FANDOM

Tab-canon-white
Tab-legends-black
Premium-Eras-canon
Bu makale Sith Lordu ile ilgili. Legends kitabı Darth Plagueis makalesini arıyor olabilirsiniz.
"Darth Plagueis çok güçlü ve bilge bir Sith'in Kara Lordu idi, Güç'ü kullanarak midi-kloryanları hayat yaratmak için etkileyebiliyordu. Karanlık tarafta o kadar çok bilgisi vardı ki, değer verdiklerini ölmekten bile kurtarabiliyordu."
―Sheev Palpatine[kaynak]

Darth Plagueis, Darth Sidious'un ustası ve erkek bir Sith'in Kara Lordu idi. Güç konusunda kayda değer birikim elde etmişti ancak İkili Yönetim'in gerektirdiği gibi çırağı tarafından ihanete uğradı ve öldürüldü. Sidious, sonradan Jedi Şövalyesi Anakin Skywalker'ı, Güç'ün karanlık tarafına çekebilmek için ustasının ölüm hikayesini kullanmıştı.

Görünümler

Kaynaklar

Notlar ve referanslar

  1. 1,0 1,1 Star Wars: Bölüm I Gizli Tehlike'de Jedi Ustası Yoda, Star Wars: Klon Savaşları'nın Sacrifice bölümünde açıklandığı gibi Sith halefiyeti İkili Yönetim yürürlükte olduğu için herhangi bir zamanda sadece iki Sith Lordu olabileceğini söylemiştir. Darth Sidious ve Darth Maul, Star Wars: Galaksi Atlası kitabının YSÖ 32 olarak belirlediği Gizli Tehlike sırasında iki Sith'in Kara Lordu olduğu ve StarWars.com'un Databank'ine göre Darth Plagueis, Darth Sidious'un Sith Ustası olduğu için, İkili Yönetim gereğince Plagueis'in YSÖ 32 zamanında ölü olduğu sonucu çıkarılabilir.
  2. Endless Vigil
  3. 3,0 3,1 3,2 Star Wars: Bölüm III Sith'in İntikamı
  4. StarWars-DatabankII Darth Sidious Biography Gallery (yedek bağlantı) (Image 1 of 24)
  5. 5,0 5,1 Star Wars: Bölüm I Gizli Tehlike

Dış bağlantılar