savaş alanlarında önlerinde yer aldığı askerlerini yönlendiren karizmatik bir lider olarak ünlendi. Sonunda genç Jedi Anakin Skywalker ile arkadaş oldu ve ona galaksideki savaş tarafından oluşan yıkımla başa çıkmasında yardım etti. A' Sharad, Boz Pity Savaşı ve Saleucami Kuşatması gibi savaşın kilit çarpışmalarında yer aldı. Klon Savaşları'ndan ve YSÖ 19 yılında gerçekleşen Büyük Jedi Tasfiyesi'nden kurtulduğu bilinen birkaç Jedi'dan biriydi.

A'Sharad Hett, en sonunda yeni Galaktik İmparatorluk'a karşı özel bir savaş yemini ettiği ve aynı zamanda memleketi de olan yere, Tatooine'e döndü. Ancak Jedi Ustası Obi-Wan Kenobi ile aralarında geçen bir karşılaşmadan sonra Tatooine'den sürgün edildi ve sonrasında Jedi Düzeni'nin yok oluşuna yardım eden Sith Lordu Darth Vader'ın Anakin Skywalker olduğunu keşfetti. A'Sharad, Jedi Düzeni'nin yok oluşu için kendini suçladı ve bir kelle avcısı oldu. Görevlerin birinde kendisini sonradan Kara Lord XoXaan'ın altında Sith eğitimi aldığı yer olan Korriban'da buldu. Hett, sonradan Yuuzhan Vong tarafından kaçırılıp işkence gördükten sonra karanlık tarafa düştü ve çok geçmeden kendisini Dehşet Lordu ile Sith'in Kara Lordu olarak ilan edip "Darth Krayt" adını aldı.

Krayt olarak Tek Sith'in kurucusu ve lideri oldu. Sith Düzeni'ni yeniden kurdu ve bu düzenin varoluşunu Korriban'da gizleyerek Jedi'lerden sakladı. Kara Lord hayatta kalmak için, yeniden ortaya çıkıp Moff Nyna Calixte ile bir ittifak kurmak ve Sith-İmparatorluk Savaşı'nı Galaktik Özgür İttifaklar Federasyonu'nun yıkımını getirmek için önderlik etmeden önce, birçok yılını durağan geçirdi. Savaşın doruğunda İmparator Roan Fel'i tahtından indirdi ve Yeni Jedi Düzeni'nin sonunu getirdi.

Darth Krayt, gerçek imparator Roan Fel ve Galaktik İttifak admirali Gar Stazi arasında zorla alınmış yönetimini tehdit eden bir ittifak kurmadan önce galaksiyi 7 yıl bounca demir bir yumrukla yönetti. Ayrıca Krayt, bir Skywalker'ın (Cade) varlığını ve onun hayatta olduğunu keşfetti. Sonradan kötüleşen koşullar ve kötü sağlığının, hayalleri bitmeden önce, ölümüne yol açacağını düşündüğünden Cade Skywalker'ı avlamaya gitti. Bunlardan sonra Had Abbadon'da gerçekleşen bir çatışma sırasında Krayt yaralandı ve bir uçurumdan fırlatıldı. Ancak Sith Lordu'u, kendi hayatını kurtardığında güçlü olduğunu kanıtladı. Darth Krayt daha sonra en çok güvendiği danışmanı Darth Wyyrlok –muhtemelen Krayt'ı öldüren kişi– ile karşı karşıya geldi.

Ama inaktif olmasına rağmen, Krayt'ın idealleri Wyyrlok tarafından Krayt'ın yerine devam ettirildi. Krayt daha sonra ölüme yakın bir deneyimin ardından kendini iyileştirdi. Zırhının yozlaştırmasını yenerek, galakside karanlık tarafın dokunduğu herkesi çağırdı; dönüşünün sinyalini verdi. Sadık Sith'lerin ve yeni nesil Sith askerlerinin yardımıyla Krayt, Corusant'ı geri aldı, bu süreç içerisinde Darth Wyyrlok'u öldürdü ve galaksinin savaş aracılığıyla yeniden doğması için hazırlıklara başladı. ve son savaşta yine Cade Skywalker'ı karanlık tarafa çekmeye çalıştı. Ancak başarısız olan Krayt, Cade'in onu kalıcı olarak öldürmesine olanak sağladı.

Kişiliği ve Özellikleri

"Nasıl isterseniz Lordum.''
"Evet Maladi, nasıl istersem."
―Darth Maladi, Darth Krayt’a olan bağlılığını kabul ediyor
ReaveEpicFail-Leg30

Darth Krayt, kölelerinin birinden rapor istiyor.

Büyük ölçüde gayri resmi bir şekilde eğitilmesine rağmen A'Sharad Hett, Jedi felsefelerine ve öğretilerine sıkı bir şekilde bağlıydı. Buna rağmen babasının katili olan Aurra Sing'e karşı biriken intikam duygusunu gizlemişti. Yüzleşmeleri sırasında Güç'ün karanlık tarafından yardım alıp ve Aurra'ya boyun eğdirmeyi başarmıştı. Başarılı olmasına rağmen suçluluk duygusu, A'Sharad'da kendi kendini sürgüne gönderme isteği uyandırdı. Ancak Karanlık Kadın, A'Sharad'ın geleceğini gördü ve sürgüne gitmenin A'Sharad'ın sıkıntılarına iyi gelmeyeceğini söyleyerek vazgeçmesi konusunda onu ikna etti. Karanlık Kadın, genç Jedi'ı Padawan'ı olarak aldı ve ölümü öfkesiz bir şekilde kabul etmeyi öğreterek A'Sharad'ın Jedi Şövalyesi eğitimini tamamladı. Buna rağmen Jedi arkadaşlarından bazıları daha o zamanda bile A'Sharad'ın içindeki karanlığı hissetmişlerdi.

