Bu makale insan Jedi ile ilgili. benzer isimli Ezaraa veya gezegen makalesini arıyor olabilirsiniz.

"…nasıl savaşmayı seçmemiz, ne için savaştığımız kadar önemli."
―Ezra Bridger[kaynak]

Ezra Bridger, Galaktik İmparatorluk'a karşı erken isyan hareketinde devrimci bir lider ve özgürlük savaşçısı olan Güç'e hassas bir Jedi Padawan idi. İmparatorluk'a karşı konuşmaları sonucu hapse atılan Ephraim ve Mira Bridger'ın çocukları olarak YSÖ 19 yılında İmparatorluk Günü'nden doğmuştu ve bir yetim olarak Lothal'da büyümüştü. YSÖ 5 yılında Ghost mürettebatına katıldı ve Kanan Jarrus tarafından Güç'ün yollarında eğitim aldı. Bridger'ın yetenekleri hızla gelişti ve Lothal sektöründe yaptığı bir mesaj, birçok asi hücresinin İmparatorluk'a karşı savaşta birleşmesine ilham verdi.

YSÖ 4 yılında Ezra, ailesinin hapishaneden kaçmaya çalıştıkları sırada öldürüldüklerini öğrendi. Zaten karanlık taraf ile uğraşan genç Jedi daha da dengesiz hale geldi ve bu, Sith'i yok etme umuduyla onlar için en önemli gezegenlerden birisi olan Malachor'da bir Sith holokronu bulmasıyla devam etti. Özellikle Bridger holokronu açmak için karanlık tarafı kullandığında, onu kendi çırağı yapmayı ümit eden eski Sith Lordu Maul ile karşılaştı. Malachor'da Maul tarafından kör edilen Jarrus ile usta-çırak ilişkileri kopma durumuna gelmişti fakat ikili ilişkilerini onardılar ve Bridger bir Jedi olarak gelişmeye devam etti.

Güçleri giderek kuvvetlenen Bridger, Yüzbaşı CT-7567 "Rex" ile bir Ayrılıkçı İttifakı savaş droidi taburu arasında barış yapma ve sonucu belli olmayan Klon Savaşları'na bir son getirme görevi gibi İsyan'da daha fazla liderlik rolü aldı. Bridger ayrıca Baş Amiral Thrawn ile karşı karşıya geldi, başka bir mürettebat üyesi olan Sabine Wren'e Mandalor halkını birleştirme görevinde yardım etti ve Sith'i yok etmenin anahtarı olduğuna inandığı Jedi Ustası Obi-Wan Kenobi'yi aramaya başladı.

YSÖ 0'da Lothal Kurtuluşu sırasında İmparatorluk'un kontrolü altında bulunan halkını özgürleştirmeyi başardı. Savaşın sonuna doğru o ve Thrawn, purgill tarafından hiperuzaya atlatıldı. Ortaya çıkan bu açıklık sayesinde yüzeyde bulunan Lothal direnişi, İmparatorluk kubbesini yok etti. İmparatorluk'un yıkılışından sonra Sabine Wren ve Ahsoka Tano, Bridger'ı bulup eve getirmek için yolculuğa çıkmıştı.

Görünümler

Ezra'nın Star Wars: Force Arena oyununda görünümü

Canon dışı görünümler

Kaynaklar

Notlar ve referanslar

Dış bağlantılar