Diğer kullanımları için şuraya bakın: İmparatorluk kalıntıları.
Queicon.png

Bu makalenin başlığı tahminidir.

Her ne kadar bu makale geçerli kaynaklara dayalı olsa da söz konusu öznenin asıl ismi tamamen tahminidir.

"Devrimden beri dünya daha mı barışçıl?"
―"Müşteri"[kaynak]

YSS 9 dolaylarında Galaktik İmparatorluk'un bir kalıntısı, Yeni Cumhuriyet'in yükseldiği süreçte Dış Halka'da faaliyet gösteriyordu. Galaktik İmparatorluk'un bir kalıntısı olmasıyla militarizm ana ideolojisiydi ve Nevarro'da bir tesise sahipti.

YSS 9 dolaylarında kalıntı, eski bir İmparatorluk yetkilisi olan Müşteri'nin Çocuk'u bulması ve geri getirmesi için işe aldığı bir Mandalor ödül avcısı olan Din Djarin ile temasa geçti. Mandalor, Çocuk'u Müşteri'ye götürmüş olsa da fikrini değiştirmiş ve onu kurtarmıştı.

Bu olaydan bir süre sonra Müşteri'nin güçleri Nevarro gezegenini ele geçirmişti. Mandalor daha sonradan Müşteri'yi öldürmek üzere Greef Karga ve Carasynthia Dune ile birlikte gezegene döndü fakat planları Müşteri, Gideon'ın ölüm askerleri tarafından öldürülünce sarpa sardı. Gideon, Djarin ve grubunun teslim olmasını istedi fakat droid ödül avcısı IG-11 olay yerine vardı ve Djarin'in grubunun etrafını saran kalıntı güçlerini dağıttı.

Gideon'ın güçleri ardından Djarin ve yoldaşlarını kanalizasyona çekilmeye zorladı. Onları orada takip etmekte başarısız olunca başka bir bölük çıkışta pusu kurmak istedi fakat IG-11 kendini yok ettiğinde öldürüldüler. Giden daha sonra Djarin'in grubuna Outland TIE savaşçısı ile saldırdı fakat Djarin gemiyi sabotaj ettiğinde yere çakıldı.

Tarih

İmparatorluk sonrası

"Böyle bir kargaşanın hüküm sürdüğü bir süreçten sonra işlerin doğal düzenine geri girmesi çok iyi."
―"Müşteri"[kaynak]

Yeni Cumhuriyet devri sırasında Moff Gideon, Galaktik İmparatorluk'un çöküşünden sonra taşlı ve volkanik gezegen Nevarro'da bir tesise sahip kalıntının başına geçti. Bu oluşum, "Müşteri" ve İmparatorluk bilimcisi Doktor Pershing'i koruyan, eskiden stormtrooperlar olan bir grup paralı asker tarafından destekleniyordu.[6]

Av

"Dörde karşı birsin.
Bunu sevdim.
"
―Bir stormtrooper grubu ve Din Djarin[kaynak]

Müşteri, Çocuk'u ele geçirmek için Mandalor'u işe aldı.

YSS 9[7] dolaylarında Müşteri, Arvala-7 gezegenindeki çok değerli bir "varlığı" ele geçirmesi için Ödül Avcıları Loncası ajanı Greef Karga tarafından gönderilen Din Djarin isimli bir Mandalor ödül avcısını işe almıştı. Karşılığında ödül avcısına İmparatorluk tarafından Büyük Tasfiye zamanında toplanan maden olan kayda değer miktarda Beskar teklif etmişti. Müşteri, ödül avcısına hedefin elli yaşında olmasından başka bilgi vermemiş olsa da Mandalor gibi yetenekli ve pahalı bir savaşçının bu işi kolayca başaracağına emindi.[6]

Arvala-7 gezegeninden döndükten sonra Mandalor, "Çocuk"'u Müşteri'ye teslim ederek görevini tamamladı. Mandalor gittikten sonra Müşteri ve Pershing bebek hakkında tartıştı ve Müşteri, canına bile mal olsa varlıktan çıkarılması gereken şeyin alınmasını istedi. Bunun üzerine Pershing, Müşteri'nin isteğini kendilerinin varlığı canlı teslim etmeleri gerektiğini hatırlatarak reddetti ve Müşteri, doktora güvenliğinin artık garanti altında olmadığını belirtti. Kısa süre sonra Mandalor, Çocuk'u kurtarmak için tesise döndü ve stormtrooperlar ile çatışmaya girdi. Sayıca az olmasına rağmen Mandalor, askerleri alt etti ve Çocuk ile birlikte tesisten kaçtı.[8]

Mandalor'u tatlı dille ikna etme

"Elinizdekinin ne olduğuna dair bir fikriniz olduğunu sanıyor olabilirsiniz, ama hiçbir fikriniz yok."
―Gideon, Mandalor'a[kaynak]

Çocuk'un çalınmasının ardından Müşteri ve güçleri, Nevarro'da bulunan şehirde yeni bir İmparatorluk otoritesi kurdu.[1] Birçok ödül avcısı, Çocuk'u ele geçirmeye çalışıp başarısız oldu[9][10] ve böylece Karga'nın Djarin'i öldürmek için gezegene geri getirmesi üzerine bir plan yapıldı. Ancak Çocuk, Karga'nın hayatını kurtardıktan sonra korumalarını öldürdü ve Djarin'den yana oldu.[1]

Gideon, Nevarro kantini önünde bekleyen askerlerinin arkasına Outland TIE savaşçısı ile iniş yapıyor.