Hett, aynı zamanda kişisel sorumluluğa ve bireylerin kendi eylemlerini sahiplenmesi gerektiğine sıkıca inanan biriydi. Anakin Skywalker'ın Tatooine'deki bir Tusken Yağmacısı kabilesinin katliamından sorumlu olduğunu öğrendiğinde, Skywalker'ın sırrını açığa çıkarmamasına, bunu Skywalker'ın kendisinin yapması gerektiğine inanmasına neden olan şey bu inancıydı. Cesur girişimine rağmen Hett, bu inançlarını Skywalker'a benimsettiremedi. Yapabilseydi, Skywalker'ın karanlık tarafa düşmesini durdurabilirdi.

Ancak Büyük Jedi Arınması'nın yaşanması ile Hett'in bütün inançları dağıldı ve karanlık tarafa döndü. İmparatorluk'tan, Jedi Arınması'nın intikamını almak isteyen Hett, Tatooine'e geri döndü ve bir Tusken Savaş Lordu olarak ortaya çıktı. Ancak öfkeden gözü başka bir şey görmeyen Hett, İmparatorluk ile bir savaş içine girmek yerine Tatooine'deki rutubet çiftliklerini yağmalamaya başlamıştı. Eylemleri, sonunda Obi-Wan Kenobi'yi harekete geçmeye zorladı. Kenobi'nin neden kendisine katılmadığını anlayamayan Hett ile Kenobi çatıştılar.

Kenobi tarafınden yenilmesnin yanı sıra Tusken kültründen sürgün edilince Hett, galaksiyi herhangi bir amaç veya hedef olmadan gezmeye başladı. Sonunda, Yuuzhan Vong tarafından esir alındı ve Vegere ile iletişime geçti. Yuuzhan Vong kültürü ve Vegere'nin öğretilerinden çok etkilenen Hett, yağmacı bir dünya görüşü geliştirdi; barışı ve düzeni sürdürebilmenin tek yolunun, galaksinin mevcut durmunu bozmak olduğuna inandı. Ancak, Vegere'den çokça etkilenmiş olmasına rağmen ikisinin de ayrı inanç sistemleri birbirine uyuşmadığı için Vegere onu terketti ve Darh Caedus'a odaklandı. Hett kısa bir süre sonra Yuuzhan Vong'dan kaçtı.

Çoğu Sith Lordu'nun aksine Krayt, güç isteyen bir komplocudan çok, kendini devam ettirilebilecek barış ve düzeni bedeli ne olursa olsun gerçekleştirmeye adamış biriydi. Sith'lerin kişisel yükselişten çok, ortak bir amaç uğruna kendilerini atamalarını isteyen Krayt'ın inançları, yeni Sith Düzeni'nin kurluşunda çok büyük bir rol oynadı. ve onların güç için yaptıkları araştırmaları verdi. Bununla birlikte, geleneksel Sith felsefesine ve kendi yırtıcı dünya görüşüne uygun olarak, yalnızca en güçlülerin bu hedefi gerçekleştirebildiğini belirledi. Bu ona, gücün kendi içinde bir son olduğuna ve başka bir amaca gerek olmadığına inanan eski Sith Lordlarının öfkelerini kazanmasına sebep oldu.

DarthKraytNewArmor-LW1

Canlandırılmış Darth Krayt.

Bununla birlikte, Krayt'ın inançları nihayetinde kendi korkusuyla sarsıldı. Yaklaşmakta olan ölümünün giderek daha fazla farkına varan Krayt, kendini bir şekilde ölümsüz kılmaya adadı, Sith Düzeni'nin kendi ölümünden sağ kalıp kalamayacağını ve kendi vizyonun devam edip etmeyeceğini anlamak için kendi entrikasını hazırladı. En sonunda, ölümünü engellemek için çabalarken yaptığı taktiksel hatalar Darth Wyyrlok'u harekete geçirdi. Wyyrlok, Krayt'ın inancının etkili bir ürünüydü ve Düzen'nn ortak amacına, kendisine veya Krayt'a olduğundan daha sadıktı.

Darth Wyyrlok'un belirttiği gibi Darth Krayt, geçmişinin acılı hatıralarına bağlı kalma eğili gösteriyordu ve takıntılarının kendisini tanımlamasına izin vermeye başlamıştı. Wyyrlok, aynı zamanda Krayt'in kendi fiziksel zayıflığını Sith'lerin geri kalanından gizleyerek, tartışılmaz olan Sith'in Kara Lordu ünvanını garanti altına aldığı sonucuna ulaştı. Kaçınılmaz olan düellolarında Darth Wyyrlok, bu anılarını eski ustasına karşı kullanmaya çalıştı. Ancak, yeni doğuşundan sonra Darth Krayt, geçmişini bir dereceye kadar aşmış göründü; Wyyrlok'u, onun zihinsel güçlerinden etkilendiğine inandırmak için kandırdığında bunu kanıtlamış oldu.

Dirilişinden sonra, Darth Krayt artık ölümden korkmuyor, ölümü daha büyük bir şeye geçiş kapısı yolu olarak görüyordu. Bu, ona galaksinin, ölüm acısını ve yeniden doğuşu, kendisi gibi deneyimlemesi gerektiği fikrini verdi. Ayrıca Cade Skywalker'ın kendisine hizmet etmesi için ölmesi ve yeniden doğması gerektiğine inanıyordu.

Görünümler

Canon olmayan görünümler

Kaynakça

Wookieepedia has 0 images related to Darth Krayt.

Notlar ve referanslar

[[Category:Jedi Jedi Düzeni'nin Ustaları]