Sithpedi
Advertisement
Sithpedi
Under-Construction.png

Bu makale bakımda!

Makalede eksik veya güncellenmesi gereken yerler var. Okuyacağınız metinler yanlış bilgi veriyor olabilir. Eğer makalenin bakım sıralamasında öne alınmasını istiyorsanız lütfen yorumlarda belirtin!

"Gunganlar savaşmadan ölmicek. Bis savaşçıyız."
Jar Jar Binks

Gunganlar, duyarlı amfibilerdi ve Naboo gezegeninin yerli türlerinden biriydiler. Birçok Gungan ırkı hem kara hem de suda yaşayabilirdi ancak evlerini genellikle Otoh Gunga gibi sualtı şehirlerine inşa ederlerdi. Fiziksel olarak Gunganlar güçlü bacak kasları, kuvvetli gagalar ve güçlü diller ile beraber Naboo'nun sularında yaşamalarını sağlayan birçok özelliğe daha sahip uzun, esnek yapılı insansı bir türdü. Gunganlar nadiren Naboo'dan ayrılırdı.

Gunganlar, Ticaret Federasyonu'nun işgaline çoğunlukla insan olan Naboo halkı ile gergin ve huzursuz ilişkilere sahip olmuştur. İşgal nedeniyle Gunganlar Ticaret Federasyonu'nu vatanlarından atmak için Naboo kuvvetlerine katılmıştır. İstilanın ardından Jar Jar Binks, Gungan halkının Ast Temsilci'si olarak Galaktik Senato'da Padmé Amidala ile beraber hizmet vermiştir.

Biyoloji ve Görünüm

Gunganlar, bir duyarlı amfibi türüydü. Uzun insansılardı ve Naboo sularında yaşamalarını sağlayan esnek yapıya ve güçlü bacak kaslarına sahiptiler.[15]

İribaş olarak doğan Gungan bebekleri yumurtadan çıktıktan sonra aylar içerisinde uzuv geliştirirdi.[1] Güçlü akciğerlere sahip olduklarından nefeslerini çok uzun süre tutabilirlerdi. Sert kemik yerine kıkırdaktan oluştuğu için iskeletleri son derece esnekti. Uzun Gungan yüzü, yiyecekleri köklerinden sökmek ve kazımak için sağlam ancak esnek gagalara sahiptir.[8] Roos Tarpals gibi bazı Gungan türleri gagalarında bıyık bulundururdu.[4] Bu bıyıklar Gunganlar arasında olgunluk belirtileriydi.[16] Naboo bataklıklarından yumuşakça ve ikinci derecedeki amfibileri kapmalarını sağlayan uzun, güçlü dillere sahiptiler.[8]

İki Gungan ırkı vardı. Uzun ince olan Otolla gagaları ve kısa göz sapları ile öne çıkardı. Ankuralar ise daha ağırdı ve gözleri gömüktü. Gungan kulak kepçelerine haillu denirdi. Haillular Otollalarda daha belirgindi. Bu kulaklar Gunganların duygularını belirtirdi.

Tarih

Gunganlar, Naboolular olarak bilinen insan ırkı ile paylaştıkları Naboo gezegeninin Orta Halka'sındandır. İki tür arasındaki ilişkiler Ticaret Federasyonu'nun istilasına kadar gergin olmuştur. Jar Jar Binks adındaki bir Gungan sürgünü Naboo Kraliçesi Padmé Amidala ile arkadaş olmuş ve onu Gunganların yardımını istemesi için teşvik etmiştir. Amidala, Gungan hükümdarı Şef Rugor Nass karşısında kazanmayı başardı ve iki halk, Ticaret Federasyonu'nu gezegenlerinden atmak için ittifak kurdu. Naboo Savaşı sırasında Büyük Gungan Ordusu, Federasyon'un droid ordusu ile Theed dışında karşılaşması Amidala'nın güçleri başkenti geri alması ve Ticaret Federasyonu için çalışan Genel Vali Nute Gunray'i yakalamasına katkı sağladı.[4]

Ayrılıkçı Krizi sırasında Jar Jar Binks Gungan halkının Ast Temsilci'si olarak Galaktik Senato'da görev yaptı. Büyük Cumhuriyet Ordusu'nun kurulmasını sağlayan yasamayı desteklemede önemli rol oynadı.[17] Gunganlar, Klon Savaşları'nda Galaktik Cumhuriyet'e sadık kaldı. Gungan kuvvetleri; Mon Kala Savaşı'nda rol oynadı ve Prenses Lee-Char'ın Mon Kalamari güçleri ile Cumhuriyet müttefiklerine, Ayrılıkçı güçleri ve onların Quarren müttefiklerine karşı ardım etti.[6] Klon Savaşları ilerledikçe, Gungan ve Naboo arasındaki artan gerginlikler Gunganların Ayrılıkçı istalasına yardım etmeyi planladıkları söylentilerinin ardından daha da kızıştı. Ayrılıkçı yanlısı danışmanının etkisinde Rish Loo'nun etkisinde hüküm süren lider Lyonie, Gungan Büyük Ordusu'nun General Grievous öncülüğündeki bir Ayrılıkçı Droid Ordusu ile koordineli bir saldırıyla Theed'e yürümesini emretti. Ancak Binks, Senatör Amidala ve Anakin Skywalker'ın yardımıyla Rish Loo'nun komplosunu açığa çıkardı. Daha sonra Binks, Lyonie'yi taklit ederek Büyük Ordu'ya Theed'deki görevlerini iptal etmelerini emretti. Roos Tarpals'ın emrindeki Gungan kuvvetleri aynı zamanda General Grievous'u yakalamada da rol oynadı fakat Kont Dooku'nun, Skywalker'ı öldürmekle tehdit etmesi ile serbest bırakmak zorunda kaldılar.[12]

