Sithpedi
Advertisement
Sithpedi
Bu makale droid yıldız savaşçısı ile ilgili. benzer isme sahip Octuptarra magna tri-droid veya tri-fighter olarak da bilinen Invid "Debriyaj" yıldız savaşçısı makalesini arıyor olabilirsiniz.

"Her yerdeler! Yardım edi—"
Coruscant Savaşı sırasında bir droid tri-savaşçı tarafından kovalanan pilot klon askeri[kaynak]

Tri-droid savaşçı ve kısaca tri-savaşçı olarak da bilinen droid tri-savaşçı, it dalaşı için tasarlanmış hızlı, çevik ve güçlü ölümcül bir Konfederasyon uzay üstünlüğü droid yıldız savaşçısıydı.[6] Klon Savaşları süresince çok sayıda kullanılacaktı.[7]

Dizayn

Üç tane droid tri-savaşçı, Coruscant üzerinde.

Droid tri-savaşçı, ölümcül droideka'nın yapımcısı olan Colicoid Yaratım Yuvası tarafından tasarlanmış ve Colla Tasarım ile Phlac-Arphocc Özdevinir Endüstrileri tarafından üretilmişti. Droidin mahyalı, üç kollu dizaynı Colla IV gezegeninn yerlisi olan korkunç bir yırtıcı hayvanın kafatasını andırıyordu.[6]

Çevreleyici kollar, döner jiroskopik bir merkezdeki droid pilotu kaplıyordu.[6] Droid tri-savaşçının üç bağımsız iticisi vardı. Bu sayede üstün bir çeviklik ve güçlü bir reaktör ile kontrol/iletişim alıcı-vericisi sayesinde de bir savaşçı gemiye göre sıra dışı bir menzile sahipti.[6]

Merkez topta bulunan bir ağır lazer topu ve her üç kol için bir hafif lazer topuna sahip olan savaşçının bütün topları ayrı ayrı ateş edebilir ya da raylarda yapılan minik bir eğim ile ölümcül nişanını daha da geliştirebilirdi. Her kolda değişken bir şekilde iki ya da altı farklı farklı bomba hazneleri bulunuyordu.[6] Bir buruna benzeyen top, droid tri-savaşçının yine Konfederasyon tarafından kullanılan CÖD1 cüce örümcek droide benzemesine neden oluyordu.

Droid tri-savaşçı, gürültü füzeleri ile vızıltı droidleri konuşlandırabiliyordu ve bu sayede kısa sürede AKG-170 yıldız savaşçısı ile Alfa-3 Ayla-sınıfı V-wing yıldız savaşçısına rakip oldu. Jedi tarafından sık sık kullanılan Eta-2 Actis-sınıfı avcı gemisine üstünlük kuramasa da daha iriydi ve donanması daha ağırdı. Böylelikle en iyi canlı pilotlar bile karşısında zorlanacaktı.[6]

Tarih

Tri-savaşçılar, uzayda.

Droid tri-savaşçı, Konfederasyon Donanması'na nispeten geç katılmıştı ve kullanımı Ticaret Federasyonu bütçesini gittikçe daha da kısacaktı.[8] Kayıtlardaki ilk kullanımlarından birinde Praesitlyn Savunma Gücü'nün T-19 yıldız savaşçılarına karşı savaşmışlardı..[9] Tri-savaşçılar ayrıca Sullust, Saleucami, Dathomir ve Belderone'da konuşlandırılmıştı. Jedi pilotlara bile bela olan gemiler, Anakin Skywalker tarafından yok edilmeden önce as pilot Saesee Tiin'i yenmeye yaklaşarak bunu kanıtlamıştı.[7]

Coruscant Savaşı'nda çok fazla tri-savaşçı bulunuyordu ve birkaç AKG-170 filosunu yok etmişlerdi.[10] Tri-savaşçı sürüleri şehirdeki savaşa da katılmıştı. Jedi ve klon pilotlara bela olan droidler, Darth Sidious'un yeni çırağı Darth Vader tarafından Ayrılıkçı Konseyi'nin yok edilmesi üzerine devre dışı bırakıldı.[7] Klon Savaşları'ndan birkaç yıl sonra Geonosisli bir mühendis olan Gizor Dellso, Mustafar'da eski bir droid fabrikası keşfetti ve droidlerini yeniden aktifleştirerek kişisel ordusunu kurdu. İmparatorluk mühendisin planlarını keşfettiğinde planlarını bozmak için 501. Lejyon'u gönderdi. 501. Lejyon savaşta çok sayıda tri-savaşçı yok etti ve sonradan Dellso öldürülüp fabrika havaya uçuruldu. Galaktik İç Savaş'ta en az bir tri-savaşçı harabesi İmparatorluk hurdalığında görülmüştü.[11]

Sahne arkası

Droid tri-savaşçının başka bir olası modeli.

