FANDOM

Zaman zaman lazer kılıcı olarak da adlandırılan ışın kılıcı, diğer Güç kullanıcıları dahil olmak üzere genellikle Sith ve Jedi tarafından kullanılan bir silahtı. Işın kılıçları, gücünü kyber kristallerinden alan ve genellikle metal kabzadan çıkan plasma kılıcından oluşurdu ve kullanıcı istediği zaman kılıcı kapatabilirdi. Bu silah yetenek ve eğitim gerektirdiği için Güç ile birlikte kullanıldığında normalden kat kat daha etkili olurdu. Sith'in de kullanmasına rağmen ışın kılıcı, Jedi ile eş anlamlıydı. Bazıları sadece Jedi'ın ışın kılıcı kullanabildiğine inanıyordu.

Işın kılıcı genellikle suç ve savunma için kullanılmıştır. Bir ışın kılıcı, düşmanlardan patlama kapılarına kadar neredeyse her şeyi kesebilir. Bir ışın kesicinin gelen saldırılarını engellemenin tek yolu, bir elektrostaff, Z6 isyan kontrol çubuğu, bazı nadir metaller veya sadece başka bir ışın kılıcı gibi enerji taşıyan malzemeden yapılmış bir silahtı. Defansif olarak kullanıldığında, Kuvvet duyarlı bir blaster cıvatalarını bir ışın kılıcıyla ve beceri ile yönlendirebilir, hatta vurucuya veya başka bir hedefe doğru atışları yansıtabilir. Deneyimli Jedi, Force Lightning'i absorbe etmek için ışın kılıcını bile kullanabilir. Çoğu uygulayıcı, tek kanatlı bir ışın kılıcı kullandı, bazıları ise çift kanatlı ışın kılıcı, hatta birden fazla ışık kılıcı kullandı.

 Varyasyonları

Standart ışın kılıcı

Standart ışın kılıcı yaklaşık 20 ila 30 santimetre uzunluğunda düz bir kabzadan oluşuyordu. Standart bir kullanım olduğu için kabzalarıdaki detaylar dışında başka bir ayırıcı özelliği bulunmazdı ve her silah kullanıcısı tarafından kendi kullanımlarına uygun bir şekilde tasarlanıp kişiselleştirilirdi.

Çift Işın Kılıçları

Çift ışın kılıcı her iki uçtan da bir ışın çıkartan, ölümcül bir silahla sonuçlanan tek bir tutucu oluşuyordu. Çoğu ışın kılıcı tepesinin uzunluğu, genellikle tutucuya bağlı iki ayrı ışın kılıcından oluştuğu için boyutu artmıştı

Çift Pervane Işın Kılıçları 

Çift kanatlı dönen ışın kılıçları Kılıç pervanesine benzer şekilde, çift kanatlı dönen bir ışın kılıcı, kabinin her bir ucundan bir bıçaktan oluşur. Bununla birlikte, eğim tek kanatlı bir ışın kılıcı kadar uzundu; aktive edildiğinde bıçakları bir ray boyunca döndürebilen dairesel bir ağız kenarına sahiptir

Çift fazlı ışın kılıcı

İki fazlı bir ışın kılıcı, savaş süresinin ortasında bıçak uzunluğunun uzatılmasına ya da kısaltılmasına izin veren çok sayıda kereste kristal içeriyordu.

Çapraz Korumalı Işın Kılıcı

Malachor'un Büyük Scourge'sine dayanan antik bir tasarım, bir çapraz korumalı ışın kılıcı, kabinin sonunda ona dik iki kısa bıçaklı standart bir bıçaktan oluşuyordu.

Kavisli ışın kılıcı

yerleşik bir eğriye sahip bir kabini içeren bir tasarıma sahipti. Bu genellikle kabuğun avuç içine daha iyi oturmasını sağlamak, Form II gibi tek elle dövüş stillerinin kullanımını kolaylaştırmak veya rakipleri şaşırtmak için değişken bıçak açısı sağlamak için yapıldı.

Lightsaber tabancası

Bu silah, esasen blaster cıvatalarını ateşlemesine izin veren eki olan tek kanatlı bir ışın kılıcıydı.

Lightsaber tüfeği

Bir ışın kılıcı tüfek, ışın kılıcı ile birleştirilmek üzere tasarlanmış bir tüfek türüdür. Çalışmak için kullanıcı standart bir ışın kılıcını tüfeğin üstündeki bir yuvaya yerleştirir. Bir kez melez tüfek yüklendikten sonra oldukça tahrip edici olan güçlü enerji ışınlarını ateşleyebilir.

Darksaber

Eski ışın kılıcı, düzleştirilmiş ve daha standart ışın kılıcının yuvarlak ışını yerine geleneksel bir kılıç gibi bir noktaya gelen benzersiz bir siyah bıçağa sahipti.

Harika ışın kılıcı

Büyük bir ışın kılıcı esasen dev bir boyuta sahip kişiler için yapılan bir ışın kılıcı

Shoto lightsaber

Temel olarak, bir shoto kısa bir ışın kılıcıydı. Kısaltılmış bıçak uzunluğu ve küçültücü sapı. Shotos, genellikle çift bıçaklı çatışmalarda ikincil silah olarak kullanıldı. Shotos, aynı zamanda her zaman böyle olmamakla birlikte, çoğu küçültücü büyüklükte olan ve tam boyutlu bir ışın kılıcı kullanmaya yarayan bazı düellocular tarafından birincil silah olarak kullanıldı. Üstad Yoda buna bir örnekti.

Lightsaber pike

Direk kollarına birçok açıdan benzeyen lightsaber piklerinde, biraz daha kısa lightsaber bıçaklarıyla son derece uzun saplar bulunur

Kamış ışın kılıcı

Cane gizlenmiş ışın kılıcı, bastonun başı olarak gizlenmiş standart ışın kılıcısının basit bir çeşitlemesiydi. Savaşta, sap, bastonun gövdesinden ayrılır ve normal şekilde kullanılır. Tera Sinube, Maul gibi, bir bastonun kafasına gizlenmiş bir kılıcı olmasına rağmen, böyle bir silahı kullandı.

Eğitim ışın kılıcı

Eğitim ışın kılıcı temelde sıradan ışın kılıcıydı, standart silahlarda yer alan ayarlanabilir ayar yerine sadece sabit bir düşük güç ayarıyla tasarlandı. Adından da anlaşılacağı gibi, eğitim lambaları öğretim amacıyla kullanılmıştır, öğretim bir ışın kılıcını nasıl kullanacağını öğretir