Müşteri'yi öldürme planı ile Karga, Djarin'i kelepçeli şekilde Çocuk ve Carasynthia Dune da yanındayken şehre götürdü. Sokakta yürürken devriyede olan keşif askerlerinden birisi Djarin'in kaskı için 20 kredi teklif verdi. Müşteri, Nevarro'ya düzenin geri gelmesi ve İmparatorluk varlığı ile sağlanan "barış ile istikrarı" sevecek kişiler olduğunu söylediği kantinde Djarin ile konuştu. Daha sonradan neden Mandalore'un İmparatorluk işgaline karşı koyduğunu sordu ve İmparatorluk'un elinin değdiği her sistemin geliştiğini söyledi. Tartışmadan sonra kantinin dışında bulunan ölüm askerlerine ateş emri veren Gideon, Müşteri ile hologram üzerinden iletişime geçti ve içeride bulunan güçleri ile Müşteri'yi öldürdü. Gideon daha sonradan ölüm askerleri ve stormtrooperlar olan kantinin yanına iniş yaptı. Bu sırada iki keşif askeri, Çocuk'un yerini tespit etti ve onu koruyan Kuiil'i öldürdü.[1]

Nevarro'da savaş

"Bana güvenip güvenemeyeceğinizi soruyorsanız, güvenemezsiniz. İş anlaşmamıza ihanet ettiğiniz gibi, verdiğim herhangi bir sözü bozar ve ellerimde ölmenizi izlerim. Size verdiğim güvence şu: kendi çıkarım için çalışacağım ve bu sizin iş birliğiniz ve yararınızı da içeriyor."
―Gideon, Greef Karga'ya teslim olsa şartlarını sayıyor[kaynak]

Gideon kantinde Çocuk'un önemini vurgulayarak Djarin, Karga ve Dune ile dışarıdan konuşmaya başladı.[1] bir E-Web ağır mükerrer blaster topu kullanmakla tehdit ederek gruba gece yarısına kadar zaman tanıdı. Bu sırada Çocuk'u ele geçiren iki keşif askeri şehir dışında bekliyordu. Gideon'ın sinirden bir subayı öldürdüğü haberini telsizden duydular ve daha sonradan ödül avcısı droid IG-11 yanlarına yaklaştı. Devamında droid, iki keşif askerini de öldürdü ve askerlerin 74-Z süratçisikletinden birisini alarak Çocuk'la birlikte uzaklaştı.[4]

Gideon'ın İmparatorluk kalıntısı güçleri, IG-11 ile savaşıyor.

IG-11 çalıntı süratçisiklet ile Nevarro şehrine daldı ve Çocuk göğüs kısmında bir çanta içindeyken önüne çıkan stormtrooperları öldürdü. Droid, Djarin ve arkadaşlarının sıkıştığı kantinin önündeki açıklığa vardığında IG-11, süratçisikletten atladı ve ölüm askeri ile stormtrooperlara çarpmasını sağladı. IG-11 birçok düşmanla savaşırken Djarin, Karga ve Dune da savaşa katıldı ve çoğu askeri öldürdü. Djarin daha fazla stormtrooperı haklamak için E-Web'i kullandığı sırada Gideon olay yerine vardı ve Mandalor'un yanında bulunan patlayıcı bir nesneye ateş ederek onu yaraladı. Sonuç olarak IG-11 ve Djarin'in diğer arkadaşları ateş altında onu kantine geri sürükledi. Gideon, Djarin ve diğerleri içerideyken bir incinerator stormtroopera kantini ateşe verme emri verdi fakat Çocuk, Güç'ü kullanarak alevleri geri püskürttü ve askeri öldürdü.[4]

Djarin'in grubu daha sonradan kanalizasyona kaçtı ve bir sığınağı ziyaret etti. Stormtrooperlar anklava vardığında Djarin ve arkadaşları çoktan ayrılmıştı ve geride stormtrooperlar ile savaşan ve onları öldüren Zırhçı kalmıştı. Başka bir stormtrooper grubu, Djarin ve arkadaşlarını tünelin sonunda bekliyordu ancak IG-11 kendini imha ederek askerleri öldürdü. Grubun yeri kalanı tünelden çıktığında Gideon'ın Outland TIE savaşçısı tarafından saldırıya uğradı. Djarin sırt roketi ile TIE'ı takip etti ve üzerine patlayıcı yerleştirip çakılmasına neden oldu. Gideon'ın yenilmesiyle Djarin, Dune ve Karga ile yollarını ayırarak Çocuk ile birlikte Nevarro'dan ayrıldı.[4]

Askeriye

"Dörde karşı birsin."
―Müşteri'nin stormtrooperları, Djarin'e[kaynak]

Bir İmparatorluk Asker Nakliyesi'nden çıkan Gideon'ın stormtrooperları.

