FANDOM

Premium-Eras-legends
Bu makale Yeni Sith kurucusu ile ilgili. Darth Ruyn makalesini arıyor olabilirsiniz.

Daha önceden Phanius olarak bilinen Darth Ruin, YSÖ 2000 sıralarında Draggulch Devri'nin başlangıcı sırasında Sith'in Kara Lordu olarak hüküm sürmüş Umbaralı bir erkekti. Önceden saygın bir Jedi Ustası olan Phanius, kendi iradesinin varoluştaki her şeyden üstün olduğunu anlatan ben merkezli felfesefi yüzünden Jedi Düzeni içinde ünlüydü. Jedi inançları ile karşı karşıya gelen Phanius, kişisel ideolojisini sürdürmek için Düzen'i terketti ve bu onu karanlık tarafa ve en sonunda da Sith yoluna düşürdü.

Sith'leri yeni bir imparatorluk yapmaya kararlı olan Phanius, birçok Sith klanını emri altına aldı. Eski Jedi Ustası daha sonra kendine Darth Ruin ismini alarak Sith'in Kara Lordu oldu ve elli adet JediDördüncü Büyük Hizip'te karanlık tarafa çevirdi. Sith'lerin yeniden ortaya çıkmasını tamamlayan Ruin, Jedi Düzeni ve Eski Cumhuriyet'e karşı galaktik çaplı savaş olan Yeni Sith Savaşları'nı başlattı.

Darth Ruin'in yönetimi, Kara Lord'un kendi acımasız egomanisi, Sith müritlerine karşı gazabı yüzünden suikaste uğraması ile son buldu. Ruin'in ölümünden sonra, yarattıkları kanlı bir miras bıraktı ve genellikle ihanet ve anlaşmazlıklarla dolu olsa da Sith seferleri onun yokluğunda bir milenyum kadar daha devam etti ve galaksiyi çökmenin eşiğine getirdi.

Görünümler

(Yalnızca dolaylı bahsedilme)

Kaynaklar

Dış bağlantılar

Notlar ve referanslar

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 1,4 1,5 1,6 The Essential Atlas
  2. 2,0 2,1 Jedi vs. Sith: The Essential Guide to the Force
  3. 3,0 3,1 Book of Sith: Secrets from the Dark Side
  4. 4,0 4,1 HyperspaceIcon "Evil Never Dies: The Sith Dynasties" on Hyperspace (article) (content removed from StarWars.com; new link on Archive.org; backup link on Archive.org)
  5. Star Wars: The Force Unleashed video game (PSP, PS2 and Wii versions' in-game databank) Darth Desolous entry