FANDOM

Son yıllarında Kreia olarak bilinen Darth Traya, Jedi İç Savaş sonrasında Sith güçlerinin kalıntılarını yöneten Sith Üçlü Yönetimi'nin Kara Lordları ve Kara Savaşlar döneminde yaşayan Jedi Ustası-sonradan Sith Ustası-dişi bir insandı. Mandalor Savaşları'ndan önce Kreia, bir Jedi Ustası ve bir Jedi Tarihçi'ydi. Önceki öğrencilerinin, önceki padawanı Revan'ı, Mandalorlar'a karşı yaptığı savaşta takip etmeleri üzerine Jedi Yüksek Konseyi'nden sürüldü. Jedi Düzeni'nden atıldıktan sonra Kreia, Revan'ın izlerini takip etti ve Güç ekolarının içine çektiği Sith dünyası Malachor V gezegenine gitti. Orada, Trayus Akademisi'ni keşfetti ve karanlık tarafa dönüp bir Sith Ustası oldu.

Jedi İç Savaşı'nı takip eden yıllarda Traya, diğer Güç-yaralarını aradı ve Sith çırakları olacak iki adamı buldu, Darth Sion ve Darth Nihilus. Onlarla birlikte Sith Üçlü Yönetimi'nin Kara Lordları'nı kurdu ve Jedi'ı yok etmeyi amaçladılar. Lakin Sion, Nihilus'a Traya'yı öldürme teklifinde bulundu. Nihilus da kabul etti ve YSÖ 3951 yılında, Malachor V gezegeninde Sion ile Nihilus birlik olarak ustaları olan Darth Traya'yı öldürdüler.

Traya, Jedi Ustası iken bilmeden Nihilus'un ölümüne sebep olacak bir Jedi yetiştirmişti: Meetra Surik