Sithpedi
Advertisement
Sithpedi
"Ben—ve gezegenimden tüm kişiler, itaat ile tehdit ettiğiniz gezegen—faşist yönetiminiz altında yaşamaktansa özgür ölmeyi seçer."
" […] Buna değer miydi?"
"Eğer başka bir gezegen ne yaptığımızı duyar ve izimizi takip ederse…evet. Hepsine değecek."
―Bir Asi vatandaş ve Ulu Lider Kylo Ren[kaynak]

Bith Janyor, İmparatorluk armasını kırmızı, siyah ve beyaz renklerde gösteren bir faşist resme kızmıştı.

Faşizm, militan totalitaryanizme dayalı bir siyasi dünya görüşüydü. Bith artist Janyor, propaganda parçası Imperius Unitada ober Totallex'in faşist görsel kullanımından duyduğu iğrenme duygusunu aktararak Galaktik İmparatorluk'a faşist olarak hitap ediyordu.[1] İmparatorluk'un halef devleti olan İlk Düzen, Ulu Lider Kylo Ren altında vatandaşlar tarafından faşist bir rejim olarak görülüyordu.[2]

Sahne arkası

Gerçek hayat siyasi terimlerine faşizm, Birinci Dünya Savaşı'ndan sonra özellikle İtalya ile bağdaştırılan otoriter ideoloji ve sosyopolitik modelden bahsedilirken kullanılıyordu. Faşist rejimler bir kişilik tarikatının hükmünü empoze ediyordu.[3]

Galaktik İmparatorluk'a resmi canon devamlılığında daha önceden "faşist" denmemesine rağmen George Lucas'ın İmparatorluk için orijinal fikri "Amerika imparatorluğu'nda" tüketim toplumu ve güçlü kapitalist kültürün yükselmesine ek olarak Nazi Almanyası gibi faşist rejimlerden hem siyasi hem de estetik ilham almasıydı. Orijinal Üçleme'de Asilerin iyi taraf olduğu gösterilmesine rağmen Asi Birliği'nin de bazı faşist imgeler taşıdığı görülüyordu. Lucas'a göre Yeni Bir Umut'un sonundaki tören için Nazi propaganda filmi Triumph of the Will'de bir sahneden ilham alınmıştı.[4]

Görünümler

  • Doctor Aphra 6 (Sadece bahsi geçti)
  • Star Wars: Commander (İlk bahsedilme)
  • Star Wars (2020) 9 (Sadece bahsi geçti)
  • Tales of Villainy: Follow and Lead (Sadece bahsi geçti)

Kaynaklar

Notlar ve referanslar

  1. Star Wars Propaganda: A History of Persuasive Art in the Galaxy
  2. Tales of Villainy: Follow and Lead
  3. Fascism: a Warning
  4. Star Wars: Behind the Magic

Dış bağlantılar

Advertisement