FANDOM

Premium-Eras-canon
Z-95 Headhunter

İçerik yaklaşıyor. Master & Apprentice, Thrawn Ascendancy: Chaos Rising, Star Wars Jedi: Fallen Order, Thrawn: Alliances, Thrawn: Treason, Doctor Aphra 27, Shadow Fall, Galaxy's Edge: Black Spire, Star Wars: Bölüm IX Skywalker'ın Yükselişi, Star Wars (2020) 6–sınıfı.

Gördüğünüz versiyon sayfanın tamamlanmış hali değil veya gereğinden kısa ancak yapılacaklar listemizde ön sıralarda. Eğer bu şablon uzun süredir sayfadaysa veya sayfanın genişletilmesini istiyorsanız tartışma sayfasına not bırakınız.
"Güç, Jedi'a kuvvetini veren şeydir. Yaşayan her şey tarafından oluşturulan bir enerji alanıdır. Bizi çevreler ve bize nüfus ederek galaksiyi bir arada tutar."
―Obi-Wan Kenobi — Gnome-speakernotesDinle (Dosya bilgisi)[kaynak]

Güç, bütün yaşamlar tarafından oluşturulan ve evrendeki her şeyi birbiriyle bağlayan bir enerji alanıydı. galaktik tarihte çeşitli isimler ile bilinmişti; Lasatlar tarafından Ashla, Omi tarafından dianoga, Mustafarlılar tarafından Yaşam Akımı, Chiss tarafından Görüş, Zeffo tarafından Yaşam Rüzgarı, Kaos yerlileri tarafından Büyük Varlık, Sis Dokumacıları tarafından da Berrak Sis. Güç, yaşam tarafından yaratılırdı böylece bütün yaşam formlarında bulunurdu. Mikroskopik, zeki yaşam formları olan ve konakçılarına Güç ile simbiyotik bir ilişki ve iletişim sağlayan midi-chlorian'ları kanlarında diğerlerine kıyasla daha fazla bulunduran bireyler Güç'e hassaslar olarak bilinirdi. Bu bireyler Güç'ü hissedebilirdi. Bu farkındalık sayesinde Güç'ü kullanabilme yeteneğini de elde ediyorlardı. Organik varlıkların aksine droidler ve diğer yapay varlıklar Güç'ün dışında yer alıyordu. Böylece yaşam tarafından yaratılan ve sürdürülen bu enerji alanı ile bir bağları yoktu. Bilimsel açısının yanı sıra Güç; Güç Kilisesi, Whill Muhafızları ve en kayda önemlileri Jedi Düzeni ile Sith Düzeni gibi dini oluşumların temeliydi. Bunlara ek olarak Lasatlar Güç'ün, galaksinin "ruhu" olduğuna inanırdı.

Güç, kayda alınmış bir kavram olarak yirmi beş bin yıldan uzun süre varlığını sürdürdü. Güç'ün iki kapsayıcı ve simbiyotik yanı vardı. Yaşayan Güç, her yaşamın enerjisiydi ve buna karşılık olarak Kozmik Güç'ü beslerdi. Kozmik Güç, her şeyi birbirine bağlayan ve bütün yaşam formlarında bulunan midi-chlorian'lar üzerinden Güç'ün iradesi ile iletişim kurardı. Jedi Düzeni, diğerkamlık ve diğerlerine servisi baz alan bir koda uyardı; böylece Güç'ün aydınlık tarafını takip ederdi. Jedi'ın baş düşmanı Sith ise Güç'ün karanlık tarafı ile birlikte kuvvet ve güç peşindeydi. Çatışan felsefeleri sebebiyle iki düzen binlerce yıl boyunca bir savaş döngüsü içinde kaldı. Savaşları Sith'in soyunun tükenmesine ve Jedi'ın adeta yok olması ile sonuçlandı.

Görünümler

Canon dışı görünümler

Kaynaklar

Notlar ve referanslar

Dış bağlantılar