FANDOM

"Biz İlk Düzen'i yakıp kül edecek ateşi yakacak olan kıvılcımlarız."
Poe Dameron

İsyan olarak da bilinen Direniş, Leia Organa tarafından İlk Düzen ile mücadele etmek amacıyla kurulan küçük bir askeri güçtür. Direniş'in köklerini Yeni Cumhuriyet, Galaktik İmparatorluk ile Galaktik Uyum'u imzaladıktan sonra Yeni Cumhuriyet'in Ordu Silahsızlaştırma Yasası'nı yürürlüğe sokmasıyla eskide kalan Cumhuriyeti Yeniden Kurma İttifakı'ndan aldı. Organa Bilinmeyen Bölgeler'e çekilen İmparatorluk'un anlaşmaya sadık kalmasına güvenilemeyeceğini savundu. İlk Düzen İmparatorluk'un küllerinden doğduğunda, Organa Cumhuriyet'in bu tehdidi ciddiye alması için ısrar etti. Reddedilerek ve paranoyak bir savaş çığırtkanı damgası yiyeyerek, Organa babasının Darth Vader olduğu ortaya çıktıktan sonra Yeni Cumhuriyet Senatosu'nun gözünde itibarsızlaştırıldı. Özellikle çoğu yükselen İlk Düzen ile direk olarak gizli bir anlaşma içerisinde büyümekte olan Merkezciler tarafından umursanmayarak, keşfettiği tehdide karşı mücadele etmek için Direniş'i kurdu.

İlk Düzen ile çatışma sırasında, Direniş kayıp Jedi Ustası Luke Skywalker'ın yardımını aradı. Araştırmaları sırasında, Hosnian sistemini ve onunla birlikte Direniş'in aktivitelerine sessizce tolere eden Galaktik Senato'yu yok eden İlk Düzen süper-silahı Starkiller Üssünü yok etmek için bir saldırı düzenlendiler. Starkiller'daki saldırı başarılıydı ve kısa süre sonra Direniş Skywalker'ı sürgünde yaşarken buldu.

Ancak bu zafer, İlk Düzen'in sonraki saldırısı ve takibi neredeyse Direniş'in askeri güçlerini yok ettiğinden kısa sürdü. Yine de, Direniş Crait Savaşı'nda tam olarak yok oluştan kıl payı kaçtı ve kendilerini yeniden inşa etmek için uğraştılar.