Sithpedi
Advertisement
Sithpedi

Kenobi: "Usta Piell, iyi misiniz?"
Piell: "Obi-Wan, gelmeniz neden bu kadar uzun sürdü?"
Skywalker: "En azından espri anlayışınız hala sağlam."
Piell: "Direncimi kırmaları için sahip olduklarından fazlası gerek, genç Skywalker."
―Obi-Wan Kenobi ve Anakin Skywalker Even Piell'i tutulduğu alandan serbest bırakırlar[kaynak]

Even Piell, Naboo İşgali ve Klon Savaşları dönemlerinde Jedi Konseyi'nde hizmet vermiş Güç'e hassas erkek bir Lannik Jedi Ustası'ydı. Haşin, mücadeleci ve hatta kaba olan Usta Piell, bununla birlikte muazzam cesaretinden dolayı saygın birisiydi.

Biyografi

Erken yaşam

Even Piell Klon Savaşları'ndan önce Lannik'te doğdu. En sonunda bir Jedi Ustası oldu ve Jedi Konseyi'nde yer edindi.[1]

Naboo İşgali

Piell, Qui-Gon Jinn bir Sith olduğuna inandığı gizemli bir savaşçı ile yaşadığı olayı rapor ederken, göründü. Jinn Seçilmiş Kişi olduğuna inandığı Anakin Skywalker denilen bir çocuk ile tanıştığından bahsederken, Piell ve Konsey'in geri kalanı çok büyük olduğundan ve zaten bağlılık oluşturduğundan eğitilmesini reddetti. Yine de, Jedi Konseyi en sonunda Skywalker'ı eğitmekte anlaştı. Piell Jinn'in cenazesinde göründü ve aynı zamanda Naboo Ticaret Federasyonu 'na olan zaferini kutlarken göründü.[5]

Ayrılıkçı Krizi

On yıl sonra, Senatör Padmé Amidala bir dizi  suikast girişiminin öznesiydi ve Piell, Konsey ile birlikte, Skywalker Naboo'ya döndüğünde Amidala'nın yakın koruması olarak hizmet ederken Obi-Wan Kenobi'nin olayı araştırmasını uygun buldu.[7] Piell Klon Savaşları'nın başını işaret eden Geonosis Savaşı'na katıldı.[6]

Kişilik ve Özellikleri

Piell'in yüzünde sol gözünü işe yaramaz hale getiren belirgin bir yara izi vardı. Bu yüzden "kaba ve kavgacı" olarak biliniyordu.

Güçler ve Yetenekler

Piell, savaşta sertleşmiş bir Jedi ve büyük bir savaşçıydı, her zaman savaşa girmeye istekli ve bir ışın kılıcı konusunda oldukça yetenekliydi. Klon Savaşları sırasında Piell'in komutasında görev yapan Wilhuff Tarkin'e göre, Lannik ışın kılıcı savaşında mükemmeldi . Bununla birlikte, ünlü bir askeri stratejist olan Tarkin'e göre, Piell'in taktik becerileri bir şekilde yetersizdi.

Piell ayrıca cesareti ve telekinetik güçleriyle de saygı görüyordu.

Görünümler

Kaynaklar

Notlar ve referanslar

Advertisement