"İmparator benim kadar merhametli değil."
―Darth Vader[kaynak]

İmparatorluk İmparatoru, İmparatorluk kralı, Sith İmparatoru veya kısaca İmparator olarak da bilinen Galaktik İmparator, galaktik tarihin İmparatorluk Devri boyunca Galaktik İmparatorluk'un egemen hükümdarıydı. Yeni Düzen zamanında Galaktik Cumhuriyet'ten geriye kalan son kalıntı olan İmparatorluk Senatosu'nun varlığına rağmen İmparator, hükûmet ve İmparatorluk Askeriyesi üzerinde yüksek bir otoriteye sahipti. İmparator, senatörleri bölgesel valiler olan Moff'larla değiştirmekten, Senato'yu feshetmeye kadar galaksiyi arzuladığı şekilde yönetmekte özgürdü.

Klon Savaşları'ndan sonra demokratik Cumhuriyet, YSÖ 19 yılında kendini Galaktik İmparator olarak ilan eden Yüce Şansölye Sheev Palpatine tarafından otoriter bir yapı hâlini aldı. Galaksinin bilmediği üzere Palpatine aslında Cumhuriyet yönetimini ele geçirmek ve Jedi Düzeni'ni yok etmek isteyen Sith Lordu Darth Sidious'tu. İmparatorun YSS 4 yılında ölerek saltanatının son bulmasına kadar galaksi Sith yasaları ile yönetildi. Sidious'un ölümünün ardından çıkan krizde Filo Amirali Gallius Rax iktidarı ele geçirdi, resmen olmasa bile fiilen İmparator olduğu zaman Veziriazam Mas Amedda bir kukla olarak Rax'ın rejimine hizmet etmeye zorlandı. Rax'ın ölümünün ardından İmparatorluk'un YSS 5 yılında Yeni Cumhuriyet'e teslim olmasıyla Galaktik İç Savaş sona erdi.

Yeni Cumhuriyet Devri sırasında İmparator'un Beklenmedik Durum planının dalları olarak İlk Düzen ve Ebedi Sith, Bilinmeyen Bölgeler'de ortaya çıktı. Sidious kendi ölümüne rağmen galaksiyi ebediyen yönetecek bir Sith İmparatorluğu yaratma planının son aşamasını görmek için geri döndü. Zayıf hâlindeyken Yüce Lider Kylo Ren ve Jedi çırağı Rey'i potansiyel varisler olarak gördü fakat sonradan Güç çifti olduklarını fark etmesiyle tek gerçek İmparator olarak gücünü tekrar kazanmak için aralarında bulunan Güç bağından kaynaklanan enerjiyi çekti. Filosunu galaksiye karşı kullanmadan önce Sidious, bütün Güç'le bir Jedi'ların yardımı sayesinde Rey tarafından yok edildi. Galaksi halkı Direniş zaferinin bir sonucu olarak askeri cuntaya karşı ayaklanmakta cesaretlendi.

Görünümler

Canon dışı görünümler

Kaynaklar

Notlar ve referanslar

  1. Star Wars: Bölüm III Sith'in İntikamı
  2. 2,0 2,1 Star Wars: Galaksi Atlası
  3. 3,0 3,1 Star Wars: The Rise of Skywalker: The Visual Dictionary, Star Wars: Bölüm VII Güç Uyanıyor olaylarını Star Wars: Bölüm IX Skywalker'ın Yükselişi olaylarından bir yıl sonrada olduğunu belirtmekte. Star Wars: Galaksi Atlası, Güç Uyanıyor'un YSS 34'te geçtiğini belirttiğine göre Skywalker'ın Yükselişi YSS 35'te geçiyor olmalı.
  4. Star Wars: Galaksi Atlası, Endor Savaşı'nı YSS 4 ve savaştan üç ay sonra yaşanan Shattered Empire 4 olaylarını YSS 5 olarak tarihlemektedir. Buna ek olarak Aftermath romanı Endor Savaşı'ndan beri aylar geçtiğini belirtmektedir ve Aftermath: Life Debt ise Aftermath'in sonundan iki ay sonra başlamaktadır. Bu yüzden Aftermath: Life Debt olayları Endor Savaşı'ndan en az dört ay sonra başladığı için YSS 5'te geçmektedir. Ek olarak Galaksi Atlası, Life Debt'in devamı olan Aftermath: Empire's End'te yaşanan Jakku Savaşı'nı da YSS 5'e koyarak Aftermath: Life Debt'i kesin olarak YSS 5'e tarihlemektedir.
  5. Star Wars: Bölüm IV Yeni Bir Umut
  6. 6,0 6,1 6,2 6,3 The Star Wars Book