FANDOM

Premium-Eras-canon
Bu makale Büyük Cumhuriyet Ordusu'nun elit askerleri ile ilgili. Star Wars: Klon Savaşları televizyon dizisi bölümü makalesini arıyor olabilirsiniz.
"İkiniz de orada yiğitlik gösterdiniz. Gerçek cesaret. Bana kendimi hatırlatıyorsunuz."
"Echo, Fives. Resmi olarak GKK askeri oluyorsunuz."
―CT-7567 ve CC-2224; CT-1409 ve CT-5555'i GKK askeri rütbesine yükseltiyor.[src]

GKK askerleri olarak da bilinen Gelişmiş Keşif Komandoları, Cumhuriyet klon askerlerinin elit varyasyonları idi. Büyük Cumhuriyet Ordusu'nun rütbelerinden seçilen GKK askerlerinin statüsü, Echo ve Fives gibi savaş alanında farklılıkla hizmet eden klonlara veriliyordu. Klon adaylarının eğitimi aynı zamanda gelecekte GKK askeri olabileceğini kanıtlayan harbiyelileri tespit etmek için de görev görüyordu.

Yüzbaşı Rex gibi GKK askerleri Büyük Ordu'da komuta pozisyonlarında hizmet etmek için eğitilmişti ve standart klonlar için daha az uygun olan görevlere de gönderiliyorlardı. GKK askerlerine standart klonlara verilen standart zırhdan çok farklı olan ve daha çok parçayla donatılmış, özel zırh seti veriliyordu. Klon Savaşları'nın ilk günlerinde, GKK askeri zırhı Aşama II klon askeri zırhının deneysel hali olarak hizmet etti.

Tarih

"Beyler, kim GKK askeri olmak istiyor?"
"Ben isterim, efendim."
Ödül avcısı Bric, bir klon harbiyeli grubuna[src]
ARCTrooper-CotR

Gelişmiş Keşif Komandoları, Büyük Cumhuriyet Ordusu'nda elit klon askerlerdi.

Standart klon askerlerin elit varyasyonu olan ve GKK askerleri olarak da bilinen Gelişmiş Keşif Komandoları,[4] Büyük Cumhuriyet Ordusu'nda en iyi askerler olarak görülüyorlardı.[5] Klon Savaşları sırasında GKK askerleri, CC-5052 "Bly" gibi Klon Komutanlarının ilk aşamalarını eğittiler.[6] Rancor Taburu, Komutan "Colt", "Havoc", "Blitz" ve başka bir GKK askerini gibi birçok GKK askerine sahipti. Bu GKK askerleri Kamino'daki Tipoca Şehri'ne atanmıştı. Orada Bravo Bölüğü gibi GKK askeri olabilecek klon harbiyelileri aradılar.[7]

Colt ve diğer GKK askerleri, Tipoca Şehri'nin, General Grievous ve Güç'e hassas suikastçı Asajj Ventress tarafından yönetilen Ayrılıkçı istilasına karşı savunmasını desteklediler. Yine de, Havoc bir grup akua droidle savaşırken ve Colt, Ventress tarafından öldürüldü. Hayatta kalan bir GKK askeri, iki GKG askerine bir Trident-sınıfı taarruz gemisini yok etmek için emir verdi. Savaştan sonra 501. Lejyon'dan CT-1409 "Echo" ve CT-5555 "Fives", Kamino'da Cumhuriyet zaferine katkılarından dolayı GKK askeri statüsüne yükseltildiler.[1]

Echo ve Fives daha sonra Jedi Ustası Even Piell'i Lola Sayu'da bulunan Hisar'dan kurtarmak için bir göreve gönderildiler.[8] İkili Hisar'a kadar savaşarak gittiler. Fakat Echo'nun bir mekiği korumaya çalıştığı sırada gerçekleşen bir patlamada öldüğü varsayıldı.[9] Patlamadan kurtuldu ama yakalandı ve Ayrılıkçı yanlısı Tekno Birliği tarafından deneylere tabi tutuldu.[10] Fives takımında hayatta kalan diğer kişilerle birlikte kaçmayı başardı.[11]

Fives, Yüce Şansölye Sheev Palpatine'in biyo-çip komplosundaki rolünü Jedi General Anakin Skywalker ve Klon Yüzbaşı CT-7567 "Rex"'e açıklamaya çalıştığı Coruscant'da ölümüne kadar Umbara'dan[12] Ringo Vinda'ya[13] kadar 501. Lejyon'a hizmet vermeye devam etti.[14] Fives'ın ölümünden sonra 501. Lejyon üyesi olan CT-5597 "Jesse" de GKK askeri rütbesine yükseltildi.[3]

Ekipman

SWBF2 ARC Troopers

Aşama I zırh içinde GKK askerleri.

GKK askerleri klon asker zırhının bir varyasyonu olan, GKK askeri zırhı ile donatılmışlardı.[15] GKK askeri zırhı Aşama I GKK Askeri Zırhı içeriyordu.[16] Zırh çift taraflı omuzluk,[1] kama[7] ve hayatta kalma nefes maskesi ile donatılmıştı.[13] Her GKK askeri bir çift DC-17 tabanca,[7] bir DC-15 blaster tüfeği ve DC-15A blaster karabina kullanıyordu.[1]

Sahne arkası

Star Wars: Clone Wars Volume Two DVD röportajında hikayesi artık canon değil, Star Wars Legends olarak sayılan Genndy Tartakovsky'e göre, GKK askerlerinin dizaynı Hasbro tarafından yapıldı. Gelişmiş Keşif Komandoları olarak ilk defa Dark Horse Comics tarafından yayınlanan Star Wars: Republic serisinde bir Legends hikayesi olan Republic 50: The Defense of Kamino'da ortaya çıktılar. Canon içeriğinde ise ilk olarak Star Wars: Klon Savaşları televizyon dizisinin "Clone Cadets" bölümünde gözüktüler.

Görünümler

Kaynaklar

Şablon:Incomplete list

Notlar ve referanslar

  1. 1,00 1,01 1,02 1,03 1,04 1,05 1,06 1,07 1,08 1,09 1,10 1,11 1,12 TCW mini logo Star Wars: Klon Savaşları – "ARC Troopers"
  2. Begun, The Clone Wars Have!
  3. 3,0 3,1 TCW mini logo Star Wars: Klon Savaşları – "The Bad Batch"
  4. Ultimate Star Wars
  5. Star Wars Character Encyclopedia: Updated and Expanded
  6. 7,0 7,1 7,2 TCW mini logo Star Wars: Klon Savaşları – "Clone Cadets"
  7. TCW mini logo Star Wars: Klon Savaşları – "The Citadel"
  8. TCW mini logo Star Wars: Klon Savaşları – "Counterattack"
  9. TCW mini logo Star Wars: Klon Savaşları – "A Distant Echo"
  10. TCW mini logo Star Wars: Klon Savaşları – "Citadel Rescue"
  11. TCW mini logo Star Wars: Klon Savaşları – "Darkness on Umbara"
  12. 13,0 13,1 TCW mini logo Star Wars: Klon Savaşları – "The Unknown"
  13. TCW mini logo Star Wars: Klon Savaşları – "Orders"
  14. TCW mini logo Star Wars: Klon Savaşları – "Clone Cadets"
  15. TrooperKnights of Fate

Dış bağlantılar