"Ben de bir zamanlar senin gibi filo amirali olarak tanınıyordum—fakat görünüşe göre kendine 'Baş Amiral' unvanını almışsın."
―Filo Amirali Gial Ackbar, Baş Amiral Rae Sloane[kaynak]

Filo Amirali, İmparatorluk Donanması ve Yeni Cumhuriyet Savunma Gücü gibi birçok donanmada yüksek rütbeli bir pozisyondu. İmparatorluk Donanması'nda bir filo amirali; bir amiralden yüksek, Baş Amiral'den ise düşük bir rütbeydi.[2] Ancak Yeni Cumhuriyet'te ise tüm yıldız filosunun komutasını elinde barındıran en yüksek bahri pozisyondu.[4]

Tarih

YSÖ 2'den[1] önce Filo Amirali rütbesini Sartan ve Jok Donassius elinde tutuyordu.[1] Firmus Piett, Endor Savaşı öncesinde Filo Amirali olarak hizmet vermişti.[3] Bir zaman sonra Filo Amirali rütbesi, İmparator Sheev Palpatine'in yakın danışmanı ve arkadaşı Gallius Rax'a verilmişti. Endor Savaşı sırasında İmparator'un ölümünden sonra Rax, Akiva İsyanı sırasında gösterdiği başarı yüzünden Amiral Rae Sloane'yi pozisyona getirdi fakat daha sonradan onu Baş Amiral konumuna yükseltti.[2]

Endor Savaşı'ndan sonra Yeni Cumhuriyet Savunma Gücü'nden Amiral Gial Ackbar, Filo Amirali konumuna yükseltildi.[2]

Görünümler

Kaynaklar

Notlar ve referanslar