Sithpedi
Advertisement
Sithpedi
Bu makale, bu konunun Canon versiyonunu ele alıyor.
Bu konunun Legends makalesine gitmek için buraya bas.
"Fakat karanlık taraftan kaçın. Öfke, korku, agresiflik…Karanlık tarafın gücü bunlar, seni kolayca takip ederler… Karanlık yolda yürümeye başladığında, sonuza kadar kaderini yönetir. İçten yer, seni…"
―Yoda[kaynak]

Güç'ün karanlık tarafının antik bir sembolü

Bogan[1] olarak da bilinen Güç'ün karanlık tarafı, Güç'ün bir yönüydü.[2] Karanlık tarafı kullanan bireylerin güçleri; korku, sinir,[3] nefret, tutku[4] ve agresiflik[5] gibi keskin, ham ve kara hislere yoğunlaşırdı. Karanlık tarafın en çok bilinen kullanıcıları; aydınlık tarafa hizmet eden[3] Jedi'ların ve Jedi Düzeni'nin can düşmanı Sith idi. Engizisyoncular ve Ren Şövalyeleri gibi karanlık tarafı kullanan ancak Sith olmayan başka oluşumlar da vardı.[6][7] Karanlık tarafın gücü, aydınlık tarafa kıyasla üstün değildi ancak Anakin Skywalker gibi duygularına yenik düşen bireylere ulaşmak nispeten daha hızlı ve daha kolaydı, annesine ve karısına bağlanmış ve ölümün kaçınılmaz olduğunu kabullenemeyerek karanlık taraftaki ölümsüzlüğün cazibesine kapıldı.Karanlık tarafın gücü,karanlık tarafın kişinin karakterini geçersiz kılmasına ve ruhlarını tüketmesine izin vermesi karşılığında,Güç'ü kendilerini için güç elde etmek amacıyla çarpıtarak Güç'e hassas kişiler tarafından yönlendirildi.

Görünümler

Sithpedi logo.svg Bu liste tam değil. Sithpedi'ye katkıda bulunmak için Wookieepedia'daki liste ile güncelleyebilirsin.

Kylo Ren Darth Vader'ın torunu ve yeni nesil karanlık taraf savaşçılarının ilk örneğiydi.

Canon dışı görünümler

  • Jedi Temple Challenge logo cropped.jpg Star Wars: Jedi Temple Challenge – "Episode 1"
  • LEGO Star Wars: Revenge of the Sith
  • Star Wars Epic Yarns: The Empire Strikes Back
  • Star Wars Epic Yarns: Return of the Jedi
  • Star Wars: Galaxy of Heroes
  • LEGO Star Wars: The Freemaker Adventures
  • LEGO Star Wars: The Force Awakens
  • LEGO Star Wars: The Skywalker Saga
  • SWVisions-Logo.jpg Star Wars: VisionsThe Ninth Jedi Şablon:Ambig
  • SWVisions-Logo.jpg Star Wars: VisionsT0-B1 Şablon:Ambig
  • SWVisions-Logo.jpg Star Wars: VisionsThe Elder Şablon:Ambig
  • SWVisions-Logo.jpg Star Wars: VisionsAkakiri Şablon:Ambig

Kaynaklar

Notlar ve referanslar

Advertisement