İmparatorluk'un yasaklı güçlerinden oluşan İmparatorluk kalıntısı, varlıkları miras aldı ve amaçlarını gerçekleştirmek için onları bir askeri kuvvet olarak kullandı. Nevarro'yu işgal etme ve kontrol sağlama gücüne sahiptiler.[4][5] Kalıntının cephe hattı piyadeleri stormtrooper, ölüm askeri, keşif askeri[1] ve en az bir incinerator stormtrooper gibi güçlerden oluşuyordu.[4] Nevarro'da bulunan yerel stormtrooperlar düşük sınıf ve kaliteye sahipti çünkü eskiden stormtrooper olup, daha sonradan kalıntıda yüksek rütbeli İmparatorluk memurları için koruma olarak çalışmaya başlayan paralı askerlerdi.[6]

Dahası İmparatorluk güçleri hem bir İmparatorluk Asker Nakliyesi hem de en az üç 74-Z süratçisiklete sahipti.[1] Liderleri Moff Gideon, Sienar Filo Sistemleri'nin TIE serisinin[11] bir modeli olan ve eşit bir zemine indiğinde kokpite kolay erişim için kanatları katlanan Outland TIE savaşçısını kullanıyordu. Ayrıca kalıntının Nevarro'yu ele geçirmesinden sonra Nevarro kantininde barmen olarak çalışan en az bir RA-7 protokol droidi vardı.[1]

Sahne arkası

Moff Gideon ve İmparatorluk kalıntısının konsept çalışması.

Gideon'ın İmparatorluk kalıntısı ilk olarak Jon Favreau'nun Disney+ televizyon dizisi The Mandalorian'ın Dave Filoni[6] tarafından yönetilen ve 12 Kasım 2019'da yayınlanan birinci bölümünde ortaya çıktı.[12]

"Bölüm 7: The Reckoning" ve "Bölüm 8: Redemption" bölümleri için Favreau ve Filoni, dizi ekibinin yeterince stormtrooper zırhına sahip olmaması nedeniyle 501. Lejyon hayran organizasyonundan yardım aldı. Böylece ölüm askerlerine yardımcı olan stormtrooperların çoğu organizasyon üyeleri tarafından canlandırıldı.[13]

Görünümler

Kaynaklar

Notlar ve referanslar

  1. 1,00 1,01 1,02 1,03 1,04 1,05 1,06 1,07 1,08 1,09 1,10 1,11 1,12 1,13 The-Mandalorian-logo.png The Mandalorian – "Bölüm 7: The Reckoning"
  2. The-Mandalorian-logo.png The Mandalorian – "Bölüm 12: The Siege"
  3. 3,0 3,1 The-Mandalorian-logo.png The Mandalorian – "Bölüm 11: The Heiress"
  4. 4,0 4,1 4,2 4,3 4,4 4,5 The-Mandalorian-logo.png The Mandalorian – "Bölüm 8: Redemption"
  5. 5,0 5,1 5,2 Hibberd, James (September 05, 2019). The Mandalorian unmasked: 'We did things no Star Wars fan has ever seen'. Retrieved on Eylül 5, 2019.
  6. 6,0 6,1 6,2 6,3 Kaynak hatası Geçersiz <ref> etiketi; Chapter 1 isimli refler için metin temin edilmemiş
  7. StarWars.com StarWars.comSWCC 2019: 9 Things We Learned from The Mandalorian Panel (yedek bağlantı) bağlantısına göre The Mandalorian olayları Star Wars: Galaksi Atlası kitabının YSS 4 olarak tarihlendirdiği Star Wars: Bölüm VI Jedi'ın Dönüşü olaylarından yaklaşık beş yıl sonra geçmektedir. Bu yüzden The Mandalorian olaylarının YSS 9 sıralarında geçtiği sonucuna varılabilir.
  8. The-Mandalorian-logo.png The Mandalorian – "Bölüm 3: The Sin"
  9. The-Mandalorian-logo.png The Mandalorian – "Bölüm 4: Sanctuary"
  10. The-Mandalorian-logo.png The Mandalorian – "Bölüm 5: The Gunslinger"
  11. ToppsDigitalLogo.pngStar Wars: Card Trader (Card: Outland TIE Fighter - Star Wars: The Mandalorian - Illustrated Outlaws)
  12. The Mandalorian Media Kit. Disney Direct-to-Consumer & International. The Walt Disney Company. Archived from the original on Şubat 3, 2020. Retrieved on Şubat 3, 2020.
  13. Noah Dominguez (2019-12-29). The Mandalorian Enlisted the Help of Stormtrooper Group the 501st Legion. CBR. Archived from the original on Mart 7, 2020. Retrieved on Mayıs 9, 2020. "After running low on Stormtrooper costumes for the two most recent episodes of The Mandalorian, team members behind the Disney+'s live-action Star Wars series enlisted the help of a local fan group."