FANDOM

Premium-Eras-canon
Z-95 Headhunter

İçerik yaklaşıyor. Queen's Shadow, Last Shot–sınıfı.

"Gunganlar savaşmadan ölmicek. Bis savaşçıyız."
Jar Jar Binks
Gunganlar,sezgili amfibilerdi ve Naboo gezegeninin yerli türlerinden biriydiler. Birçok Gungan ırkı hem kara hem de suda yaşayabilirdi ancak evlerini genellikle Otoh Gunga gibi sualtı şehirlerine inşa ederlerdi. Fiziksel olarak Gunganlar güçlü bacak kasları, kuvvetli gagalar ve güçlü diller ile beraber Naboo'nun sularında yaşamalarını sağlayan birçok özelliğe daha sahip uzun, esnek yapılı insansı bir türdü. Gunganlar nadiren Naboo'dan ayrılırdı.

Gunganlar, Ticaret Federasyonu'nın işgaline çoğunlukla insan olan Naboo halkı ile gergin ve huzursuz ilişkilere sahip olmuştur. İşgal nedeniyle Gunganlar Ticaret Federasyonu'nu vatanlarından atmak için Naboo kuvvetlerine katılmıştır. İstilanın ardından Jar Jar Binks, Gungan halkının Ast Temsilci'si olarak Galaktik Senato'da Padmé Amidala ile beraber hizmet vermiştir.

Biyografi ve Görünüm

Gunganlar, bir sezgili amfibi türüydü. Uzun insansılardı ve Naboo sularında yaşamalarını sağlayan esnek yapıya ve güçlü bacak kaslarına sahiptiler.[15]

İribaş olarak dağan Gungan bebekleri yumurtadan çıktıktan sonra aylar içerisinde uzuv geliştirirdi.[1] Güçlü akciğerlere sahip olduklarından nefeslerini çok uzun süre tutabilirlerdi. Sert kemik yerine kıkırdaktan oluştuğu için iskeletleri son derece esnekti. Uzun Gungan yüzü, yiyecekleri köklerinden sökmek ve kazımak için sağlam ancak esnek gagalara sahiptir.[8] Roos Tarpals gibi bazı Gungan türleri gagalarında bıyık bulundururdu.[4] Bu bıyıklar Gunganlar arasında olgunluk belirtileriydi.[16] Naboo bataklıklarından yumuşakça ve ikinci derecedeki amfibileri kapmalarını sağlayan uzun, güçlü dillere sahiptiler.[8]

İki Gungan ırkı vardı. Uzun ince olan Otolla gagaları ve kısa göz sapları ile öne çıkardı. Ankuralar ise daha ağırdı ve gözleri gömüktü. Gungan kulak kepçelerine haillu denirdi. Haillular Otollalarda daha belirgindi. Bu kulaklar Gunganların duygularını belirtirdi.

Tarih

Gunganlar, Naboo olarak bilinen insan ırkı ile paylaştıkları Naboo gezegeninin Orta Halkasındandır. İki tür arasındaki ilişkiler Ticaret Federasyonu'nun istilasına kadar gergin olmuştur. Jar Jar Binks adındaki bir Gungan sürgünü Naboo Kraliçesi Padmé Amidala ile arkadaş olmuş ve onu Gunganların yardımını istemesi için teşvik etmiştir. Amidala, Gungan hükümdarı Şef Rugor Nass karşısında kazanmayı başardı ve iki halk, Ticaret Federasyonu'nu gezegenlerinden atmak için ittifak kurdu. Naboo Savaşı sırasında Büyük Gungan Ordusu, Federasyon'un droid ordusu ile Theed dışında karşılaşması Amidala'nın güçleri başkenti geri alması ve Ticaret Federasyon için çalışan Genel Vali Nute Gunray'ı yakalamasına katkı sağladı.[4]

Ayrılıkçı Krizi sırasında Jar Jar Binks Gungan halkının Ast Temsilci'si olarak Galaktik Senato'de görev yaptı. Cumhuriyet'in Büyük Ordusu'nun kurulmasını sağlayan yasamayı desteklemede önemli rol oynadı.[17] Gunganlar, Klon Savaşları'nda Galaktik Cumhuriyet'e sadık kaldı. Gungan kuvvetleri; Mon Cala Savaşı'nda rol oynadı ve Prenses Lee-Char'ın Mon Calamari güçleri ile Cumhuriyet müttefiklerine, Ayrılıkçı güçleri ve onların Quarren müttefiklerine karşı ardım etti.[6] Klon Savaşları ilerledikçe, Gungan ve Naboo arasındaki artan gerginlikler Gunganların Ayrılıkçı istalasına yardım etmeyi planladıkları söylentilerinin ardından daha da kızıştı. Ayrılıkçı yanlısı danışmanının etkisinde Rish Loo'nun etkisinde hüküm süren lider Lyonie, Gungan Büyük Ordusu'nun General Grievous öncülüğündeki bir Ayrılıkçı Droid Ordusu ile koordineli bir saldırıyla Theed'e yürümesini emretti. Ancak Binks, Senatör Amidala ve Anakin Skywalker'in yardımıyla Rish Loo'nun komplosunu açığa çıkardı. Daha sonra Binks, Lyonie'yi taklit ederek Büyük Ordu'ya Theed'deki görevlerini iptal etmelerini emretti. Roos Tarpals'ın emrindeki Gungan kuvvetleri aynı zamanda General Grievous'u Naboo çarpışması da rol oynadı fakat Count Dooku!nun, Skywalker'ı öldürmekle tehdit etmesi ile serbest bırakmak zorunda kaldılar.[12]

Kaynak hatası <ref> etiketleri var, ama <references/> etiketi bulunamadı