Sithpedi
Advertisement
Sithpedi
Bu makale hızlı yıldızlar arası seyahati sağlayan alternatif boyut ile ilgili. Sithpedi'nin de dâhil olduğu YouTube kanalı, Hyperspace de denen resmî Star Wars hayran kulübü ya da Yag-prime'daki bir restoran makalesini arıyor olabilirsiniz.
"Hiperuzay, yıldızlar arası mesafedeki seyahatler için uygun."
―Tseebo[kaynak]

Hiperuzay seyahatinin mavi tüneli

Hiperuzay, sadece ışık hızında ya da daha hızlı hareket ederek erişilebilen alternatif bir boyuttu. Hipersürücüler, yıldız gemilerinin galakside büyük mesafelerdeki hiperuzay yollarında seyahat etmelerini mümkün kılıyordu.

Doğa

"Gücünü sebep ve sonucu; başlangıçla ve sonu birbirinden ayıran enerjilerden alan bir gemide yaşıyoruz… Hiperuzay, tanrılar ve iblislerden çok daha derin bir gizem."
Micha Evon[kaynak]

Millennium Falcon, hiperuzaydan çıkıyor.

Yüksek Cumhuriyet Devri sırasında hiperuzay, galaksideki kimse tarafından tamamen anlaşılamamıştı.[1] Hiperuzay, gerçekuzayın alternatif bir uzay-zaman boyutuydu.[2] Hiperuzaya ulaşmanın tek yolu, ışık hızını geçerek moleküler yerdeğiştirmeydi.[3] Gerçekuzayla komşuydu; bu, gerçekuzaydaki bütün konumların hiperuzayda eşsiz bir karşılığı olması ve gerçekuzaydaki bütün komşu konumların hiperuzayda da komşu olması demekti. Ayrıca gerçekuzaydaki bütün objelerin de (yıldız, gezegen ve asteroitler gibi) hiperuzayda bir "gölge" karşılığı vardı. Bütün yetkili astrofizikçiler tarafından bilinen bu yönleri dışında hiperuzay, bir gizem hâlindeydi.[2]

Kullanım

"Hiperuzayda seyahat etmek normal gemi sürmeye benzemez evlat! Doğru hesaplamaları yapmazsan bir yıldızın içinden geçebilir ya da bir süpernovanın çok yakınına fırlayabilirsin, bu da gezini hemen bitirir, değil mi?"
Han Solo, Luke Skywalker'a[kaynak]
Dosya:Phantom falls out of hyperspace.png

Phantom, Ghost'tan ayrılıyor ve hiperuzaydan düşüyor.

Hipersürücüler, bir yıldız gemisinin kütle/enerji profilini gözlemlerken[4] gemiyi hiperuzaya geçirmek için hipermadde partiküllerini manipüle ediyordu.[4] Bu, gemilerin bir noktadan diğerine doğrudan gitmek yerine hızlıca o noktaya sıçramalarına izin vererek seyahat mesafe ve sürelerini büyük ölçüde kısaltıyordu.[5] Bir aracın hiperuzayda seyahat etme kabiliyeti, gemide bir hipersürücü motoru bulunmasına bakıyordu ve böylece hiperuzaydayken bir hipersürücü sıkıntısı yaşayan gemiler anında hiperuzaydan düşüyordu.[6] Çalışan bir hipersürücünün gücünü kesmek de aynı etkiyi yaratıyordu.[7] Galaktik İmparatorluk'un Engelleyici gemisi, hiperuzaya sıçrayan gemileri çekip tekrar sıçramalarını engelleyerek diğer gemilerin hiperuzay kapasitelerini sınırlayabiliyor veya devre dışı bırakabiliyordu.[8]

Çabuk bir şekilde yapılan hiperuzay sıçramaları, deneyimli pilotlar tarafından bile zorlukla yapılıyordu ancak uygun dayanıklılık eğitimli kişiler bunu atlatabiliyordu.[9]

Görünümler

Canon dışı görünümler

  • Jedi Temple Challenge logo cropped.jpg Star Wars: Jedi Temple Challenge – "Episode 1"
  • Rogue One: Recon A Star Wars 360 Experience
  • LEGO Star Wars: The Freemaker Adventures
  • LEGO Star Wars: The Force Awakens
  • LEGO Star Wars: The Skywalker Saga

Kaynaklar

Notlar ve referanslar

  1. The High Republic: Light of the Jedi
  2. 2,0 2,1 YT-1300 Millennium Falcon Owners' Workshop Manual
  3. Star Wars: Geektionary: The Galaxy from A - Z
  4. 4,0 4,1 Star Wars: The Force Awakens: Incredible Cross-Sections
  5. Star Wars: Bölüm IV Yeni Bir Umut
  6. Asiler mini logo.png Star Wars Asiler – "Gathering Forces"
  7. TCW mini logo.jpg Star Wars: Klon Savaşları – "Jedi Crash"
  8. Tarkin
  9. The Rebellion Begins
Advertisement