Sahne arkası

Jar Jar Binks'in konsept çizimi

Gunganlar ilk kez; 1999 yılında gösterime girmiş, Star Wars ön üçlemesinin ilk filmi olan Star Wars: Bölüm I Gizli Tehlikede göründü.[4]

Gunganlar ilk başta Naboo Savaşı'ndan önce Otoh Gunga şehriyle birlikte tamamen yok edileceklerdi ve bu yüzden doğal olarak savaşta yer almayacaklardı. Zaten filmin erken hikaye tablolarında da Naboo Savaşı'nda Gunganlar görünmüyordu. Ancak soykırımın film için çok karanlık bir şey olduğuna karar verildiğinden, hikaye düzeltildi.[18]

Hadrosaurs isimli Geç Kretase döneminden kalma ördek gagalı dinozorlardan esinlenerek modellenmişlerdi.[kaynak?]

İsmin kökeni

Yönetmen George Lucas'ın bir röportajda söylediğine göre "Gungan", oğlu Jett'in traktörler ve kamyonlar için kullandığı addan gelmekteydi.[19]

"Gungan" kelimesi, Avustralya kurbağa cinsi Uperoleia'nın[20] herhangi bir üyesine atıfta bulunabilir.

Görünümler

Canon dışı görünümler

  • William Shakespeare's The Phantom of Menace: Star Wars Part the First
  • William Shakespeare's The Clone Army Attacketh: Star Wars Part the Second
  • Disney Infinity 3.0
  • The Freemakers mini logo.png LEGO Star Wars: The Freemaker Adventures – "The Kyber Saber Crystal Chase"
  • The Freemakers mini logo.png LEGO Star Wars: The Freemaker Adventures – "Duel of Destiny"
  • The Freemakers mini logo.png LEGO Star Wars: The Freemaker Adventures – "Escape from Coruscant" (Hologramlarda görüldü)
  • Droid Tales mini logo.jpg LEGO Star Wars: Droid Tales – "Exit from Endor" (Geçmişe dönüşlerde göründü)
  • Droid Tales mini logo.jpg LEGO Star Wars: Droid Tales – "Crisis on Coruscant" (Geçmişe dönüşlerde göründü)
  • Droid Tales mini logo.jpg LEGO Star Wars: Droid Tales – "Gambit on Geonosis"

Kaynaklar

SithpediFavicon.png
Sithpedi'nin bu makaleyi ele alan medyalarını incele:
Sesler · Resimler

Notlar ve referanslar

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 1,4 1,5 1,6 Nexus of Power
  2. 2,0 2,1 Ultimate Star Wars
  3. Star Wars: Hakkında Bilmeniz Gereken Her Şey
  4. 4,00 4,01 4,02 4,03 4,04 4,05 4,06 4,07 4,08 4,09 4,10 4,11 4,12 4,13 4,14 Star Wars: Bölüm I Gizli Tehlike
  5. 5,0 5,1 5,2 TCW mini logo.jpg Star Wars: Klon Savaşları – "Blue Shadow Virus"
  6. 6,0 6,1 TCW mini logo.jpg Star Wars: Klon Savaşları – "Gungan Attack"
  7. 7,0 7,1 7,2 TCW mini logo.jpg Star Wars: Klon Savaşları – "Children of the Force"
  8. 8,0 8,1 8,2 8,3 StarWars-DatabankII.png Gungan (yedek bağlantı)
  9. Star Wars: Aliens of the Galaxy
  10. Join the Resistance: Attack on Starkiller Base
  11. 11,0 11,1 Star Wars: Force Collection
  12. 12,0 12,1 12,2 TCW mini logo.jpg Star Wars: Klon Savaşları – "Shadow Warrior"
  13. Last Shot
  14. Star Wars: On the Front Lines
  15. StarWars.com Encyclopedia Encyclopedia'da Gungans (eski bağlantı; yedek bağlantı)
  16. Aftermath: Empire's End
  17. Star Wars: Bölüm II Klonların Saldırısı
  18. Star Wars Storyboards: The Prequel Trilogy
  19. Dunn, Jancee. Jar Jar Binks: A Digital Star Is Born (1999-06-24). Rolling Stone. 9 Mayıs 2020 tarihinde kaynağından arşivlendi.
  20. How to tell the difference between cane toads and native Australian frogs. turtlecare. 4 Ekim 2011 tarihinde kaynağından arşivlendi.
Advertisement