İthorlular, diğer bir isimle çekiçkafalar, İthor[10] gezegeninden duyarlı varlıklardı fakat Takabo adlı gezegende en az bir adet Çekiç Kasaba isimli yerleşim yerleri vardı.[22] Boyunlarının iki tarafında iki adet özgün ağızları vardı. İmparatorluk stormtrooperlar tarafından hakaret amacıyla deriboyunlular olarak adlandırılıyorlardı.[23] Bu özgün boyun yapıları İthorluların Ortak Lisan konuşmasına engeldi fakat bir İthorlu teknisyen konuşmayı başarabilmişti.[24] İthorca'yı Ortak Lisan'a çeviren bir birkaç alet vardı. Ottegan türü, İthorlu'ların genetik ailesindeydi ve benzer fizyolojileri vardı.[25][26][27]

Bir çok kişi İthorluların barışçıl filozoflar ve bahçıvanlar olduğunu inanıyordu fakat ödül avcıları Bulduga ve Onca ile karşılaşanların düşünceleri biraz farklıydı.[28][29] İthorlular genelde şiddetten hoşlanmaz ve doğaya saygı gösterirlerdi. Gezegenleri İthor kutsal bir yer olarak kabul ediliyordu ve avlanmak son derece yasaktı. İthorlu'lar, vejetasyonu az olan Coruscant ve Tatooine gibi gezegenler olmak üzere galaksinin bir çok yerine mevcuttu. Bu doğaya saygı gösterme felsefi düşüncesi İthorlu mezarlarının üstünde "Çiçek açmak için soluyoruz." ibaresinin bulunmasına yol açtı.[30]

Görünümler

Canon dışı görünümler

Kaynaklar

Notlar ve Referanslar