FANDOM

Premium-Eras-canon
"Şey, eğer evrenin parlak bir merkezi varsa, en uzağındaki gezegendesin"
―Luke Skywalker, C-3PO'ya[src]
Alderaan

Alderaan gezegeni

Genellikle dünya denilen bir gezegen, bir yıldızın yörüngesinde bulunan büyük bir gök cismidir.[1] Gezegenlerin çoğu, gezegenin yörüngesinde olan ve ay denilen daha küçük bedenlere sahipti.[2] Birçok gezegen canlı yaşamın hayatlarını sürdürebilmeleri için uygundu.[3] Gezegenlerin bilinen üç türü vardı: karasal gezegenler[4], su gezegenleri[5] ve gaz bulutundan oluşan gezegenler. Gaz gezegenleri genellikle yaşama el verişli olmasa da eğer gezegende yaşam el verişli bir katman varsa Bulut Şehri gibi uçan yapılar yapılabilirdi.[3] Bir yıldız etrafında dönen bir gezegen, ay[2] ve asteroid grubuna toplu olarak yıldız sistemi denildi.[6] Galaksi binlerce yıldız sistemine ev sahipliği yapıyordu.[7] Gezegenler genellikle bir yıldızın yörüngesinde bulunsalar da zaman zaman Tatooine[1] ve Gatalenta gibi iki yıldızın yörüngesinde bulunan gezegenlere de rastlanabilirdi.[8] Dathomir gibi bazı gezegenler Güç'te kudretliydi.[9]

Genç Anakin Skywalker, Jedi Ustası Qui-Gon Jinn'e, galaksideki bütün yıldızların yörüngesinde bir gezegen olup olmadığını sorduğunda Jinn, "çoğunda var" demişti.[10]

"Ana vatan" terimi türlerin[11], organizasyonların[12] veya bireylerin orijinal yurtlarını tanımlamak için kullanılırdı.[13] Örnek olarak Ryloth, Twi'lek türünün ana vatanıydı[14] ve insan türünün Coruscant gezegeninden geldiklerine inanılırdı.[15]

Ölüm Yıldızı gibi devasa bir süper silah gerektirse de gezegenleri yok etmek mümkündü.[4] Ayrıca İlk Düzen'in de yaptığı gezegenleri süper silahlara dönüştürmek de mümkündü, İlk Düzen'in süper silahı Starkiller Üssü[16], Hosnian sistemine yaptığı gibi yıldız sistemlerini yok etme gücüne sahipti.[17]

Char-stub Bu makale bir stub. Bu sayfayı düzenleyerek Sithpedi'ye katkıda bulunabilirsiniz.

Görünümler

Kaynaklar

Notlar ve referanslar

  1. 1,0 1,1 StarWars-DatabankII Tatooine (yedek bağlantı)
  2. 2,0 2,1 StarWars-DatabankII Pantora (yedek bağlantı)
  3. 3,0 3,1 StarWars-DatabankII Bespin (yedek bağlantı)
  4. 4,0 4,1 Star Wars: Bölüm IV Yeni Bir Umut
  5. StarWars-DatabankII Mon Cala (yedek bağlantı)
  6. StarWars-DatabankII Asteroid Field (yedek bağlantı)
  7. A New Dawn
  8. Bloodline
  9. TCW mini logo Star Wars: Klon Savaşları – "Massacre"
  10. Star Wars: Episode I The Phantom Menace
  11. Rebels-mini-logo Star Wars Rebels – "Legends of the Lasat"
  12. StarWars-DatabankII Moraband (yedek bağlantı)
  13. StarWars-DatabankII Ryloth (yedek bağlantı)
  14. Star Wars: Uprising
  15. Star Wars: Episode VII The Force Awakens
  16. Star Wars: The Force Awakens: The Visual Dictionary