FANDOM

Galaktik İmparatorluk, (İlk Galaktik İmparatorluk, Yeni Düzen, İmparatorluk ve Düzen olarak da bilinip daha sonraları Eski İmparatorluk olarak anılan), Galaktik Cumhuriyet'in yerini Klon Savaşları'nın sonundaki yerini alan galaktik, otokratik bir hükümetti.

Son zamanlarında gücü artan Cumhuriyet'i gizliden gizliye yöneten Sith Lordu Darth Sidious sayesinde Sith, Jedi Düzeni'nin çöküşünün ve Galaktik Senato'nun marjinalleştirilmesinin ortasında bir hakimiyet konumuna geri getirildi. Kendisine karşı çıkacak bir adalet ve bunu koruyan Jedi Şövalyeleri olmadığı için Sidious binlerce yıllık demokrasiye bir son getirdi. Onun yerine Galaktik İmparator olarak kendi mutlak düzenini kurdu.

Yirmi yılı aşkın bir süredir, imparatorluk rejimine karşı olan muhalefet, hızla gelişen imparatorluk ordusu tarafından acımasızca bastırıldı. İmparatorluğun varlığının çoğu boyunca, İmparatorluk Senatosu İmparatorluğun içinde, Cumhuriyet'in son hayatta kalan sembolü olarak durdu. Ölüm Yıldızı'nın tamamlanmasıyla birlikte, İmparator bir galaksinin kontrolü altında galaksiyi kontrol altına alırken, bir yandan da yeni bir muhalifin ilham kaynağı olacağı korkusuyla galaktik temsilcilerin bedenini eritmeye yetecek kadar kendinden emin olduğunu hissetti. Bununla birlikte, İmparatorluk egemenliğine giderek artan kızgınlık, nihayetinde Cumhuriyet'i Yeniden İttifak için İttifak'ın kurulmasına yol açan çeşitli direniş hareketlerinin yükselişine yol açtı. Birleşik ortak bir hedefle, İttifak, Ölüm Yıldızı planlarının başarılı bir şekilde çalınması ve İstasyon'un Yavin Muharebesi'ndeki müteakip yıkımından sonra İmparatorluk için geçerli bir tehdit haline geldi.

Galaktik İç Savaş boyunca, İmparatorluk ve İttifak kuvvetleri, Darth Sidious ve çırağı Darth Vader'in 4 YSS'deki Endor Savaşı'nda ölümlerinin meydana gelmesiyle Sith'lerin soyu tükenmiş oldu.İmparatorluk Hükümdarı'nın Başbakanı Mas Amedda, imparator olarak isminin tek başına etkili bir şekilde yerine geçti, ancak imparatorluğun askeri subayların egemen olduğu bir stratokrasiye dönüştüğü için Coruscant'ın ötesinde sınırlı bir güce sahipti. Bu zaman zarfında, İmparatorluk, bir dizi ardıl çizgisinden yoksunluktan ötürü çeşitli savaş ağalarının (ayrılıkçı moraller, valiler, amiraller ve generaller) egemen olduğu -İmparatorluk kalıntıları olarak bilinen- çeşitli ayrı gruplara bölünmüştü. Ancak, İmparatorluğun yıkılan güçleri, yeni kurulan Yeni Cumhuriyet'in yükselen momentumuna karşı savaş çabalarını sürdürmek için çabalarken, Amedda'nın ve merkezi hükümetin gücü, en büyüklerini kontrol eden bir savaş ağası olan Filo Amiral Gallius Rax'ın yükselişiyle birlikte kayboldu.

İmparatorluğun çöküşüne rağmen, eski İmparatorluk subayları, soylular, teknoloji uzmanları, askerler ve sadıkistler, aralarında Büyük Amiral Rae Sloane ve Komutan Brendol Hux'un sayesinde, bilinmeyen bölgelerdeki on yıllar boyunca varlığını sürdürdü. Raku'nun çabaları ve Darth Sidious tarafından tasarlanan gizli bir Acil Durum ile Jakku Savaşı, Bilinmeyen Bölgelerden bir yerli olan Büyük Admiral Thrawn tarafından sağlanan bilgiye dayanmaktadır. Orada, Birinci Düzen olarak adlandırılan bir askeri cunta kurdular ve askeri güçlerini gizlice inşa etmeye başladılar ve nihai olarak iktidara geri dönüşlerini ve kaybettikleri imparatorluk mirasının yeniden kazanılmasını sağladılar.