Sithpedi
Advertisement
Sithpedi

"Cumhuriyet'in tüm topraklarında refah ve istikrar olsun! Halkımız özgür ve güvende olsun! Bankalar çok yaşasın!"
―Sheev Palpatine[kaynak]

Kısaca Galaktik Bankacılık Klanı veya Bankacılık Klanı olarak da bilinen Galaksilerarası Bankacılık Klanı (GABK), Galaktik Cumhuriyet'in zayıfladığı günlerde en etkili ticaret loncalarından biriydi ve Dış Halka Bölgeleri'ndeki en önemli organizasyondu.[14] Dış Halka gezegeni Scipio'da bulunan Ana Kasa'daki Merkez Beşli tarafından yönetildiler.[2]

Tarihi

"Bankalara inanıyorum. Sistem çalışır. Muun'lar kötü insanlar değildir. Sadece kendi çıkarları için her şeyi yok eden dürüst olmayan birkaç kişidir."
―Rush Clovis[kaynak]

Eski Cumhuriyet'in Düşüşü'nden ve Galaktik Cumhuriyet'in yükselişinden sonraki süre boyunca Eriadu gezegeninin yerleşimcileri lommite cevherinin madenciliği, işlenmesi ve nakliyesi için gerekli fonlardan yoksundu; bu yüzden Bankacılık Klanı'ndan yüksek faizli krediler almak zorunda kaldılar. Bununla birlikte hiperyol bulundukları yerden Merkez Dünyalar'a seyahat etmek için hiper dalga işaretlerinin ve geri dönüşlerin kullanılmasını gerektirdi; bu da cevher sevkiyatlarının genellikle geciktiği veya kaybolduğu anlamına geliyordu. Corulag'ın Çekirdek gezegeninden girişimciler müdahale edene kadar Eriadu, artan borçlar nedeniyle bankacılar için bir müşteri dünyası olma riskiyle karşı karşıya kaldı.[15]

Aurodium Standardı'nı terk ettiğinden beri Cumhuriyet, kredi rezervini korumak için Bankacılık Klanı da dahil olmak üzere büyük bankalarla iş birliği yaptı. Bu, Cumhuriyet'in parasının stabil kalması içindi.[4] Klon Savaşları sırasında klan Bağımsız Sistemler Konfederasyonu'na katıldı ve Genel Başkan San Hill'e İdari Ayrılıkçı Konseyi'de bir yer verildi.[12] Bununla birlikte Bankacılık Klanı, aşırı faiz oranlarında da olsa savaş sırasında Cumhuriyet ile iş yapmaya devam etti.[7]

Ayrılıkçılar[16] ile ittifaklarının bir sonucu olarak Klon Savaşları sona ererken Bankacılık Klanı iflasın eşiğindeydi.[2] Senatör Rush Clovis, Merkez Beşli'nin yolsuzluğunu ortaya çıkardı ve bankaların başına geçti.[16] Scipio'nun işgalinden sonra Bankacılık Klanının kontrolü Yüce Şansölye'nin ofisine devredildi.[3]

Buna rağmen, San Hill[17] ve Muunilinst Bankacılık Klanı[kaynak?] Konfederasyon'u desteklemeye devam etti ve Mygeeto'daki kalelerine yerleştiler.[5]

Bankacılık Klanı, Klon Savaşları'ndan sağ kurtuldu ve Klanın Genel Başkan Vekili Anolo, Galaktik İmparatorluk'un hükümdarlığı altında Mygeeto'da ikamet etti.[18]

Görünümler

Kaynaklar

Notlar ve referanslar

  1. Ultimate Star Wars
  2. 2,0 2,1 2,2 2,3 TCW mini logo.jpg Star Wars: Klon Savaşları – "An Old Friend"
  3. 3,0 3,1 3,2 3,3 TCW mini logo.jpg Star Wars: Klon Savaşları – "Crisis at the Heart"
  4. 4,0 4,1 4,2 4,3 4,4 Rise of the Separatists
  5. 5,0 5,1 Star Wars: Complete Locations
  6. 6,0 6,1 6,2 6,3 6,4 6,5 6,6 StarWars.com StarWars.com"An Old Friend" Episode Guide - The Clone Wars (yedek bağlantı)
  7. 7,0 7,1 7,2 TCW mini logo.jpg Star Wars: Klon Savaşları – "Pursuit of Peace"
  8. TCW mini logo.jpg Star Wars: Klon Savaşları – "Revival"
  9. TwitterLogo.svg Pablo Hidalgo (@pablohidalgo) – Twitter: "Correct." (ekran görüntüsü)
  10. StarWars-DatabankII.png Databank'ta Mygeeto (yedek bağlantı)
  11. Solo: A Star Wars Story The Official Guide
  12. 12,0 12,1 Star Wars: Bölüm II Klonların Saldırısı
  13. Battlefront: Alacakaranlık Bölüğü
  14. Star Wars: Galaksi Atlası
  15. Tarkin
  16. 16,0 16,1 TCW mini logo.jpg Star Wars: Klon Savaşları – "The Rise of Clovis"
  17. Star Wars: Bölüm III Sith'in İntikamı
  18. Galaxy's Edge 2
Advertisement