Sithpedi
Advertisement
Sithpedi

Önceden TZ-1719 olarak bilinen Jannah, kaçtıktan sonra Kef Bir'de yaşayan eski bir İlk Düzen stormtrooper'ı ve dişi bir insandı.[4] İlk Düzen-Direniş Savaşı sırasında, bir okyanus ayında cesur ve soylu savaşçılardan oluşan bir kavmi yöneten vahşi ve disiplinli bir özgürlük savaşçısıydı. Sonradan ise bir Direniş müttefiği olmuştu. Bir enerji yayı kullanıyordu ve silah becerileri çok iyiydi. Savaşta efsanevi cesareti ve atletiklik sergilerdi.[2] Finn onun hikayesi karşısında şaşırmıştı çünkü onunla tanışmadan önce İlk Düzen'den kaçanların olduğundan haberdar değildi.[4]

Kef Bir'de olan düellonun ardından Bölük 77 ve Jannah; Poe ve Finn ile Ajan Kloss'a döndüler ve Leia Organa'nın ölüm haberini aldılar. Jannah daha sonra, Exegol Savaşı'nda Finn ile birlikte savaştı. Savaştan sonra Lando Calrissian ile tanıştı ve Lando onu kabul edecek aileyi bulmak için galaksiyi birlikte gezmeye davet etti.

Beceri ve yetenekleri

Blaster tüfeği parçalarından kendisine bir enerji yayı yapmayı başarabilen işinin ehli bir mühendis idi. Arkadaşlarının ona güvenmesini ve takip etmesini sağlayan doğal bir etkisi vardı.[5]

Sahne arkası

"Gerçekten tek söyleyebileceğim orijinal grup birlikte bu destansı, destansı maceraya devam ediyor ve Jannah onlarla karşılaşıyor."
―Naomi Ackie[kaynak]

Jannah, Star Wars Disney üçlemesinin devam ve son filmi olan 2019 yapımı Star Wars: Bölüm IX Skywalker'ın Yükselişi'nde görünen ve Naomi Ackie tarafından oynana bir karakterdi. Jannah'ın adı ve görünüşü ilk olarak 12 Nisan 2019 Chicago Kutlaması'nda "Star Wars: Bölüm IX" paneli sırasında duyuruldu.[6] Karakteri için Ackie, yedi ay boyunca at sürme eğitimi aldı.[7]

Görünümler

  • Star Wars: Bölüm IX Skywalker'ın Yükselişi (TZ-1719, Star Wars: The Rise of Skywalker: The Visual Dictionary ile aynı anda olarak ilk tanımlanışı)
  • Star Wars: The Rise of Skywalker: Expanded Edition
  • Star Wars: The Rise of Skywalker: A Junior Novel
  • Resistance Heroes (İlk görünüm)

Kaynaklar

Notlar ve referanslar

  1. Star Wars: The Rise of Skywalker: The Visual Dictionary states that Jannah was in her early twenties at the time of the events of Star Wars: Bölüm IX Skywalker'ın Yükselişi, one year after the Hosnian Cataclysm. Since Star Wars: Galaksi Atlası states that the Hosnian Cataclym occurred in 34 ABY, we can calculate that Jannah was born between 12 ABY and 15 ABY.
  2. 2,0 2,1 2,2 2,3 2,4 2,5 2,6 Ultimate Star Wars, New Edition
  3. Star Wars: The Rise of Skywalker: The Visual Dictionary
  4. 4,0 4,1 4,2 4,3 Star Wars: Bölüm IX Skywalker'ın Yükselişi
  5. Star Wars: The Rise of Skywalker: The Galactic Guide
  6. SWYTlogo.png Resmî Star Wars YouTube kanalında Star Wars: Episode IX Panel | Star Wars Celebration Chicago 2019 (yedek bağlantı doğrulanmamış!)
  7. Exclusive: Naomi Ackie teases Star Wars: The Rise of Skywalker role: "Jannah shows up at the right time" (October 15, 2019). gamesradar.com. gamesradar.com. 7 Ocak 2020 tarihinde kaynağından arşivlendi.
Advertisement