Sithpedi
Advertisement
Sithpedi

"Yaşam gücünü saklamayı öğreneceksin, ve bu sayede ölümden sonra yaşayan varlıklar ile iletişime geçmeni sağlayan bir bilince sahip olacaksın."
―Qui-Gon Jinn, Yoda ile iletişime geçiyor[kaynak]

Güç hayaletleri[4] olarak da bilinen Güç ruhları, ölümden sonra zihinlerinin korunmasıyla ölümsüzlük kazanmış varlıklardı. Yaşam formları öldüğünde, Güç ile bir oluyorlardı. Buna ek olarak özel bir eğitim ile yaşamını yitiren Güç'e hassas varlıklar zihniyetlerini Güç'te saklayabiliyordu ve böylece ruhsal ölümsüzlüğü elde edip yaşayan varlıklarla etkileşime geçebiliyorlardı. Ruhsal ölümsüzlüğü elde eden bir varlığın fiziksel bedeni ölümünden sonra yok oluyordu. Bu ilim, diğerkamlık ve fedakarlık koduyla yaşayan Jedi'lar gibi sadece Güç'ün aydınlık tarafını tamamen benimsemiş bireyler tarafından elde edilebiliyordu. Sith gibi Güç'ün karanlık tarafının takipçileri bu gücü öğrenemiyor ve uygulayamıyordu.

Cumhuriyet'in Düşüşü'nden önce Jedi Ustası Qui-Gon Jinn, bu yeteneği Whill Şamanları'ndan öğrenmiş ancak eğitimini tamamlayamadan önce Darth Maul tarafından öldürülmüştü. Sonuç olarak yaşayan varlıklar ile sadece bedensiz bir ses olarak iletişime geçebiliyordu. Klon Savaşları'nın son dönemlerinde Büyük Usta Yoda, kendisini Dagobah ve Moraband gezegenlerine götürecek ruhsal bir seyahate çıkmış ve ölümden sonra kişiliğinin varlığını sürdürmeyi öğrenmişti. Bu yetenek ayrıca Jedi Ustası Obi-Wan Kenobi tarafından Galaktik İmparatorluk döneminde de öğrenilmişti. Güç'ün Seçilmiş Kişisi olan düşmüş Jedi Şövalyesi Anakin Skywalker, ustalarının Güç ruhlarına dönüşmelerini sağlayan yetenek konusunda hiç eğitim almamış olmasına rağmen kötülüğünden arınışı ve fedakarlığı, Kenobi ve Yoda'nın geri dönmüş Jedi'ın zihninin Güç üzerinden varlığını sürdürebilmesine yardımcı olmasına neden olmuştu. YSS 34 ve YSS 35 yılında sırasıyla Luke ile Leia Skywalker, öldükten sonra birer Güç ruhu haline dönüşmüştü.

Sahne arkası

1983 tarihli Star Wars: Bölüm VI Jedi'ın Dönüşü filminin kaba taslağında yeniden doğmuş Obi-Wan Kenobi, Darth Vader'ın Güç'ün karanlık tarafıyla bir olmasının ölümden sonra kişiliğini koruyamayacağı anlamına geldiğini belirtiyordu.[5]

Görünümler

Canon dışı görünümler

  • Star Wars (As a disembodied voice)
  • TheFreemakerAdventuresLogo-Dplus.png LEGO Star Wars: The Freemaker Adventures – "Crossing Paths"
  • DroidTalesLogo-Dplus.png LEGO Star Wars: Droid Tales – "Exit from Endor"
  • DroidTalesLogo-Dplus.png LEGO Star Wars: Droid Tales – "Flight of the Falcon" (Geçmişe dönüşlerde göründü)
  • LEGO Star Wars: The Force Awakens
  • The LEGO Star Wars Holiday Special
  • LEGO Star Wars: The Skywalker Saga

Kaynaklar

Notlar ve referanslar

  1. TCW mini logo.jpg Star Wars: Klon Savaşları – "Sacrifice"
  2. Star Wars: Bölüm III Sith'in İntikamı
  3. TCW mini logo.jpg Star Wars: Klon Savaşları – "Destiny"
  4. Star Wars: The Rise of Skywalker Graphic Novel Adaptation
  5. Star Wars: The Annotated Screenplays
Advertisement