Sithpedi
Advertisement
Sithpedi

Senato Bölgesi, Yasama Bölgesi ya da halk arasında Coruscant Merkezi veya Merkez Meydan olarak da bilinen Federal Bölge, Coruscant gezegeninde merkez hükümet bölgesi idi. Senato Binası, Merkez Kurucuları Bulvarı, İmparatorluk Yönetim Binası ve Galaktik İmparatorluk'un kurulmasından sonra İmparatorluk Sarayı haline getirilen Jedi Tapınağı burada bulunuyordu. Diğer önemli yapılar arasında 500 Republica, Donanma İstihbarat Ajansı'nın merkezi ve İmparatorluk Güvenlik Bürosu'nun merkez ofislerini barındıran YDKK arkolojisi vardı.

Tasvir

Galaktik Cumhuriyet yönetimi altında, merkez hükümet bölgesi genellikle Senato Bölgesi ya da Galaktik Senato'nun toplanma yeri olan Senato Binası'nı içeren Yasama Bölgesi[7] olarak biliniyordu. Senato önünde Cumhuriyet'in kurucu üyelerine adanmış heykeller barındıran Merkez Kurucuları Bulvarı'nın yer aldığı Senato Plazası bulunuyordu. Yakınlarda ayrıca Yüce Şansölye'nin ofislerini barındıran Senato Ofis Binası, Naboo senatörü olduğu sırada Sheev Palpatine'in de bir daireye sahip olduğu 500 Republica ve Jedi Düzeni'nin merkezi olarak görev yapan Jedi Tapınağı da bulunuyordu.[1]

Önceden Jedi Tapınağı olan İmparatorluk Sarayı,[1] İmparatorluk altında Federal Bölge'nin merkez noktası idi.

Cumhuriyet'in yıkılışı ve Galaktik İmparatorluk'un kuruluşu ile Jedi Tapınağı, İmparatorluk Sarayı haline getirildi ve "Federal Bölge" merkez hükümet bölgesinin yaygın ismi oldu. Fakat Federal Bölge, Coruscantlı halk tarafından gayriresmî şekilde "Coruscant Merkezi" ya da "Merkez Meydan"[8] olarak biliniyordu. Tapınak, Donanma İstihbarat merkezi ve İmparatorluk Güvenlik Bürosu Merkez Ofisi'ni barındıran YDKK arkolojisi[2] gibi binalarla birlikte "yüce üçgen" adı verilen yeri oluşturuyordu.[3] İmparatorluk Askeriyesi ayrıca Federal Bölge'de İmparatorluk Donanması ve İmparatorluk Ordusu için ortak bir merkez inşa etmişti.[8] Bölge uzun gökdelenler ile doluydu ve gökyüzü hava kontrol ile temiz tutuluyordu.[2]

Tarih

Cumhuriyet zamanlarında, "Senato Bölgesi" kelimesi galaktik hükümetin gücü ve iş ile ilişkilendiriliyordu.[2] Klon Savaşları bölgeye büyük değişiklikler getirdi çünkü Cumhuriyet'in savaş eforlarını desteklemek için oluşturulan hükümet ajanslarının merkezleri için yeni binalar dikiliyordu.[7] YSÖ 21 yılında, Senato Bölgesi bir terörizm bombalamasının merkezi idi ve Malastare gezegeninden gelmiş bir Zillo Canavarı'nın yıkımını görmüştü.[9]

Palpatine'in ölümünden sonra Federal Bölge'de yapılan kutlamalar.

66. Emir'in yerine getirildiği sırada, İmparatorluk güçleri yeni Sith Lordu Darth Vader yönetimi altında Jedi Tapınağı'nı güvence altına aldı. Halk tarafından Galaktik İmparator Sheev Palpatine olarak bilinen Sith'in Kara Lordu Darth Sidious, Tapınağa el koydu ve Galaktik İmparatorluk'un konutu olması için İmparatorluk Sarayı haline çevirdi.[1] Etrafına inşa edilen diğer hükümet binaları ile birlikte saray Federal Bölge'nin merkezi haline geldi.[2]

Galaktik İç Savaş'da İmparatorluk ve Cumhuriyet'i Yeniden Kurma Birliği arasında dönüm noktası olan ve YSS 4 yılında gerçekleşen Endor Savaşı'nda İmparator Palpatine'in ölümü sonrasında, Veziriazam Mas Amedda emri altında İmparatorluk Güvenlik Bürosu gezegende ortaya çıkan ayaklanmayı bastırmak için Coruscant'ın kontrolünü eline geçirdi.[10] İmparatorluk, Yeni Cumhuriyet tarafından galaksiden atılmaya devam ettikçe, Federal Bölge'nin üst katlarını tutmakta zorlanan İmparatorluk güçleri geri çekilirken, Amedda kendisini İmparatorluk Danışmanı olarak tanıyan Gallius Rax tarafından ev hapsine koyuldu. Jakku Savaşı'nda İmparatorluk kalıntılarının yok edilmesiyle, Amedda Galaktik İmparatorluk'un teslim oluşunu ve Yeni Cumhuriyet tarafından denetlenecek bölgesel bir hükümetin kurulmasını sağlayan Galaktik Ahenk'i imzalamıştı.[11]

Görünümler

Kaynaklar

Notlar ve referanslar

  1. 1,00 1,01 1,02 1,03 1,04 1,05 1,06 1,07 1,08 1,09 1,10 Star Wars: Complete Locations
  2. 2,00 2,01 2,02 2,03 2,04 2,05 2,06 2,07 2,08 2,09 2,10 2,11 Tarkin
  3. 3,0 3,1 Star Wars: Hakkında Bilmeniz Gereken Her Şey
  4. StarWars-DatabankII.png Padmé's Apartment (yedek bağlantı)
  5. Star Wars Propaganda: A History of Persuasive Art in the Galaxy
  6. According to Star Wars: The Force Awakens: The Visual Dictionary, Coruscant had been the capital of galactic politics for millennia. However, in Star Wars: Bölüm II Klonların Saldırısı, Palpatine states that the Galactic Republic, whose capital was Coruscant, was only founded about 1,000 years before the Clone Wars. This implies that Coruscant was also the capital of the Galactic Republic's predecessor state, which the televised episode "The Mandalore Plot" referred to as the Old Republic.
  7. 7,0 7,1 Ultimate Star Wars
  8. 8,0 8,1 Thrawn
  9. TCW mini logo.jpg Star Wars: Klon Savaşları – "The Zillo Beast Strikes Back"
  10. Aftermath
  11. Aftermath: Empire's End