Sithpedi
Advertisement
Sithpedi
Diğer kullanımları için şuraya bakın: Delta Mangası (belirsizlik).

Üyeleri Deltalar olarak bilinen Delta MangasıGalaktik Cumhuriyet ve Bağımsız Sistemler Konfederasyonu arasında geçen galaksi çaplı Klon Savaşları sırasında Büyük Cumhuriyet Ordusu'nun bir askeri özel kuvvetler mangasıydı. Manga, Devaron'da yaşanan bir katliamda Jedi Ustası Halsey ve Padawan Knox'un cesedini getiren dört klon komandosundanKlon Çavuş RC-1138, komutada ikinci olan RC-1140, RC-1262 ve RC-1207'den oluşuyordu.

Tarih

"Devaron'da kurtulan olmadı. Usta Halsey ve onun Padawanı dahil herkes öldürülmüştü."
―Boss, Devaron'da olanları anlatıyor[kaynak]

Klon Savaşları sırasında, Delta Mangası, Büyük Cumhuriyet Ordusu'na hizmet eden ve klon komandolardan oluşan[3]RC-1138, RC-1140 , RC-1262 , RC-1207[1]— bir takımdı. Devaron gezegeninde olan katliam sonrasında Delta Mangası, Jedi Ustası Halsey ve onun Padawanı Knox'un cesetlerini alıp Galaktik Cumhuriyet başkenti Coruscant'da[5] bulunan Jedi Tapınağı'na getirmişti.[3]

Manga; Kenobi, Koon, Gallia ve Tiin ile konuşurken

Çavuş RC-1138 olarak bilinen komando[1] direkt olarak birkaç Jedi Yüksek Konseyi üyesine —Obi-Wan Kenobi, Plo Koon, Adi Gallia ve Saessee Tiin—onları Jedi Düzeni'ne karşı yeni bir tehdit olduğuna dair şüphe uyandıran haberi, Devaron'da olan bütün askeri varlığın Halsey ve onun padawanı ile mahvolduğunu rapor etmişti. Şüpheleri savaşın güvenlik kayıtları ile doğrulanmıştı, Halsey'in ölümü Dathomirli bir Nightbrother olan[3] ve Jedi'lar tarafından sonradan Savage Opress olarak bilinecek[6] biri tarafından öldürülmüştü.

Sahne arkası

Delta Mangası ilk olarak 2005 yapımlı Star Wars Legends Star Wars: Republic Commando  oyununda görüldü. Star Wars: Klon Savaşları dizisinin üçüncü sezonunda olan "Witches of the Mist" bölümü yapım aşamasında iken denetim müdürü Dave Filoni, yaratıcı ekibin Delta Mangasını araya dahil etmesini istedi.[1] Manganın dört komandosunun ismi "Witches of the Mist" bölümü sayesinde canon oldu(kimlik numaraları hariç).[7][1]

Görünümler

Kaynaklar

Notlar ve referanslar

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 1,4 1,5 StarWars.com StarWars.com"Witches of the Mist" Episode Guide (yedek bağlantı)
  2. 2,0 2,1 Star Wars: The Clone Wars: Character Encyclopedia - Join the Battle!
  3. 3,0 3,1 3,2 3,3 3,4 3,5 3,6 3,7 TCW mini logo.jpg Star Wars: Klon Savaşları – "Witches of the Mist"
  4. SW Destiny Template.png Star Wars: Destiny – Spark of Hope (Card: Seizing Territory)
  5. StarWars-DatabankII.png Coruscant (yedek bağlantı)
  6. TCW mini logo.jpg Star Wars: Klon Savaşları – "Revenge"
  7. StarWars.com The Clone Wars Episode Guide: Witches of the Mist - StarWars.com (içerik artık eski; yedek bağlantı)

Dış bağlantılar

Advertisement