FANDOM

Premium-Eras-canon
Diğer kullanımları için şuraya bakın: Finn (belirsizlik).
Z-95 Headhunter

İçerik yaklaşıyor.

"Ben Direniş değilim. Ben bir kahraman değilim. Ben bir stormtrooper'ım. Hepsi gibi, asla tanımayacağım ailemden alındım. Ve tek bir şey yapmak için yetiştirildim. Ama ilk savaşımda, bir seçim yaptım. Onlar için öldürmeyecektim. Bu yüzden kaçtım, tam da size doğru. Ve siz hiç kimsenin bakmadığı gibi bana baktınız. Olduğum şey yüzünden utanç duydum. Ama İlk Düzen ile işim bitti. Asla geri dönmeyeceğim."
―Finn, Rey'e[src]

FN-2187 "'Sekiz-Yedi'" olarak da bilinen Finn, İlk Düzen-Direniş savaşı sırasında İlk Düzen'den kaçıp Direniş'e katılan insan, erkek bir stormtrooper'dı. Doğumundan beri sadık bir asker olarak yetiştirilen FN-2187'nin vicdanı, İlk Düzen yöntemleri ile uyumsuzdu. En başlarda Direniş'i destekleme gibi bir niyeti yoktu. Tek isteği kazanamayacağını bildiği bir dava için savaşmak yerine galaktik çatışmadan uzaklaşmaktı. Galaksi savaş tarafından daha da yutuldukça asker, asıl sadakatinin hangi tarafa olduğuna karar vermek zorunda kalacaktı.

YSS 11'e, Yeni Cumhuriyet Devri'nde doğan FN-2187, askere çağırılarak hizmete başlayan yeni bir stormtrooper jenerasyonunun bir parçasıydı. Bu askerler eski Cumhuriyet klon askerleri ve İmparatorluk stormtrooper'ları baz alarak modellenmişti. Stormtrooper Kolordusu'nun alt dalı olan FN Kolordusu'na katılmadan önce Sekizinci Bölük ile eğitim alan FN-2187, Kaptan Phasma'nın altındaki rütbelerde sık sık görülen acımasızlığa sahip değildi. Soğuk Savaş'ın zayıfladığı günlerde Tuanul'a yapılan bir görevde sivilleri öldürmekten çekindi ve köyde yaşanan katliama tanık olduktan sonra ordudan kaçmaya karar verdi. Pilot deneyimi olmayan FN-2187, kendisine yardım etmesi için tutuklu Direniş pilotu Komutan Poe Dameron'ı serbest bıraktı. Tanıştıklarından kısa süre sonra Direniş askeri, FN-2187'ye alfanumerik tanımının yerini alacak "Finn" ismini verdi. Sonradan özgürlüğünün peşine düşen Finn, Jakku hurdacısı Rey, droid BB-8, Asi kahramanlar Han Solo ve Chewbacca ile bir arkadaşlık bağı kurdu.

Yeni Cumhuriyet'in yok edilişinden sonra Finn, Direniş'i, İlk Düzen'in süper silahı Starkiller Üssü'nü nasıl yok edecekleri bilgisiyle donatan Finn, üsse yapılan saldırı sırasında kara savaşçı Kylo Ren tarafından yenilmiş ve neredeyse öldürülmüştü. Rey ve Chewbacca tarafından kurtarıldıktan sonra yaraları iyileşen Finn, uyandığında Direniş'in D'Qar gezegenindeki üssünü terk etmek zorunda kaldığını gördü. Çatışmadan bir kere daha kaçmaya çalışırken istemeden Rose Tico ile bir göreve atanan Finn, görev sonucunda Direniş'e kesinlikle katılma kararı almıştı, hatta YSS 34'teki Crait Savaşı'nda kendi canını feda etmeye kalkışmıştı. Finn sonradan Rey'e Sith Yönbulucu'yu bulma ve sekiz ay sonra art niyetli dini sonsuza kadar yok etmek gibi görevlerde önemli roller alarak Direniş'e hizmet etmeye devam edecekti. Eninde sonunda Leia'nın ölümünden sonra Poe ile birlikte bir general olan Finn, Exegol gezegenindeki savaşta kara birliklerine liderlik edecekti.

Görünümler

Canon dışı görünümler

Kaynaklar

Notlar ve referanslar

  1. Star Wars: The Force Awakens: The Visual Dictionary states that Finn is 23 years old during the events of Star Wars: Bölüm VII Güç Uyanıyor, which is dated to 34 ABY by Star Wars: Galaksi Atlası. Therefore it can be deduced that Finn was born in 11 ABY.
  2. 2,0 2,1 2,2 2,3 2,4 StarWars-DatabankII Finn (yedek bağlantı)
  3. Star Wars: The Force Awakens: Head-to-Head
  4. 4,0 4,1 4,2 Star Wars: Bölüm VII Güç Uyanıyor
  5. Star Wars: The Last Jedi: Expanded Edition
  6. Before the Awakening
  7. Star Wars: Bölüm VIII Son Jedi
  8. Resistance Reborn
  9. Star Wars Bölüm IX: Skywalker'ın Yükselişi