FANDOM

Tab-canon-white
Tab-legends-black
Premium-Eras-canon
Vader's revelation

Hayır. Ben senin babanım!

Uyarı! Bu sayfa büyük spoiler içerir–Star Wars: Bölüm IX Skywalker'ın Yükselişi. Dikkat ediniz.

"Yaşam Gücü'nü saklamayı öğreneceksin, ve bu sayede ölümden sonra yaşayan varlıklar ile iletişime geçmeni sağlayan bir bilince sahip olacaksın."
―Qui-Gon Jinn, Yoda ile iletişime geçiyor[src]
Güç ruhları, zihniyetlerinin ölümden sonra korunması ile ölümsüzlük kazanmış varlıklardır. Yaşam formları öldüğünde, Güç ile bir olurlar. Bune ek olarak özel bir eğitim ile yaşamını yitiren Güç'e hassas varlıklar zihniyetlerini Güç'te saklayabilir, ruhsal ölümsüzlüğü elde edebilir ve bu sayede yaşayan varlıklarla etkileşime geçebilirlerdi. Ruhsal ölümsüzlüğü elde eden bir varlığın fiziksel bedeni ölümünden sonra yok olurdu. Bu ilim, diğerkamlık ve fedakarlık koduyla yaşan Jedi'lar gibi sadece Güç'ün aydınlık tarafını tamamen benimsemiş bireyler tarafından elde edilebilirdi. Sith gibi Güç'ün karanlık tarafının takipçileri bu gücü öğrenemez ve uygulayamazlardı.

Cumhuriyet'in Düşüşü'nden önce Jedi Ustası Qui-Gon Jinn, bu yeteneği öğrenmiş ancak eğitimini tamamlamadan Darth Maul tarafından öldürülmüştü. Sonuç olarak yaşayan varlıklar ile sadece bedensiz bir ses olarak iletişime geçebilirdi. Klon Savaşları'nın son dönemlerinde Büyük Usta Yoda, kendisini Dagobah ve Moraband gezegenlerine götürecek ruhsal bir seyahate çıkmış ve ölümden sonra kişiliğinin varlığını sürdürmeyi öğrenmişti. Bu yetenek ayrıca Jedi Ustası Obi-Wan Kenobi tarafından Galaktik İmparatorluk döneminde de öğrenilmişti. Güç'ün Seçilmiş Kişi'si olan düşmüş Jedi Şövalyesi Anakin Skywalker, ustalarının Güç ruhlarına dönüşmelerini sağlayan yetenek konusunda hiç eğitim almamış olsa da kötülüğünden arınışı ve fedakarlığı, Kenobi ve Yoda'nın geri dönmüş Jedi'ın zihniyetinin Güç üzerinden varlığını sürdürebilmesine yardımcı olmasına neden olmuştu.

Görünümler

Canon dışı görünümler

Kaynaklar

Notlar ve referanslar

  1. TCW mini logo Star Wars: Klon Savaşları – "Sacrifice"
  2. 2,0 2,1 Star Wars: Bölüm III Sith'in İntikamı
  3. 3,0 3,1 TCW mini logo Star Wars: Klon Savaşları – "Destiny"
  4. 4,0 4,1 Star Wars: Bölüm VI Jedi'ın Dönüşü
  5. Star Wars: Bölüm IV Yeni Bir Umut
  6. 6,0 6,1 Star Wars: Bölüm IX The Skywalker'ın Yükselişi