FANDOM

Premium-Eras-legends

Darth Zavakon, Sith İmparatorluğu'nun iktidardaki Kara Konseyi'nin ilk üyelerinden biri olarak görev yapan Sith'in erkek bir Kara Lorduydu. Antik Bilgi Çemberi'nin başı olan Zavakon, İmparatorluk Islah Hizmetleri'nin kurulmasından da sorumluydu.

Biyografi

Darth Zavakon, yeniden yapılandırılmış Sith İmparatorluğu'nun ilk yıllarında yaşayan erkek bir Sith Lorduydu. YSÖ 4999'de Zavakon, Eski Sith İmparatorluğu'nun Büyük Hiperuzay Savaşı'ndaki yenilgisinden sonra Galaktik Cumhuriyet'ten kaçmak için Sith'lerin geri kalanıyla Korriban'dan ayrıldı ve Sith göçü, YSÖ 4980'de Dromund Kaas gezegeninde sona erdi. Orada, Sith İmparatoru kendine yeni bir imparatotluk kurdu ve Zavakon, İmparatorluk'un iktidardaki Kara Konsey'ini oluşturan Sith'in 12 Kara Lordundan biri olarak seçildi. Antik Bilgi Çemberi'ni kendi etki alanı olarak alan Zavakon, İmparatorluk'un, Sith'in bilgi paylaşma konusundaki isteksizliği nedeniyle çile çektiğini fark etti. Sonuç olarak, diğer Sith'lerin daha önce gözlemlediği kalıntıları araştırmak için arkeolog ve askeri subay takımı gönderdi. Zavakon'un ekibi tarafından yapılan önemli keşifler, Kara Konsey'e bilgiyi korumaya adanmış askeri bir örgüt olan İmparatorluk Islah Servisi'nin kurulmasına izin vermeye yöneltti.

Sahne arkası

Darth Zavakon ilk olarak 2012'de yayınlanan Star Wars: The Old Republic Encyclopedia adlı referans rehberindeki İmparatorluk Islah Servisi kısmında görüldü.

Kaynaklar

Notlar ve referanslar

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 Star Wars: The Old Republic Encyclopedia