Tri-savaşçı konsepti bir noktada takıp çıkarılabilen itici roketlere sahipti. Bu roketler bir süreliğine geminin hızını ve menzilini arttırıyordu. Roketler ile birlikte savaşçı, genellikle ana muharebe gemilerinden füze gibi fırlatılırdı. Düşman savaşçılar ile muharebeye girebilecek kadar yakınlaştığında tri-savaşçı itici roketi bırakır ve hızlandırılmış bir saldırı ile devam ederdi. Bir uzay savaşının başlangıç kaosu ele alındığında George Lucas, gereksiz gürültü ve karışıklık yaratacağından itici roket fikrinden vazgeçmişti. Star Wars: Clone Wars animasyon serisinde sadece bir merkezi topa sahip olan ve daha bakımlı birkaç çeşit tri-savaşçı varyantı görülmüştü. Bu savaşçılar üçüncü filme doğru ilerlerkenki savaşta Coruscant'ın gökyüzünü istila ediyordu. Hayran arasında hala bunların bir varyant mı yoksa animasyonda basit bir hata mı olduğu tartışması sürmektedir çünkü canon bilgiye etkisi vardır. Yine de sadece basit bir film dizaynı uygulaması olma ihtimali yüksektir.[12]

Star Wars: Battlefront II'de lazer topu bir mitralyöz ile değiştirilmiş ve işleyebilmek için bir pilota ihtiyacı varmış gibi gösterilmiştir. Bunun nedeni çok büyük ihtimalle oynanış amaçları içindir.

LEGO, droid tri-savaşçının birkaç modelini üretmişti. 2005'te yapılan model, droidin beyninin olması gereken merkezde bir vızıltı droidine sahipti. 2010'da yayınlanan ikinci model ise merkezinde bir Roketli Savaş Droidi bulunduruyordu ve top ise bir kokpit olarak kullanılmıştı. İkinci modelin kurulum manueli ve reklamlarında genellikle bir AKG-170 yıldız savaşçısı da görülmektedir. 2014'ün sonlarında merkezinde/kokpitinde bir vızıltı droidi ve bir savaş droidi bulunan başka bir model daha yapıldı. Sette ayrıca Güvenlikçi Savaş Droidi ve Şansölye Palpatine de bulunuyordu. 2010 versiyonunun aksine bu model Star Wars: Klon Savaşları değil, Sith'in İntikamı'ndaki görünümünü baz almıştı.

Görünümler

Bir tri-savaşçı, homing füzeleri yayılım ateşi açıyor.

Canon dışı görünümler

  • LEGO Star Wars: The Video Game
  • LEGO Star Wars: The Complete Saga
  • LEGO Star Wars: Microfighters video oyunu
  • A Grievous Situation
  • LEGO Star Wars: The Padawan Menace

Kaynaklar

Notlar ve referanslar

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 1,4 1,5 1,6 1,7 1,8 Star Wars: Complete Cross-Sections
  2. 2,00 2,01 2,02 2,03 2,04 2,05 2,06 2,07 2,08 2,09 2,10 2,11 2,12 2,13 Starships of the Galaxy, Saga Edition
  3. 3,00 3,01 3,02 3,03 3,04 3,05 3,06 3,07 3,08 3,09 3,10 WizardsoftheCoast.png "Starships and Vehicles of Revenge of the Sith" –Wizards.com (orijinal makale bağlantısı, yedek bağlantı)
  4. Star Wars Battlefront: Renegade Squadron
  5. 5,0 5,1 Star Wars: Battlefront II Kaynak hatası Geçersiz <ref> etiketi: "BF2" adı farklı içerikte birden fazla tanımlanmış.
  6. 6,0 6,1 6,2 6,3 6,4 6,5 Star Wars: Revenge of the Sith Incredible Cross-Sections
  7. 7,0 7,1 7,2 Star Wars: Clone Wars
  8. Star Wars: Revenge of the Sith: The Visual Dictionary
  9. Jedi Trial
  10. Star Wars: Bölüm III Sith'in İntikamı
  11. Star Wars: Rebellion: My Brother, My Enemy
  12. Databank title.png droid tri-fighterDatabank (içerik artık eski; yedek bağlantı)

Dış bağlantılar

  1. YÖNLENDİRME Şablon:BSK yıldız savaşçıları