Sithpedi
Advertisement
Sithpedi

Jedi Arşivi, galaksideki tüm bilgileri barındırdığına inanılan ve Coruscant gezegeninde bulunan Jedi Düzeni'nin bilgi havuzu idi.

Tarih

Tapınağın erken yıllarında Jedi Düzeni tarafından Coruscant'daki Jedi Tapınağında kurulan arşiv, daha önceden Ossus gezegenindeki Büyük Jedi Kütüphanesi'nde bulunan bilgilerin geriye kalanlarını içeriyordu. Arşiv binlerce yıllık bilgiler, tüm galaksinin haritaları, bilimsel, matematiksel ve astronomik günlükler, mühendislik ve teknoloji dokümanları ve Sith'ler hakkında birçok şey içeriyordu. Galaksinin her tarafından birçok gezegenin ve ırkın, kültürlerini ve coğrafyalarını, zoolojilerini ve botaniklerini detaylandırdı. Jedi'ların Güç'ü nasıl kullandığı, birçok Jedi'ın biyografisi ve kimlik bilgileri de arşivde yer alıyordu.[4]

Ziggurat Tapınağının yakınına inşa edilmiş olan Arşiv, büyük bir rotonda etrafında 2 katlı haçımsı bir mimariye sahipti. Rotondadan dört koridor ayrılıyordu ve on milyonlarca kitap barındırıyordu. Merkez referans masası Arşivlerin tam kalbinde yer alıyordu.[4]

Kütüphane görevlisi JN-66 ve SP-4 analiz droidleri tarafından yardım edilen Şef Kütüphaneci, Arşivleri yönetiyordu. Klon Savaşları sırasında, Jedi'lara ulaşmak istedikleri bilgiler için yardım eden ve kütüphane içindeki Holokron Mahzeni'ne kısıtlı erişimi kontrol eden, Jocasta Nu tarafından denetleniyordu. Geonosis Savaşı'ndan önce, Jedi Ustası Obi-Wan Kenobi ödül avcısı Jango Fett hakkında bilgi edinmek için Kamino gezegenini burada araştırmıştı. O ve Nu, sistem üzerine bir bilgi olmadığını keşfettiler. Kenobi ve Yoda daha sonra bir Jedi'ın bilgiyi sildiği sonucuna vardılar.[1]

Galaktik İmparatorluk'un yükselişinin ardından, İmparator Palpatine Jedi'ların ve dövüş formlarını araştırması için Baş Engizisyoncu'ya erişim izni verdi. Tapınağın düşüşü sırasında hayatta kalmış olan Nu, tapınağa bu zamanlarda geri döndü.[5] Baş Engizisyoncu tarafından fark edilmeden, Arşivde bulunan gizli bir mahzene girerek Tasfiyeden hemen önce galaksideki tüm Güç'e hassas çocukların listesini barındıran bir holokronu ele geçirdi. Dövüş olmadan ayrılma niyetindeyken, Engizisyoncuyu görmesi ile onun üzerine atladı ve ışın kılıcını çekerek kitapları okumaya hakkı olmadığını söyleyerek onları yana fırlattı.[6] Kısa bir ışın kılıcı düellosundan sonra Nu yenildi ve tam Engizisyoncu öldürücü darbeyi vuracakken Darth Vader tarafından durduruldu.[5][6] İmparator Palpatine'in emirleri üzerine Vader, onun hayatta kalacağını söyledi. Sözlü münakaşa sırasında, Nu ikisini de Güç ile iterek kaçtı. Kütüphanedeki bir bilgisayara ulaşarak, tüm arşiv dosyalarını sildi. Vader kovalamasına devam ederken, Nu Arşivde bulunan ve Vader ile savaşmasına olanak sağlayan bir silah aldı.[5]

Daha sonradan İmparator, Tapınağı kendi sarayına çevirdi.[7][8] İmparatorluk Güvenlik Bürosu Arşiv'in geriye kalan bilgilerine el koydu ve bir yıl gibi bir sürede Jedi'lar ile alakalı eşyaları ve haklarındaki bilgileri yok etti.[4]

Sahne arkası

İrlanda, Dublin'de bulunan Trinity College'ın kütüphanesi.

Jedi Arşivi ilk defa 2002 yılında yayınlanan Star Wars devam üçlemesinin ikinci yapımı Star Wars: Bölüm II Klonların Saldırısı filminde ortaya çıktı.[1] Arşiv aslında İrlanda'nın Dublin kentinde bulunan Trinity College Kütüphanesinin neredeyse tam bir kopyasıydı. Benzerliği Kayıp Yirmi büstlerine kadar uzanıyordu ki bu Trinity Kütüphanesinde yazar Jonathan Swift'in de içinde bulunduğu mezunlar için olan büstlerin aynısıydı.[9]

Pablo Helman'a göre, Kenobi'nin Nu ile konuştuğu sahnede George Lucas, Rob Coleman, John Knoll ve kendisinin büstleri yer alıyordu.[10]

Görünümler

Kaynaklar

Notlar ve referanslar

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 Star Wars: Episode II Attack of the Clones
  2. Dooku: Jedi Lost
  3. Star Wars Super Graphic: A Visual Guide to a Galaxy Far, Far Away
  4. 4,0 4,1 4,2 Nexus of Power
  5. 5,0 5,1 5,2 Darth Vader: Dark Lord of the Sith 7
  6. 6,0 6,1 Darth Vader: Dark Lord of the Sith 8
  7. Asiler mini logo.png Star Wars Asiler – "Rise of the Old Masters"
  8. Star Wars: Hakkında Bilmeniz Gereken Her Şey
  9. http://www.irish-architecture.com/news/2002/000238.htm
  10. Star Wars: Bölüm II Klonların Saldırısı DVD (Commentary)