FANDOM

Endor Savaşı (Battle of Endor), 5 YSS yılında Asilerin İmparatorluğun Ölüm Yıldızına saldırmaları üstüne kurulu bir savaştır. Star Wars: Return of the Jedi (1983) filminde anlatılmıştır.

Savaş Öncesi

Endor Savaşı, ikinci kez Ölüm Yıldızının yapılmasının Asiler tarafından öğrenilmesi ile başladı. Yeni ölüm yıldızında ilkindeki gibi açık bir yan bulunmuyordu. Bu yüzden Asilerin Ölüm Yıldızı'nın inşaatı tamam-lanmadan saldırıya geçmesi gerekiyordu. Geminin ise Endor uydusunun yakınlarında bulunduğu asiler tarafından öğrenildi. Bununla beraber gemi, gücünü uydunun üstündeki bir istasyondan alıyordu. Endor' daki bu üst güçlü bir kalkanla korunmasına rağmen silahları çalışır durumda değildi. Ayrıca İmparator Palpatine de Ölüm Yıldızının yapımını görmek iste-diği için Ölüm Yıldızının içinde olacaktı. Bu asiler için kaçırılmaz bir fırsattı. Asiler, Ölüm yıldızı ile birlikte İmparatoruda yenerseler İmparatorluk ağır bir yara alacaktı.

Plan

Plan iki aşamadan oluşuyordu. Han Solo ekibindeki bir ekip çalıntı bir imparatorluk gemisi ile Endor'a inecek ve Ölüm Yıldızını koruyan güç kalkanını etkisiz hale getirecekti. Kalkan devre dışı kaldığı zamanda Asi gemileri Ölüm Yıldızını yok edebilecekti. Asiler bilmesede İmparatorluk Asi Birliğine tuzak kurmuşlardı. Endor üzerine gönderdikleri Klon ordusu ile Asileri Endor üstünde ezmek istiyorlardı.

Savaş'ın İlerleyişi

220px-Wicket W Warrick

Ewok'ların görünüşü

Asiler ilk başta kendi planlarını sorunsuz ilerlerletse de İmparatorluğun planına düşmüşlerdi. Asi komandoları Endor'da İmparatorluk ordusuyla, Asi filosu da İmparatorluk Donanmalarıyla sıkıştırılmıştı. Bunun yanı sıra Ölüm Yıldızının silahları çalışıyor ve Asi gemilerini tek tek yok etmek için hazırlanıyordu. Fakat Endor üstündeki asi komandoları Endor yerlileri: Ewok'lar ile ittifak yap

mışlardı. İlk başta Ewok desteği etkili olsa da İmparator ordusu AT-ST savaş makineleri ile üstünlüğü tekrardan ellerine aldı. Fakat Chewbacca önderliğinde bir grup Ewok, AT-ST'lerden birini ele geçirmeyi başarıdı. Bunun üstüne tekrardan toparlanan Ewok'lar üstünlüğü kurdular ve İmparatorluk güçlerini yenilgiye uğrattılar. Bunun ardından Endor'daki ekip gemiyi koruyan güç kalkanını kapatmış oldu.

Kalkanın devre dışı kalmasıyla Asi filosundan bir bölük uçak, Binyıl Şahini önderliğinde Ölüm Yıldızının doğru saldırıya geçtiler. Hedefleri bitmemiş geminin ana reaktörünü bulup onu yok etmekti. Birkaç TIE savaşçısı ve TIE bombardıman uçağı Asilerin peşine takıldı. Bir grup asi pilotu görevi korumak adına istasyonun yüzeyine doğru uçarak İmparatorluk uçaklarını devredışı bıraktı. Böylece birkaç filo savaşçısı güvertenin üstünde duran küre biçimli yansıtıcıyı ve ana sensörleri hedef aldı. A-Kanat'lar dev kürelerden birini yok edince, Yeşil Lider ağır hasar almasına rağmen filo geminisin güvertesine saldırılmasını emretti. Bu sayede birçok yüksek rütbeli İmparatorluk görevlisi öldürülmüş oldu. İticileri çalışmayan destroyer Ölüm Yıldızına çarptı ve yok olarak uzay istasyonuna da bir parça zarar verdi. Ölüm Yıldızı lazer topunu Endor uydusuna çevirmeye başladı. Asi gemileri bu esnada Ölüm Yıldızının ana reaktörüne ilerliyorlardı.

Maxresdefault

Darth Vader'ın Aydınlık Tarafa Geçişi ve Ölümü

Bu sırada Gücün karanlık tarafına Luke Skywalker'ı çekmeye çalışan İmparator genç jedinin üstüne güç yıldırımları yağdırmaktaydı. Oğlunun bu haline daha fazla dayanamayan Darth Vader, İmparatoru tutarak uzay boşluğuna doğru fırlattı. Fakat bu hareketinin bedeli ölümü ile sonuçlanacaktı. Anakin Skywalker olarak yeniden Aydınlık tarafa geçen Vader, oğlunun kolları arasına can verdi. Bu sırada ana reaktöre ulaşmak üzere olan Lando Calrissian ve Wedge Antilles, darbe etkili roketleri ve Proton torpidolarını kullanarak zincirleme bir patlamaya sebep oldular.[1]

Sonuç

Zincilerleme patlamalar etkisiyle yok olan Ölüm Yıldızından Luke, babasının gemisi ile kaçmayı başardı. Gemileri ve İmparatorunu kaybeden İmparatorluk birlikleri uzayın derinliklerine doğru çeklidiler. Savaşın sonucunda Asi birlikleri zaferi Ewok'ların Parlak Ağaç Köyünde kutladılar.

Referanslar

Kaynak hatası <ref> etiketleri var, ama <references/> etiketi bulunamadı