FANDOM

Premium-Eras-canon
Bu makale galaksi ile ilgili. Star Wars Galaxy magazini ya da diğer galaksiler makalesini arıyor olabilirsiniz.
"Çocuk, Bu galaksinin bir kenarından öbür kenarına uçtum. Bir çok tuhaf şey gördüm[…]"
―Han Solo[src]

Genellikle bildiği adıyla Galaksi, evrendeki trilyonlarca galaksiden birisiydi. Galaksinin merkezindeki muazzam büyüklükteki kara deliğin yörüngesinde bulunan yaklaşık 400 milyar yıldızın ve 3.2 milyon yaşanabilir yıldız sistemi bulunuyordu. Galaktik kollar bu 100,000 ışık yılı uzunluğundaki kara deliğin etrafında konuşlanmışlardı. Galaksi, sayısız duyarlı türe ve yıldız sistemlerine ev sahipliği yapıyordu.

Galaksi, galaktik tarih boyunca ticaret, siyaset ve savaş ortamı olarak hizmet etmişti. Tarihsel hafızada galaksi, Galaktik Cumhuriyet, Galaktik İmparatorluk, Yeni Cumhuriyet ve benzeri ardışık devirlerini gördü ve Jedi ile Sith'in Güç kullanan düzenlerine ev sahipliği yaptı.

Astrografi

"Çok fazla var! Hepsinin bir gezegen sistemi var mı?"
"Çoğunun var."
―Anakin Skywalker ve Qui-Gon Jinn[src]
The Galaxy - TROS Visual Dictionary

Çeşitli gezegenlerin konumlarını gösteren bir galaksi haritası.

Galaksi birisi Rishi Labirenti diye bilinen, en az 2 yoldaş galaksiye sahip.

Galaksi birçok bölgeye bölünüyor. Bölgeler de sektörlere ve onlar da yıldız sistemlerine bölünüyor. Galaktik İmparatorluk'un saltanatı döneminde, bir Büyük Moff tarafından yönetilen birçok sektörden oluşan üst sektörler oluşturuldu. Dikkate değer sektörler/özerk bölgeler Arkanis sektörü, Bothan Uzayı, Merkeziyet, Kurumsal Sektör, Gordian Alanı, Daha Büyük Javin, Hapes Konsorsiyum, Hutt Uzayı, Mandalor Uzayı, Moddell sektörü, Senex-Juvex, Tion Kümesi ve Batı Alanları'nı içeriyordu.

Standart Galaktik Izgara, ızgara koordinatlarında bir galaktik noktanın konumunu vermek için kullanılıyordu. Galaktik diskin alanları galaktik kuzey, güney, doğu ve batı olarak da anılacaktır.

Dikkate değer ilgi noktaları Merkez'in 50 harikası, Orta Halka'nın 30 harikası, ve Dış Halka'nın 25 harikasıdır.

Derin Merkez

Derin Merkez uzayın en iç ve en parlak ışıklı bölgesidir. Yoğun ölçüde yıldızlarla, nebulalarla, ve diğer anormalliklerle doludur. Böyle olunca da, nispeten az kaşifle gezmek tehlikeliydi. Buradaki antik, süper iri kara delikten galaksiye sıçrıyor.

Merkez Dünyalar

Merkez Dünyalar galaksideki en zengin ve en önemli dünyalara evdir. Yoğun olarak iskan edilmiştir ve birçok önemli ticaret yolunun stratejik sonu konumundadır, gezegenleri moda, eğitim, maliye ve teknoloji merkezleridir. Muhtemelen insan türünün başladığı yerdir. Coruscant, Corellia, Kuat, Hosnian Prime ve sık sık galaksinin kaderinin karar verildiği diğer sistemlerden başlamıştır.

Koloniler

Koloniler Merkez tarafından kolonileştirilen dünyalardan oluşurdu. Gezegenlerinin çoğu ticaret yollarının yanında bulunurdu ve aşırı zenginlerdi. Dikkate değer gezegenler Abednedo, Cato Neimoidia ve Carida'ydı.

Görünümler

Şablon:Incomplete list

Canon dışı görünümler

Kaynaklar

Notlar ve referanslar

  1. 1,0 1,1 Star Wars: The Visual Encyclopedia
  2. Moving Target: A Princess Leia Adventure
  3. Catalyst: A Rogue One Novel
  4. Star Wars: Bölüm II Klonların Saldırısı
  5. 5,0 5,1 5,2 5,3 Tarkin
  6. 6,00 6,01 6,02 6,03 6,04 6,05 6,06 6,07 6,08 6,09 6,10 6,11 6,12 6,13 Star Wars: The Force Awakens Beginner Game
  7. 7,0 7,1 7,2 7,3 7,4 7,5 7,6 7,7 7,8 This map of the galaxy is available in an Empire Magazine print issue and in Star Wars: The Force Awakens: The Visual Dictionary.
  8. Battlefront: Twilight Company