Sithpedi
Advertisement
Sithpedi

"O zamana kadar Hayalet mürettabatına yeni biri katıldı—Spectre-7, Jacen Syndulla. Annesi gibi uçmak için doğmuş. Tabii hepimiz babasının nasıl biri olduğunu biliyoruz."
―Sabine Wren

Jacen Syndulla, Galaktik İç Savaş döneminde doğmuş bir erkek insan ve Twi'lek melezi idi. General Hera Syndulla ve Jedi Şövalyesi Kanan Jarrus'un oğlu ve Twi'lek devrimci lideri Cham Syndulla'nın torunuydu.

Biyografi

Jacen Syndulla, Asi İttifakı generali Hera Syndulla'nın YSÖ 0[2] yılında Lothal[1] gezegeninde dünyaya gelen oğluydu. Babası, Lothal'ın kurtarılmasından kısa süre sonra Hera ve ekibini Galaktik İmparatorluk'a karşı savaşta kurtarmak için kendini feda eden Jedi Şövalyesi Kanan Jarrus idi.[3][4] Klon Savaşları ve Galaktik İmparatorluk'a karşı savaşta efsanevi olan Twi'lek özgürlük savaşçısı Cham Syndulla'nın[1] torunuydu.[5]

Syndulla, annesinin Asi İttifakı için savaştığı Galaktik İç Savaş sırasında büyüdü. İmparatorluk YSS 4[6] yılında Endor Savaşı'nda büyük yenilgiye uğradığında, genç Syndulla annesinin yıldız gemisi Ghost'un bir mürettebatı idi ve Hortlak 7 çağrı kodunu almıştı.[3] Syndulla babasını tanımadan büyümesine rağmen, yine de etrafı onu seven ve aile olarak tanıdığı insanlarla çevriliydi, buna droid C1-10P veya "Chopper" da dahldi.[1] Annesinin küçüklüğünden beri onun yanında olan Chopper,[5] Jacen ile yakın ve uzun bir arkadaşlığa başladı. Yaşlanmış astromekenik'in inatçı kişiliğine rağmen, genç Syndulla'nın yanında olması onun oyuncu tarafını ortaya çıkardı.[1]

Kişilik ve özellikler

Jacen Syndulla bir insan baba ve Twi'lek anneye doğan erkek bir hibrit idi. Çoğunlukla insan özelliklerine sahipti ama yeşil saçı vardı ve kulaklarının ucu ile kaşları da annesinin deri rengi gibi yeşildi.[3] Genç bir yaşta bile Syndulla bir pilot olarak yetenekliydi[1] ve Hera'nın eski dostu ve mürettebat üyesi Sabine Wren, Syndulla'nın annesi gibi uçmak için doğduğunu söylemişti. Ayrıca mavi gözlere ve açık bir ten rengine sahipti.[3]

Sahne arkası

Jacen Syndulla için konsept çalışması

Jacen Syndulla, Star Wars Asiler dizisinin sezon finali "Family Reunion – and Farewell" bölümünün epilogunda tanıtıldı.[3] Jacen adı, Star Wars Legends'da Han Solo ve Leia Organa'nın oğulları olan Jacen Solo'dan esinlenilerek koyulmuştu.[7]

Jacen Syndulla'yı sezon finalinde tanıtma fikri baş yapımcı Dave Filoni'nin dördüncü sezon boyunca aklındaydı. Fikrini ilk olarak Lucasfilm Story Group başkanı olan ve karakterin tanıtılmasından hoşlanan Kiri Hart ile paylaştı. Filoni, Jacen ismini Jacen karakterini onurlandırmak ve Star Wars Legends'da önemi için özellikle seçti.[8]

Filoni karakterin ileride nereye doğru gideceğine dair bilgi vermese de, birçok Lucasfilm kratörleri Star Wars Rebels'in 5 Mart 2018'de yaptığı finalden beridir karakterin hikayesine devam etme isteklerini gösterdiler.[8]

Görünümler

Kaynaklar

Notlar ve referanslar

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 1,4 1,5 1,6 1,7 Ultimate Star Wars, New Edition
  2. 2,0 2,1 "Family Reunion – and Farewell" shows that Jacen Syndulla was born after the Liberation of Lothal and Ultimate Star Wars, New Edition states that he was born before the Battle of Scarif. Since both these events can be dated to 0 BBY, Jacen was born in 0 BBY.
  3. 3,00 3,01 3,02 3,03 3,04 3,05 3,06 3,07 3,08 3,09 3,10 3,11 Asiler mini logo.png Star Wars Asiler – "Family Reunion – and Farewell"
  4. Asiler mini logo.png Star Wars Asiler – "Jedi Night"
  5. 5,0 5,1 Asiler mini logo.png Star Wars Asiler – "Homecoming"
  6. Star Wars: Galaksi Atlası
  7. TwitterLogo.svg Star Wars (@starwars) – Twitter: "Spelled exactly like you're hoping it is. 😉 #StarWarsRebels" (ekran görüntüsü)
  8. 8,0 8,1 Lucasfilm Creatives Are Very Interested in That New Star Wars Rebels Character (March 9, 2018). io9. "I never expected her "spoiler alert" for her to have a child. That, that shocked me in the moment live at the fan screening. I had no idea in the epilogue. That was pretty amazing." (yedek bağlantı doğrulanmamış!)
Advertisement