Sithpedi
Advertisement
Sithpedi
Armada buraya yönlendirmektedir. Star Wars: Armada oyunu makalesini arıyor olabilirsiniz.
"Tüm komutaları uyarın. Filoyu gönderin."
―Amiral Firmus Piett[kaynak]

İmparatorluk Yedinci Filosu'nun bir parçası.

Bir filo, savaş gemileri kümesinin tek bir birim halinde organize olmasıydı. Birlik komutanı genellikle Yıldız Destroyeri gibi filoda bulunan ağır ana muharebe gemilerinden birisini sancak gemisi olarak kullanırdı.[1] Galaktik Cumhuriyet, toplamda yirmi olan Sektör Ordularından her birine bağlı bir filoya sahipti.[2] Bu yirmi filodan birisi 2. Filo idi. Bağımsız Sistemler Konfederasyonu, Cumhuriyet ile savaştığında donanmasında filolara sahipti ve Cumhuriyet'i Yeniden Kurma Birliği, İmparatorluk'a karşı savaşan bir filo barındırıyordu.

İmparatorluk Donanması'nda bir filo; bir amiral,[3] bir Filo Amirali ya da bir Baş Amiral tarafından komuta edilebiliyordu. Üçüncü Filo,[4] Yedinci Filo[1] ve Ölüm Filosu[3] gibi bazı İmparatorluk filoları mobildi ve çatışmadan çatışmaya gidiyorlardı.[1] Diğer taraftan Lothal sektör filosu[5] ve Anoat sektör filosu[6] gibi sektör filoları ise galaksinin bir sektörüne bağlıydı. Doksan Altıncı Görev Gücü gibi görev güçleri bir amiral[1] veya komodor[7] komutasında olan filodan küçük gemi birimleriydi.

Görünümler

I find your lack of faith disturbing.png

Kaynakların azlığını rahatsız edici buluyorum.

Bu makale Sithpedi standardını koruyabilmek için daha fazla kaynağa ve/veya görünüme ihtiyaç duymaktadır. Lütfen Wookieepedia makalesini kontrol ediniz ve gerekmesi hâlinde güncelleme yapınız.

Kaynaklar

Notlar ve referanslar

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 Thrawn
  2. Rise of the Separatists
  3. 3,0 3,1 Star Wars: Bölüm V İmparator
  4. Thrawn: Treason
  5. Asiler mini logo.png Star Wars Asiler – "Legacy"
  6. Star Wars: Uprising
  7. Thrawn: Alliances
Advertisement