FANDOM

Premium-Eras-canon
"Bağınızda olan yaşam gücü... Güç'te olan iki atomlu bir bağ. Bizzat yaşamın kendi kadar güçlü. Nesillerdir görülmedi."
―Darth Sidious, Rey Palpatine ve Ben Solo'ya[src]
Force-bond

Ben Solo ve Rey Palpatine'in bağı

Güç çifti, bağı olan iki Güç kullanıcısının uzay ve zamandan bağımsız bir şekilde onları birbirine bağlanarak ortaklaşa, bireysel bir gücün kullanılması olarak tanımlanır.[1] Aralarında Güç bağı olan Rey Skywalker ve Ben Solo Yeni Cumhuriyet Dönemi'nde nesiller sonra ilk Güç çifti'ni oluşturmuş oldular. YSS 35'te, Ben SoloKylo Ren olarak bilindiği zamanda Rey, Finn ve Poe Dameron ile Kijimi'de görevdeyken Rey'e aralarında bir Güç çifti olduğunu açıklamıştır. Güç çifti durumu sadece fiziksel bağlarını değil, zihinsel ve duygusal bağlarını da Darth Sidious'un Güç üzerindeki yakınlıkları konusunda yorum yapacak kadar güçlendirmiştir.[2]

Exagol savaşında Rey ve Ben'in Darth Sidious ile savaşmak için bir olduğu zamanda Sidious, ikisini yakaladıktan sonra hayat enerjilerini emerken Ben Solo'nun ondan sakladığı şeyin, Güç çifti olduğunu öğrenmişti. Sonradan aralarında olan bağın enerjisini çekerek kendini tamamen iyileştirmeye ve bu sırada ikiliyi güçsüzleştirmeye başlamıştı.[2]

Tarih

Güç Çifti hakkında bilgiler Ebedi Sith tarikatçıları tarafından Sith dilinde efsun olarak belirtilerek kayda alınmıştı. Yazıt, İkili Yönetim öğretisine yakın bir tonda yazılmış, fakat işaretlemeler ve bazı ekler kelimelerin anlamını değiştirmişti.[1]

Char-stub Bu makale bir stub. Bu sayfayı düzenleyerek Sithpedi'ye katkıda bulunabilirsiniz.

Görünümler

Notlar ve referanslar

  1. 1,0 1,1 Star Wars: The Rise of Skywalker: The Visual Dictionary
  2. 2,0 2,1 Star Wars: Bölüm IX Skywalker'ın Yükselişi