FANDOM

Premium-Eras-canon
Diğer kullanımları için şuraya bakın: Finn (belirsizlik).
Z-95 Headhunter

İçerik yaklaşıyor.

"Sen iyi bir adamsın Finn."
―Poe Dameron

FN-2187 ve Sekiz-Yedi olarak da bilinen Finn, yeni galaktik savaş sırasında İlk Düzen'den kaçıp Direniş'e katılan insan, erkek bir stormtrooperdı. YSS 11'de doğmuş ve diğer stormtrooperlar gibi İlk Düzen ordusuna çağırılmıştı. Yetenekli bir asker olmasına rağmen, FN Kolordusu'nun diğer üyelerinin sahip olduğu mücadele gayretinden yoksundu. Soğuk savaşın son dönemlerinde, düşmüş Jedi Kylo Ren'in emri üzerine manga arkadaşlarının, çöl gezegeni Jakku'daki bir köyü katletmesine tanık olduktan sonra FN-2187'nin vicdanı İlk Düzen'in metotlarıyla uzlaşamadı ve Direniş pilotu Komutan Poe Dameron'un yardımıyla yoldaşlarından kaçtı. Bu zaman zarfı içerisinde Dameron, FN-2187'ye "Finn" adını verdi. Finn, İlk Düzen'in yenilmez olduğunu düşündüğü için Dış Halk Bölgeleri'ne kaçmayı düşünmüştü ancak yolları, BB-8 adlı droidi D'Qar'daki Direniş üssüne, General Leia Organa'ya götürmeye çalışan Rey, Han Solo ve Chewbacca ile kesişince fikri değişti. Rey, Ren tarafından Takodana da yakalandıktan sonra Finn, yeni arkadaşını kurtarmak için Starkiller Üssü'ne sızdı ancak Ren ile yaptığı bir ışın kılıcı düellosunda yenildi.

Aldığı hasarın zamanla iyileşmesine rağmen Finn, Direniş filosunun İlk Düzen tarafından yok edileceğine inanıyordu. Ancak ikinci firar girişimi Rose Tico tarafından engellendi. Bunun sonucu olarak "DJ" olarak bilinen bir kripto-kırıcıyı işe almak için Canto Bight'a izinsiz bir göreve gittiler. Ulu Lider Snoke'un sancak gemisi Üstünlük'e sızmayı başardılar ancak geminin hiperuzay takipçisini kapatamadan Kaptan Phasma'nın askerleri tarafından yakalandılar. Dretnottan kaçtıktan sonra Finn, Tico ve BB-8, Crait gezegeninde neredeyse tamamen yok edilmiş Direniş ile buluştular. Ancak Finn, Rey'in yardımıyla savaştan kaçmayı başaran bir avuç askerden biriydi.

Görünümler

Canon dışı görünümler

Kaynaklar

Notlar ve referanslar

  1. Star Wars Güç Uyanıyor: Görsel Ansiklopedi
  2. 2,0 2,1 2,2 2,3 2,4 StarWars-DatabankII Finn (yedek bağlantı)
  3. Star Wars: The Force Awakens: Head-to-Head
  4. 4,0 4,1 4,2 Star Wars: Bölüm VII Güç Uyanıyor
  5. Before the Awakening
  6. Star Wars: Bölüm VIII Son Jedi