FANDOM

Premium-Eras-canon
Diğer kullanımları için şuraya bakın: Vos.
"Bir kez Kızıl Şafak üyesi olursan, ayrılamazsın."
―Dryden Vos, Han Solo'ya[src]

Dryden Vos, Galaktik İmparatorluk yönetimi sırasında suç çetesi Kızıl Şafak'ın halk gözünde lideri olarak hizmet vermiş erkek bir insandı. First Light'ın sahibiydi ve Kızıl Şafak'ın paravan lideri olarak büyük bir servete sahipti. Corellialı Qi'ra'yı teğmeni olması için işe aldı ve Beckett'in çetesini koaksiyum çalmaları için tuttu. Han Solo'yu öldürmeye çalıştığında Qi'ra tarafından ihanete uğradı ve ikili, Dryden Vos'un bıçaklanıp ölmesiyle sonuçlanan kısa bir düelloya girişti.

Perde arkası

Dryden Vos karakteri 2018 yapımı Han Solo: Bir Star Wars Hikayesi filminde Paul Bettany tarafından canlandırılacak.[6] Karakter aslında Michael Kenneth Williams tarafından oynanacak ve hareket yakalama teknolojisiyle dağ aslanına benzeyen bir uzaylı olacaktı.[7] Fakat asıl yönetmenler olan Phil Lord and Christopher Miller'ın kovulup yerine Ron Howard'ın getirilmesiyle, Williams yeniden çekimlere katılamadı ve oyuncuyu değiştirmek zorunda kalındı.[8] Karakter Jedi Ustası Quinlan Vos'la aynı soyadını taşısa da, Lucasfilm bunun yalnızca bir tesadüf olduğunu açıkladı.[9]

Görünümler

Kaynaklar

Notlar ve referanslar

  1. Solo: A Star Wars Story The Official Guide, Solo: Bir Star Wars Hikayesi filminde resmedilen Kessel Kaçışı'nı Galaktik İmparatorluk'un kurulmasından dokuz yıl sonraya koymaktadır. Bununla birlikte Star Wars: Galaksi Atlası, İmparatorluk'un kuruluşunu YSÖ 19 olarak tarihlendirdiği için Solo olaylarının YSÖ 10'da geçmesi gerekmektedir. Dryden Vos'un ölümü Kessel Kaçışı'ndan kısa süre sonra yaşandığı için YSÖ 10'da öldüğü sonucuna varabiliriz.
  2. 2,0 2,1 2,2 2,3 2,4 Solo: Bir Star Wars Hikayesi
  3. Solo: A Star Wars Story The Official Guide
  4. 4,0 4,1 StarWars-DatabankII Dryden Vos (yedek bağlantı)
  5. TCW mini logo Star Wars: Klon Savaşları – "The Phantom Apprentice"
  6. Breznican, Anthony (2018-02-07). Solo: A Star Wars Story soars on this week's EW cover. Entertainment Weekly. Archived from the original on Temmuz 13, 2020.
  7. Michael K. Williams shares details on his excised Han Solo: Bir Star Wars Hikayesi character
  8. How Treasure Island, The Big Lebowski, and Heat inspired Han Solo: Bir Star Wars Hikayesi
  9. Rogue's Gallery: A lineup of three outlaws from Han Solo: Bir Star Wars Hikayesi

Dış bağlantılar